Večerja v Emavsu je v Caravaggievem opusu ena izmed pomembnejših slik, saj najavlja novo fazo umetnikovega opusa s poudarjenim kontrastom svetlobe in sence, kar je postala značilna odlika njegovih poznejših del. Foto: Reuters
Večerja v Emavsu je v Caravaggievem opusu ena izmed pomembnejših slik, saj najavlja novo fazo umetnikovega opusa s poudarjenim kontrastom svetlobe in sence, kar je postala značilna odlika njegovih poznejših del. Foto: Reuters
Caravaggio je znani biblijski motiv upodobil na dveh slikah:
Caravaggio je znani biblijski motiv upodobil na dveh slikah: "londonska" je starejša in najbrž bolj znana. Foto: National Gallery, London

Slovito delo Večerja v Emavsu, ki ga je naslikal baročni mojster Caravaggio, je eden "zvezdniških eksponatov" Narodne galerije v Londonu. Dokler je ta zaprta, si lahko Londončani približek ogledajo v četrti Ladywell na jugovzhodu Londona: ulični umetnik Lionel Stanhope je imel po zaslugi karantene dovolj časa, na ulici pa dovolj miru, da je lahko repliko slike ustvaril v res velikih dimenzijah. "Hotel sem se lotiti projekta, ki bi mi vzel malo več časa, ki bi ga dolgo dokončeval, da bi mi tako hitreje minili dnevi brezdelja," je bil iskren v pogovoru za tiskovno agencijo Reuters.

Stanhopov zaščitni znak so sicer veliki murali z imeni posameznih krajev, ki jih naslika v bližino železniških postaj in ki po navadi postanejo predmet lokalnega ponosa, priljubljeno ozadje za različne sejme in prireditve na prostem. Od sredine marca, ko se je javno življenje bolj ali manj ustavilo, umetnik ne dobiva nobenih naročil več – zato je zdaj sklenil, da se bo pač posvetil projektu, povezanim s koronavirusom.

Lionel Stanhope je pred kratkim ustvaril tudi precej odmeven mural v bližini najprometnejše londonske postaje vlakov, postaje Waterloo. Svoj poklon zdravstvenim delavcem je naslikal v neposredni bolnišnici St. Thomas, kjer so zaradi koronavirusne bolezni zdravili tudi premierja Johnsona. Foto: Reuters
Lionel Stanhope je pred kratkim ustvaril tudi precej odmeven mural v bližini najprometnejše londonske postaje vlakov, postaje Waterloo. Svoj poklon zdravstvenim delavcem je naslikal v neposredni bolnišnici St. Thomas, kjer so zaradi koronavirusne bolezni zdravili tudi premierja Johnsona. Foto: Reuters

Baročna dramatičnost
Večerja v Emavsu
(1600–1601) prikazuje Jezusa z dvema učencema, ki ga sprva ne prepoznata, in gostilničarja, h kateremu so odšli na večerjo. Vir svetlobe prihaja le iz stranskega kota in osvetljuje vse like. Na različici sliki, ki jo hranijo v Londonu, je Jezus prikazan v trenutku, ko blagoslavlja kruh in zbranim razkrije svojo identiteto. K učinku dramatičnosti prispeva Kristusova roka, za katero se zdi, kot da prebija slikarsko platno in sega proti nam; baročno hipnost je slikar ujel tudi s košaro, ki stoji na robu mize in za katero se zdi, da se bo vsak trenutek prevrnila in padla na tla.

Stanhopova reinterpretacija slike, ki jo je ustvaril z razpršilom, prav tako posebej poudarja roke: Jezus namreč po novem nosi kirurške rokavice. S tem detajlom je umetnik po lastnih besedah "sliko povezal s tem, kar v tem trenutku prestajamo".

"Novi" Caravaggio je sicer dobil mesto na precej odročni lokaciji daleč od mestnega jedra, a umetnik seveda upa, da bodo Londončani svoj dnevni odmerek rekreacije izkoristili za sprehod do njegovega murala. Odzivi na družbenih omrežjih so večinoma pozitivni.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Stanhope, ki je za projekt porabil vse barve, ki jih je imel na zalogi še od prej, bi se zdaj vseeno rad počasi vrnil v "normalno" življenje. "Zdaj potrebujem kak plačan projekt ... Upam, da se bodo ukrepi kmalu toliko sprostili, da se bom lahko vrnil na delo." Britanska vlada bo o ukrepih za preprečevanje širjenja epidemije znova odločala ta teden; smernice za nadaljnje ravnanje bodo najverjetneje predstavili v nedeljo.