Cvetoči vrt, 2019, tuš, mineralni pigment, 46 x 64 cm. Foto: Galerija Lek
Cvetoči vrt, 2019, tuš, mineralni pigment, 46 x 64 cm. Foto: Galerija Lek

Zgodba o pogumni slovenski pisateljici, ki je na svojih popotovanjih, povezanih z obilico težav, dosegla tudi Kitajsko, je po besedah kustosa razstave Iztoka Premrova slikarki ponudila vrsto refleksij, ki so se neposredno povezovale z njenimi osebnimi izkušnjami. Nastala je torej slikanica, ki je izšla leta 2020 pri Mladinski knjigi, slikovito Almino pot pa je avtorica iz lastnih likovnih predlog, ilustracij, risb, slik in akvarelnih z režiserjem Andrejem Kamnikom nadgradila v risani film Alma, neuklonljiva ženska.

Do animiranega filma je prišlo potem, ko je ilustratorka želela podobe slikanice o življenju Alme Karlin razstaviti na Kitajskem. Ker ji je to onemogočila pandemija koronavirusa, je začela razmišljati, ali bi jih predstavila po spletu, nato pa jo je animator in vizualni umetnik Andrej Kamnik predlagal, da bi skupaj ustvarila animirani film.

Alma in Thea, 2023, giclée, 30 x 40 cm, soavtor Andrej Kamnik. Foto: Galerija Lek
Alma in Thea, 2023, giclée, 30 x 40 cm, soavtor Andrej Kamnik. Foto: Galerija Lek

V filmu je želela Huičin Vang spomniti tudi na Almino likovno ustvarjanje. Navsezadnje se je Alma slikanja učila že na tečaju v Celju, pozneje pa se je izpopolnjevala tudi na Japonskem. Z animiranim filmom, njegovo vsebino in podobami se vzpostavi zanimiv medkulturni preplet, saj so ilustracije naslikane v tradicionalni kitajski tehniki.

Kot opaža Premrov, so nastale gibljive slike že v osnovi dobile izrazito dinamičen značaj, ki je izviral iz naslikanih predlog z likom glavne junakinje. "Huičin Vang jih je kot vselej zasnovala s svojo zanesljivo slikarsko maniro. Opazno je, da se je slikarka poistovetila z življenjskimi izkušnjami Alme Karlin in tako ustvarila eno svojih najbolj osebno zaznamovanih likovnih del oziroma projektov. Tisto, kar je bilo v njeni umetnosti vselej deležno največje pozornosti in spoštovanja, je tudi v teh gibljivih podobah poudarjeno: slikovita narava in dinamično zasnovani človeški lik. Celoto prizorov in posameznih motivnih prvin, ki se pretakajo iz ene gibljive slike v drugo, obdaja svojevrstna magična atmosfera. Ponujata jo nežna artikulacija upodobljenih človeških likov in oblik iz naravnih okolij, v prepletu z liričnim razpoloženjem, čemur sledi prepričljiv nagovor posameznega filmskega kadra. Učinkovita celota je uresničena z zanesljivimi, ritmov polnimi potezami slikarkinega 'kaligrafskega' čopiča, ki ostajajo med poglavitnimi likovno izraznimi elementi njenih doživetih vizualnih pripovedi," še piše Premrov.

Alma in Erika, 2023, giclée, 30 x 40 cm, soavtorica Liana Saje Wang. Foto: Galerija Lek
Alma in Erika, 2023, giclée, 30 x 40 cm, soavtorica Liana Saje Wang. Foto: Galerija Lek

Razstava bo odprta do 5. junija.