Razstava Tejke Pezdirc Začasno stanje v Galeriji Božidar Jakac

V štiri sobe nameščeni fragmenti telesa so izdelani iz različnih materialov – temelj je marmor, ob tega pa stopajo silikon, epoksi in mavec. Fragmenti so kot neke vrste kameni organi, ki so udobno nameščeni znotraj skeletnih nosil in obdani s tekstilnim živčevjem in tkivjem. Kot v človeškem organizmu je tudi ta sistem med seboj tesno prepleten in v življenjsko pomembnem soodvisnem razmerju, beremo ob razstavi.

Foto: Jaka Babnik, arhiv GBJ.
Foto: Jaka Babnik, arhiv GBJ.

Razstavo odpirajo danes in bo na ogled do 14. julija v lapidariju, za katerega je umetnica ustvarila instalacijo telesa, ki ima štiri ločene vhode in se še dodatno razpira v manjše prekate. "Z intervencijami in postavitvijo objektov v prostor je med elementi spletla odnose, ki komunicirajo skozi stene in težijo k združitvi, da bi lahko telo delovalo kot eno," je zapisano v besedilu razstave, ki jo kurira Deja Bečaj.

Foto: Jaka Babnik, arhiv GBJ
Foto: Jaka Babnik, arhiv GBJ
Foto: Jaka Babnik, arhiv GBJ
Foto: Jaka Babnik, arhiv GBJ

Kiparka se v svojem ustvarjanju ukvarja s konstrukcijo prostora in vlogo gledalca v postavitvi. Njena praksa temelji na odnosnosti. "Ustvarja jo s postavitvijo, ki išče soočenja z barvo, materiali in svetlobo, predvsem pa z gledalčevim pogledom. Njena dela so polna nasprotij. Trd marmor se guba v mehkih mesnatih kolobarjih. Prekriva ga gumijasta odeja kože, ki se ob robovih tanjša in postaja vse bolj prosojna, zavajajoče delikatna, čeprav material ne dopušča, da se vanj zažre kakršna koli sled. Navidezno trdne konstrukcije drži skupaj nekaj žebljev, prekriva jih kot papir občutljiva tkanina, ki pod metom svetlobe deluje kot mlečno steklo. Prikrivanje realnega stanja je ključno, saj gledalca premami, da preživi več časa z deli in jih navezuje na že videno."

Tejka Pezdirc (1985) je leta 2011 diplomirala iz kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani in se izpopolnjevala na Facultad de bellas artes de Altei v Španiji, kjer se je z vpisom v program prostorske instalacije posvetila raziskovanju kiparskega prostora in konceptualne umetnosti. V svoji umetniški praksi se v veliki meri posveča odnosnosti oziroma razmerju med objekti, prostorom in občinstvom. Živi in dela med Belo krajino in Ljubljano.

Foto: Jaka Babnik, arhiv GBJ
Foto: Jaka Babnik, arhiv GBJ