V galeriji so zadovoljni z veliko kakovostnimi deli, ki so jih prejeli, zaradi česar so podvojili izbor finalistov. Izbrana dela predstavljajo na razstavi Betonske sanje II, ki jo odpirajo danes ob 19.00, predogled pa bodo omogočili že od 14. ure dalje.

Lia Forslund in Franek Wardynski, Lubbock, Teksas, 2020. Foto: Lia Forslund in Franek Wardynski/Galerija Photon
Lia Forslund in Franek Wardynski, Lubbock, Teksas, 2020. Foto: Lia Forslund in Franek Wardynski/Galerija Photon

Razstava, ki je drugi del tridelnega projekta, je nastala na podlagi mednarodnega natečaja za fotografske ustvarjalce do 35 let. Področje natečaja vključuje dela, ki to dediščino tematizirajo ne samo skozi materialno zgodovino, ampak tudi skozi lokalne tradicije ali osebne zgodbe, v širšem smislu pa tudi s predstavljanjem stanja naše civilizacije, zlasti skozi ekološko prizmo.

To želijo še posebej poudariti, saj je zdajšnje okoljsko stanje v glavnem rezultat industrializacije ter načina življenja, ki ga je ta prinesla s seboj. V tem smislu imajo ekološke posledice industrializacije prav tako za "industrijsko dediščino".

Stefano Martini, Riviera, 2019. Foto: Stefano Martini/Galerija Photon
Stefano Martini, Riviera, 2019. Foto: Stefano Martini/Galerija Photon

V finalni izbor so uvrstili deset fotografinj in fotografov, ki jih je izbrala žirija v sestavi arhitektke in fotografinje Virginie Vrecl, avstrijskega arhitekta in fotografa Davida Scheyerja ter fotografa Antonia Živkoviča. Prvotno bi morali izbrati pet avtorjev, a so po besedah programskega vodje galerije in kuratorja projekta Dejana Sluge zaradi velike količine kakovostnih del izbor podvojili.

Zmagovalni avtorji so Lia Forslund & Franek Wardynski, Lin Gerkman, Shiva Khademi, Ema Lančaričova, Nada Maleš, Stefano Martini, Senka Mušić, Mehdi Nazeri Gahkani, Maruša Račič in Lana Stojićević.

V preteklosti o združljivosti arhitekture in fotografije?
Razstava Betonske sanje II je drugi del večletnega projekta, v katerem raziskujejo dediščino industrijske arhitekture, posredovano skozi fotografski in videomedij. Prvi del projekta je bila lanska razstava izbranih serij fotografij, kjer so raziskovali združljivost arhitekture in fotografije – arhitekture kot statične in edinstvene, fotografije kot "fluidne" in ponovljive.

Nada Maleš, Dalmatinka. Foto: Nada Maleš/Galerija Photon
Nada Maleš, Dalmatinka. Foto: Nada Maleš/Galerija Photon

Za prvi del projekta so k sodelovanju povabili slovenske umetnike, ki so v zadnjih letih ustvarili prepoznavna avtorska dela na temo industrijske dediščine. To so bili Branko Cvetkovič, Danica O. Kus, Borut Peterlin, Mirjana Rukavina, Damjan Švarc, Virginia Vrecl in Antonio Živkovič. Tretji del projekta načrtujejo septembra in bo izveden v sodelovanju z Gerhardom Grossom.

Razstava Betonske sanje II bo na ogled do začetka septembra.