Marko Šajn v svojem delu uporablja umetno inteligenco, ki mu ponudi tematsko podlago za sliko, v kateri se nato poigrava s semiotiko človeških gibov in izrazov. Foto: Hiša kulture v Pivki.
Marko Šajn v svojem delu uporablja umetno inteligenco, ki mu ponudi tematsko podlago za sliko, v kateri se nato poigrava s semiotiko človeških gibov in izrazov. Foto: Hiša kulture v Pivki.

Osrednji motiv del Marka Šajna je človeška figura, ki pa je stilizirana oz. tipizirana do mere, da se pojavlja brez obraznih potez, z enako pričesko in v enakih oblačilih. Ves fokus je tako na položajih, ki jih figure zavzemajo, iz katerih lahko opazovalci razbirajo čustva in razpoloženje, pri človeku sicer razvidno tako iz gibov kot tudi obraznih izrazov.

Marko Šajn je v svojem delu za razstavo Hibridi vključil še več figur, katerih individualnost je v odnosu do kolektiva sekundarnega pomena. Foto: Hiša kulture v Pivki.
Marko Šajn je v svojem delu za razstavo Hibridi vključil še več figur, katerih individualnost je v odnosu do kolektiva sekundarnega pomena. Foto: Hiša kulture v Pivki.

Odnosi, razvidni skozi gibe
V primeru več figur se njihovi odnosi razbirajo skozi vizualne kompozicije teles, katerih interpretacija po mnenju kustosinje razstave Mojce Grmek ostaja odprta za gledalca.

"Ni namreč vselej jasno, ali so figure med seboj prijateljske ali sovražne, ali se igrajo ali ruvajo, rokujejo ali merijo moči, objemajo ali dušijo ... Zaradi te dvoumnosti se zdi, da umetnik skuša prikazati predvsem šum v komunikaciji med upodobljenimi figurami, kot se to pogosto dogaja tudi v našem vsakdanu," je še dodala Grmek.

Na razstavi Hibridi, ki je do 22. decembra na ogled v Hiši kulture v Pivki, se ta proces skozi tesno prepletenost figur stopnjuje do mere, da je vloga posameznega telesa v gmoti, ki jo sestavlja z drugimi, neberljiva, posameznik pa svojo obliko s tem prepusti kolektivu.

Šum kot neizbežni del komunikacije
Delo Marka Šajna je v svoji biti globoko povezano z umetno inteligenco, saj so razstavljene umetnine nastale kot plod njegovega sodelovanja s spletno platformo gencraft.com. Platforma na podlagi vnesenih navodil prikaže figure, ki jih je za ta namen izdelala umetna inteligenca, vendar se ob tem pogosto pojavljajo nepravilnosti, ki pa za Šajna to niso, saj z njihovo reprodukcijo prikaže, da komunikacijski šum ni omejen zgolj na območje medčloveških odnosov, "pač pa je neločljivi del vsakršne komunikacije, tudi tiste, ki vključuje umetno inteligenco", je še izpostavila Mojca Grmek.

Marko Šajn deluje na področju slikarstva, grafike, risbe in umetniških publikacij. Na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani je študiral slikarstvo in grafiko, svoje delo pa je predstavil na več samostojnih razstavah, med drugim v Hiši kulture v Pivki (2019), Galeriji DobraVaga (2019) in MGLC-ju v Ljubljani (2023), in skupinskih predstavitvah, od katerih je najpomembnejša Odtisi in vtisi 2, MGLC, Ljubljana (2022). Deluje v Hiši kulture v Pivki in v okviru risografskega kolektiva Riso Paradiso v Ljubljani. Živi in ustvarja na podeželju v okolici Pivke.