Le da so te igrače zdaj stopile na platno, kjer jih v podobah mutantov in pošasti ustvarja iz živopisnih barv, ki s simboli kapitalističnega sveta kličejo h kritičnemu premisleku o potrošništvu in našemu uničevanju okolja.

Foto: Ravnikar Gallery Space
Foto: Ravnikar Gallery Space

Po večletnem razstavljanju v tujini bo Matija Bobičić najnovejšo produkcijo danes predstavil v Ravnikar Gallery Space v Ljubljani. Protagonisti novejše serije so izolirana bitja, predvsem nasmejani klovnski obrazi, ki z nastopaškimi nasmeški spomnijo na začasnost in navideznost sreče, ki jo pogojujemo z nakupovanjem in lastninjenjem.

Foto: Ravnikar Gallery Space
Foto: Ravnikar Gallery Space

Obdana s plastičnimi vrečkami in obuta v superge znamke Nike zre v nas hibridna pojava, v katero so ujeta utopijska hrepenenja in iluzije sodobne družbe. Čeprav se z novimi deli slikar umika od barvne abstrakcije zgodnejših del, se obenem ni povsem odpovedal začetni spontanosti. Po tej namreč kliče neobrzdana domišljija, iz katere vznikajo kolažirane podobe ranjenih bitij, ki ponujajo "refleksijo in soočanje resničnosti in imaginarnosti, nerodnega neskladja in harmonije, normalnosti in nenavadnosti, tragedije in komedije".

Klovnske maske serije Funny how? slika v koloritu, ki se sprehaja med živimi barvami in zamolklo črnino, temnimi ploskvami, ki se z gorečim delom palete marsikje tudi prekrivajo. Redčeni odtenki ga ne zanimajo, pač pa gosta barva, ki ima lastno, skoraj otipljivo teksturo, s tem pa pridejo dodatno do izraza preslikani elementi, ki so tako vsebinsko kot formalno pomemben del urejene kompozicije. Kot so zapisali v galeriji, se umetnik pri tem spretno izogiba jasni govorici in pogledu, ki obsoja, kljub navidezni neobremenjenosti s sodobnostjo pa nastavlja ogledalo in tokrat pred gledalca postavi vprašanje: Funny how?

Matija Bobičić (1987) je profesor likovne umetnosti in predstavnik najmlajše generacije mariborskih slikarjev. Leta 2005 je sodeloval na festivalu sodobnih umetnosti mladih Transgeneracije v Cankarjevem domu, kjer je prejel priznanje za izjemen prispevek k festivalu. Predstavljal se je na več skupinskih in samostojnih razstavah, v zadnjih dveh letih pa med drugim sodeloval pri projektu GIFC (Got it for cheap). Leta 2018 se je prvič samostojno predstavil v New Yorku (Under the Rainbow/Marvin Gardens), ki so jo na portalu Art Newspaper vključili v rubriko 11 stvari, ki jih ta teden ne smete zamuditi v New Yorku. Sodeloval je tudi na skupinskih razstavah v Los Angelesu, na Dunaju, v Ljubljani in Londonu (med drugim What kind of Spirit is this?/Sim Smith).