Fotografija Dangerous fence London, ki jo je leta 1954 posnel Marc Riboud in je v Baslu na ogled v okviru predstavitve Galerije Fotografija. Foto: Photo Basel/Galerija Fotografija
Fotografija Dangerous fence London, ki jo je leta 1954 posnel Marc Riboud in je v Baslu na ogled v okviru predstavitve Galerije Fotografija. Foto: Photo Basel/Galerija Fotografija

Letošnji sejem fotografske umetnosti Photo Basel se odvija med 11. in 16. junijem. Galerija Fotografija, ki zastopa umetnike različnih generacij in umetniških usmeritev, želi s šesterico izbranih umetnikov prikazati celoten razpon svojega galerijskega programa.

Ana Zibelnik, Spet je konec sveta

Ana Zibelnik (1995) je v Ljubljani diplomirala iz vizualnih komunikacij, magistrirala pa na Univerzi v Leidnu na Nizozemskem iz filmskih in fotografskih študij. Trenutno deluje v Haagu. Skozi svoja dela prevprašuje vlogo medija – ki ga zaznamuje njegova sposobnost dokumentiranja – v času ekološke nestabilnosti. Pri delu združuje raziskovalni pristop s poetično interpretacijo, navdih pa pogosto črpa iz literature.

Sorodna novica Dva fotografa, dva starša, dve fotografski pisavi: razstava Tereze Kozinc in Klavdija Slubana

Tereza Kozinc (1985) je končala študij na ljubljanskem Inštitutu in akademiji za multimedije. Iskanje in preizpraševanje utopičnega doma, tako v čustvenem kot geografskem smislu, sta v središču njenega dela, ki se razteza med dnevniško in dokumentarno fotografijo, za katero je značilna minimalistična resničnost, ki prerašča v nadrealnost. Tereza Kozinc je prejemnica glavne nagrade pariškega sejma Fotofever, britanski časnik Guardian pa je njeno fotografijo uvrstil med najboljša dela, predstavljena na lanskem sejmu Photo Basel.

Sorodna novica "Danes je ni umetnosti, v kateri bi bilo toliko ponavljanja, kot ga je pri fotografiji"

Stojan Kerbler (1938) velja za eno osrednjih imen fotografije pri nas, čeprav se z njo ni nikoli preživljal. Leta 1969 je bil prvič razglašen za najboljšega razstavljavca v Sloveniji, leto pozneje pa tudi v Jugoslaviji. Od takrat je prejel množico nagrad za svoje fotografsko delo, med drugim nagrado Prešernovega sklada leta 1979, nagrado predsednika Republike Slovenije za dosežke na področju umetnosti leta 2010, leta 2020 pa še Prešernovo nagrado za življenjsko delo. Za njim je več kot sto samostojnih razstav v Sloveniji in tujini. Leta 2022 je na Ptuju zaživel tudi Kabinet Stojana Kerblerja, umeščen v zgradbo, v kateri deluje tudi Galerija mesta Ptuj.

Sorodna novica Zgodba o spoznanju, da so neznatne sledi, ki jih puščamo za seboj, črte, ki jih rišemo

Dokumentarni fotograf Matjaž Krivic (1972) v svojih delih prikazuje tematiko razvijajočih se predelov sveta, bogatih s tradicijo in versko izpovednostjo. S kamero dokumentira pomembne družbene dogodke, ki se dotikajo okoljevarstva, globalizacije in družbenih neenakosti. Prejel je številne prestižne nagrade, med njimi prvi nagradi na tekmovanju Travel Photographer of The Year v Združenem kraljestvu in na tekmovanju revije Smithsonian Magazine v kategoriji Ljudje.

Nemška fotografinja Hannah Schemel (1994) je študirala komunikacijsko oblikovanje na Univerzi v Mannheimu in trenutno končuje magistrski študij v Milanu. Zapisana je ustvarjanju z analognim fotoaparatom velikega formata, fotografije pa s tehniko mešanja platine in paladija z nežnim japonskim čopičem iz kozje dlake prenaša na posebej zanjo razvit ročno izdelani papir. Hannah Schemel se v svoji fotografski praksi osredotoča na minevanje časa in njegov vpliv na subjekte naravnega sveta, kot so morje, nebo in gozd.

Francoski fotograf Marc Riboud (1923–2016) je leta 1953 prvič objavil svojo fotografijo v reviji Life. To je znameniti prizor pleskarja na Eifflovem stolpu. Istega leta je bil uradno sprejet med člane mednarodne fotografske zadruge Magnum Photos. Med letoma 1955 in 1968 je prepotoval svet, njegove fotografije pa namesto golega informiranja prinašajo uvid in razumevanje, interpretacijo videnega in posnetega. Riboudova dela so vključena v stalne zbirke muzejev, kot sta MoMA in Metropolitanski muzej v New Yorku.