Gre za delo Marka Peljhana Here we go again ... System 317 iz serije Resolucija, vendar so nedavne poplave v Benetkah slovenski paviljon poškodovala do te mere, da je zadnje dni zaprt, so sporočili iz Moderne galerije.

Umetniško delo Marka Peljhana je nastalo v sodelovanju z arhitekturnim birojem Trošt&Krapež in stalnimi sodelavci Zavoda Projekt Atol. Foto: system317.space/Jeff Caplan/NASA Langley
Marko Peljhan: Kljub estetiki smrti je to tudi projekt življenja

Tako je prišlo do predčasnega zaprtja paviljona, četudi je avtonomno plovilo System 317 neke vrste kolonizacijsko, apokaliptično in piratsko orodje.

Medijsko odmeven projekt
V svojem delu je Peljhan združil vizijo, potencial in nemožnost dokončnega izhoda iz hitro propadajočih planetarnih razmer v postopku vzvratne konverzije.

Umetnik je tako predložil izgradnjo protibojnega stroja za čas, ko se globalni imperiji z neznansko neodgovornostjo in destruktivnim potencialom ponovno spopadajo, so zapisali v Moderni galeriji.

Projekt je uspešno predstavljal Slovenijo na letošnji 58. mednarodni umetnostni razstavi. Bil je tudi medijsko odmeven, med drugim je spletna platforma The Art Newspaper uvrstila predstavitev Republike Slovenije med pet najboljših paviljonov v Arzenalu.

Beneški bienale je odprt: umetniški vodič skozi "zanimive čase"

Prihodnja potovanja žal pod vprašajem
"Delo Here we go again ... System 317, Situacija iz serije Resolucija, 2019 je doživelo zelo dober strokovni odziv in avtor je v dogovorih za več novih postavitev v ZDA, Evropi in na Japonskem, ki pa so zdaj zaradi poškodb in potrebe po popolni obnovi oziroma novi izdelavi pod vprašajem," so še sporočili iz galerije.

Sicer pa slovenski paviljon ni edini, ki so ga poškodovale novembrske poplave. Kustos slovenske predstavitve v Benetkah je bil Igor Španjol, komisarka pa direktorica Moderne galerije Zdenka Badovinac.

Letošnji bienale z naslovom May You Live in Interesting Times, ki ga je kuriral Ralph Rugoff, je odprt od 11. maja in se bo sklenil v nedeljo.