"Lepe znanosti Nike Špan se lotevajo paradoksnega kraja, ki mu Robert Pfaller pravi 'kategorična skromnost' sodobne umetnosti; njene razsvetljene samorazvidnosti in želje po jasnih, demistificiranih pomenih." Foto: DUM

Eksperiment Nike Špan temelji namreč na prenosu tipičnih znanstvenih vizualizacij – grafikonov, shem, simulacij, modelov – v kontekst umetnosti, je ob postavitvi zapisal kustos Vladimir Vidmar.

"Pri tem popolnoma v oklepaj postavi njihov izvirni namen; popolnoma je irelevantno, na kaj se te nanašajo in kaj vizualizirajo, pomembna ji je samo forma njihove vizualizacije. Na isti način, kot so v klasični teoriji lepih umetnosti te predmet čiste brezinteresne estetske presoje, neomadeževane s praktičnimi oziri, je kriterij izbire znanstvenih shem njihova čisto vizualna kakovost," je še razmišljal v svojem besedilu.

Med vsebino in njeno materializacijo
Privlačnost znanosti in njenih protokolov v Lepih znanostih se osredotoča na trenutek, ki je nadvse pomemben za umetnost. Gre za vprašanje zavezujoče povezave med vsebino in njeno materializacijo oziroma vizualizacijo. Kustos poudarja še, da bi bilo narobe razumeti projekt Nike Špan kot kritiko vezi med umetnostjo in znanostjo.

Nika Špan (1967) ustvarja na različnih področjih likovne umetnosti od instalacij, videa, performansa do prostorskih in zvočnih intervencij. Živi v Düsseldorfu in Ljubljani.

Razstava je odprta do 21. januarja 2021 v Projektnem prostoru DUM.