MOARE AMORE, tekstilna instalacija. Foto: Obalne galerije
MOARE AMORE, tekstilna instalacija. Foto: Obalne galerije

Vizualna umetnica, dejavna na področju kostumografije, slikarstva, ilustracije in umetniških zinov, je na nedavnem slikarskem Ex temporu Piran leta 2021 dobila nagrado mladi. Morje, sonce, srce je naslov zmagovalne slike in njene razstave, ki je trenutno na ogled v piranski Galeriji Hermana Pečariča.

V prenasičenosti umetniške scene z umetnostjo šoka grem proti toku trenutnim trendom.

Klavdija Jeršinovec

"Zavestno puščam dela preprosta. V prenasičenosti trenutne umetniške scene z umetnostjo šoka grem proti toku trenutnim trendom. Zdi se, da lahko umetnik s svojimi deli pritegne ljudi le s tematiko seksualnosti, šoka, spektaklom in prehajanjem tabujev," je povedala ob razstavi.

"Resnično vrh glave imam že poplavo del z naivnimi ilustracijami penisov, narcisističnih raziskav lastne golote ali pa del z napisi tipa 'vsemu bom kos'," saj je, kot pravi, po vsebini tako prazno, da potrebujemo napis, da razumemo, "kako naj bi nas delo razsvetlilo s svojo genialno mislijo …". "S svojimi deli ne želim nikogar na tak način podcenjevati. Trendi pridejo in minejo, dobra dela pa nosijo v sebi moč, ki je večna," je še dejala.

Srce, akril na platno. Foto: Obalne galerije
Srce, akril na platno. Foto: Obalne galerije

S tem ko se znotraj črne monokromije znajdejo druge primarne barve, modra, rumena in rdeča, je sklenjen krog simbolično emotivnih pomenov, kot jih avtorica dojema: modra, barva morja in modrosti, nosi moč horizontale in srka poglede; rumena je vir svetlobe, toplote in življenja, medtem ko rdeča s svojo toplino žarči optimizem, veselje in upanje, pa je zapisala kustosinja Majda Božeglav Japelj.

Sonce, akril na platno. Foto: Obalne galerije
Sonce, akril na platno. Foto: Obalne galerije

Njeno slikarstvo po besedah kustosinje gradi na simbolični govorici barv in čistih form. "Skrbno urejena organizacija slik, kjer sosledje vzorcev – osnovni kvadrat je sestavljen iz štirih kvadratov, vsak s svojo smerjo žarčenja – ustvarja v opazovalčevem očesu vtis gibanja, utripanja," poudarja.

Morda se ponavljanje geometrijskih likov, znotraj katerih niza rastre tako, da z nazobčanim predmetom previdno odstranjuje sloje sveže barve, zdi enolično, pa ga avtorica jemlje kot neke vrste meditacijo. Rezultat opisanih postopkov so optični učinki, ki se spreminjajo, odvisno od zornega kota gledanja in padca svetlobe. Gledalec s premikanjem odkriva permanentne spremembe na površini slike, v različnih trenutkih vidi nekaj, česar pred tem ni zaznal. Ta čarobna igra optičnih razkritij nas opozarja, da je gledanje aktivno dejanje, in čeprav slika obstaja neodvisno od nas, lahko v polno zaživi le z našim pogledom, še opisuje kustosinja.

Kostumografinja vrste predstav, performansov in filmov
Umetnica je diplomirala leta 2011 na ljubljanski Naravoslovnotehniški fakulteti. Po zaključenem magistrskem študiju kostumografije na AGRFT-ju se je dodatno izpopolnjevala v Bratislavi. Je prejemnica univerzitetne Prešernove nagrade. Med letoma 2010 in 2021 je delovala kot kostumografinja vrste predstav, performansov in filmov. Leta 2020 se je predstavila na razstavi Kostumografski zin v Galeriji Kortil na Reki.

Razstava je na ogled do 30. oktobra.