, , V Ravnikar Gallery Space bodo drevi odprli razstavo Nemanje Golijanina, ki bo predstavil serijo Leto prašiča. V njej je izhajal iz kulturnega pojava, ukoreninjenega v kolektivno zavest.

Nemanja Golijanin, Road Trip, mešani mediji, 2019. Foto: Ravnikar Gallery Space
Nemanja Golijanin, Road Trip, mešani mediji, 2019. Foto: Ravnikar Gallery Space

Eden zanimivejših srbskih umetnikov mlajše generacije je za ljubljansko razstavo sestavil zgodbo, v kateri je prašič sredstvo in metafora nenasitnosti in pohlepa nove dobe, ki nam ponuja precizen vpogled v realnost obstoja posameznika in družbe.

Golijanin pri ustvarjanju izhaja iz interpretacij in analiz osebnega arhiva: fotografij, knjig in igrač, ki skozi oddaljene spomine in pretečene dogodke dobivajo nove pomene in perspektive. V svoje delo pogosto vključuje simbole pop kulture, preko humorja pa problematizira vlogo posameznika in bistvo obstoja. Pogosto uporablja avtoportret kot polje razmišljanja in predstavljanja možnega, v sliki in risbi pa projektira in premišljuje vprašanja identitete in lastnega obstoja, kjer dopušča tudi blago samoironijo. Značaj del je kljub subtilnemu uporu pomešan z avtorjevo živahnostjo in tankočutno zaznavo, mehke, tekoče figure in predmeti pa skozi pomensko odprtost del nudijo različen razpon doživljanja in branja, ki brezkompromisno dosledno deplasira sodobne fenomene.

Nemanja Golijanin, Presenečenje, mešani mediji, 2019. Foto: Ravnikar Gallery Space
Nemanja Golijanin, Presenečenje, mešani mediji, 2019. Foto: Ravnikar Gallery Space

Umetnik poudarja, da se danes srečujemo s predstavniki neobvladljivih režimov, ki rušijo že uveljavljene norme in vrednote, medtem ko imamo na drugi strani delavce, ki zaradi slepečega strahu, brez ozira na osebne vrednote poslušno ubogajo. Med obema položajema se pojavi figura prašiča ‒ lahko kot hrana ali kultura ‒, ki prek ponavljanj in karakterizacij predstavlja različne skupine ljudi, ujete v isto vrsto absolutizma.

Kaj nam je leto prašiča torej prineslo?
V risarski in slikarski preobleki je prašič med drugim postavljen na kultni avtomobil Zastava ali priljubljenega Stojadina, simbola srečnejših časov. Dela tako na šaljiv način odsevajo politično in kulturno nezadovoljstvo s sedanjostjo sveta, ki ni omejeno le na leto trajanja, umetnik pa od lanske napovedi ‒ lani je bilo v kitajskem horoskopu leto prašiča, ki naj bi nam prineslo blaginjo, srečo in dobre možnosti ‒ ohranja predvsem upanje na boljše dni.

Golijanin se je rodil leta 1983 v Bosni in Hercegovini, danes živi in ustvarja v Beogradu. Iz slikarstva je diplomiral na Fakulteti za likovne umetnosti v Beogradu, štipendija mu je omogočila umetniško rezidenco na Mednarodni šoli za likovne umetnosti v Monte Castello di Vibio v Italiji. Njegov dela so bila predstavljena na več skupinskih in samostojnih razstavah.