Prado je v času, ko ni mogel sprejemati obiskovalcev, močno okrepil svojo spletno pojavnost: na družbenih omrežjih so objavljali predstavitve najslavnejših del, pa tudi delo restavratorjev, kustosov in drugih strokovnjakov, ki po navadi za javnost ostajajo nevidni. Foto: AP
Prado je v času, ko ni mogel sprejemati obiskovalcev, močno okrepil svojo spletno pojavnost: na družbenih omrežjih so objavljali predstavitve najslavnejših del, pa tudi delo restavratorjev, kustosov in drugih strokovnjakov, ki po navadi za javnost ostajajo nevidni. Foto: AP

Na temo težavnih razmer, v katerih se je znašel Prado pičlo leto dni po praznovanju 200-letnice delovanja in rekordnem obisku, 3,2 milijona ljudi, je imelo vodstvo muzeja (videokonferenčni) sestanek s španskima kraljem in kraljico, ki sta častna mecena ustanove.

Direktor muzeja Miguel Falomir in predsednik nadzornega sveta Javier Solana sta se o problematiki pogovarjala s kraljevim parom Filipom VI. in Letizio.

Španija še ne odpira muzejev
Prado že pripravlja strategijo sproščanja ukrepov, ki so jih uvedli ob epidemiji koronavirusa. Ta predvideva ponovno odprtje muzejev, vendar datuma še niso določili. Kot opozarjajo v muzeju, bo število obiskovalcev v obdobju ponovnega odpiranja omejeno.

Lekcija iz hitrega prilagajanja
Muzej je zaradi pandemije vrata za obiskovalce zaprl 12. marca. Čez noč se je povečal obisk spletne strani muzeja, na kateri so začeli v okviru pobude "El Prado Contigo" (Prado s teboj) objavljati številne mojstrovine, med drugim tudi slike Diega Velazqueza, Francisca de Goye, Rafaela in Hieronymusa Boscha; videi so opremljeni s poučnimi informacijami o umetninah in njihovem nastanku. Na začetku aprila so zaznali skoraj 260-odstotno povečanje števila uporabnikov njihove spletne strani kot v prejšnjem mesečnem obdobju.

Prado, ustanovljen 19. novembra 1819, se s svojo obsežno zbirko, ki vključuje 8.600 slik, risb in grafik ter okoli 700 kipov, danes umešča med največje in najpomembnejše muzeje na svetu. Ta muzej skupaj z muzejema Thyssen-Bornemisza in Reina Sofia spada v t. i. zlati umetniški trikotnik v središču Madrida in ga letno obišče okoli tri milijone ljubiteljev umetnosti.