Mitja Konić, Brez naslova 2020, 200 x 300 cm. Foto: Galerija Velenje
Mitja Konić, Brez naslova 2020, 200 x 300 cm. Foto: Galerija Velenje

Na ogled so predvsem risbe, ki pa vstopajo v likovni dialog s številčno manj zastopanimi platni velikega formata. Retrospektivno razstavo Mentaliteta risbe, ki jo lahko ujamete do 3. septembra, postavlja umetnik ob sklepu desetletja, ki se je začelo, ko je zapustil Slovenijo in se posvetil podiplomskemu študiju na Akademiji za likovno umetnost v Dresdnu do nedavne vrnitve domov. "Vračanje domov in vračanje k risbi. Tako kot je lahko risba baza umetniškega procesa, tako je tudi osrednji eksponat razstave, na kateri prevladujejo t. i. drobna dela na papirju," v razstavnem katalogu piše Deja Bečaj.

Mitja Konić, 2014, Begunci, olje na platnu, 192 x 80 cm. Foto: Galerija Velenje
Mitja Konić, 2014, Begunci, olje na platnu, 192 x 80 cm. Foto: Galerija Velenje

"Kot medij je risba že predispozicijsko intimnejša forma izraza, ker jo povezujemo s trenutnim, nepremišljenim in z 'udarom' navdiha. V njej je čistost neobremenjenosti, saj primarno služi kot predloga za nadaljnje ustvarjanje. Je prvi korak. Je gradnik, ki dovoljuje nadgradnjo in spremembe. Pri Koniću je risba povečini že kot sproščeno raziskovanje ali hipna skica, instantni prenos trenutka ali občutka na papir, sama po sebi zaključena umetniška entiteta, napolnjena z likovno vsebino," še beremo v katalogu. Risba umetniku omogoča uvid v razprtje novih razsežnosti lastne likovne prakse. "Poudarja umetnikov pristop k ustvarjanju, pri katerem je proces ključen del končne umetnine – proces, ki ustvarjalnost razbremeni strahu pred dokončnim, saj dovoljuje vračanje na začetek, k novemu."

Pomemben del Konićevega ustvarjanja predstavlja snovanje lastne tipologije, nenehno iskanje novitet in prepoznave likovne govorice. "Pogoste so zamejitve v sami risbi (t. i. primarna risba), ki ponujajo vpogled v novo dimenzijo, vesolje novih linij, smeri in form. Po drugi strani lahko v njih zagledamo tudi neobvladljivo ščemenje, ki daje občutek migetanja in hkrati stagnacije v gostem nizanju prask. Te so prevladujoč element Konićevih risb in s svojo grobostjo, lomljivostjo in ostrino dajejo grafični občutek. Njegovo delo se razprostira v kozmičnih razsežnostih, naravnih planjavah ali kaosu. Različne motivne veje, v katere se razvija njegovo raziskovanje, sam imenuje 'spiralno kroženje' med še nastajajočem semiotičnem podobotvorjem in že ustaljeno lastno likovno prakso," ob razstavljenih delih še piše Deja Bečaj.

Mitja Konić se je rodil leta 1984 v Slovenj Gradcu. Študij slikarstva je zaključil na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani pod mentorstvom profesorjev Gustava Gnamuša in Jožefa Muhoviča. Leta 2012 je bil nagrajen z ugledno štipendijo za umetnike DAAD, v okviru katere je med letoma 2012 in 2014 opravljal podiplomski mojstrski študij na Akademiji za likovno umetnost v Dresdnu. Ustvarjal je pod mentorstvom profesorja za interdisciplinarno in eksperimentalno slikarstvo Christian Sery. V Dresdnu je ostal še nekaj let po zaključku magistrskega študija, nato pa se je preselil v bavarsko prestolnico, s katero še vedno ohranja vezi. Leta 2022 se je vrnil v domače Velenje.