V galeriji Simulaker v Novem mestu bodo ob 19.00 odprli razstavo Odstotnosti-prisotnosti fotografa Boruta Krajnca. Njegova razstava predstavlja raziskovanje meja med praznino, pritiskom in prehodom. Govori o krhkosti družbenih struktur, nestanovitnosti okoliščin in o možnostih človeštva, da se prilagodi in preživi.

Borut Krajnc, Vilharjeva cesta, Ljubljana, 5. julij 2008. Foto: Galerija Simulaker/Borut Krajnc
Borut Krajnc, Vilharjeva cesta, Ljubljana, 5. julij 2008. Foto: Galerija Simulaker/Borut Krajnc

Galerijska postavitev združuje tri konceptualno povezane serije Krajnčevih fotografskih del, ki se ukvarjajo s ključnimi sodobnimi temami, so sporočili iz Simulakra; razstavo lahko v Novem mestu ujamete do 8. aprila.

Umetnikov cikel Praznine (2004–2008) se navezuje na finančno krizo in njene daljnosežne posledice, cikel Pritisk (2020) razmišlja o krizi tiskanih medijev, cikel Prehajanje (2020–2021) pa se ukvarja z zdravstveno krizo in posledicami pandemije covida-19.

Fotografija iz cikle Prehajanje. Foto: MGML/Borut Krajnc
Fotografija iz cikle Prehajanje. Foto: MGML/Borut Krajnc

"Umetnikova dela zajemajo bistvo tega novega obdobja, časa pospešenih sprememb, odsotnosti in prisotnosti, krhkosti in nemira," so dodali. Njegova razstava je svojevrsten vizualni prikaz tega, kako je krizni kapitalizem vplival na svet, Krajnc pa poglobljeno razkriva prazne prostore in nove vsebine, ki jih je prineslo obdobje različnih prehajanj.

Razstava je povabilo gledalcem, da se soočijo z lastno resničnostjo in razmislijo o tem, kaj je bilo v teh drastičnih časih preobrazbe izgubljeno, pa tudi pridobljeno. Na koncu poziva k razmisleku, kakšna bo nova normalnost, so še zapisali v Simulakru.

Fotoreporter, ki je dokumentiral čas prehoda
Borut Krajnc se je leta 1964 rodil v Ljubljani. Je fotoreporter tednika Mladina in dokumentarni fotograf. Od 90. let prejšnjega stoletja obravnava družbeni in politični prehod, razvoj slovenske družbe in države, tudi vojno v Sloveniji ter vzpostavitev novega gospodarskega in družbenega sistema, vključevanje v EU in uvedbo evra.

S svojo fotografijo se odziva na lokalne in globalne socialnopolitične pojave. Poglobljeno obravnava odnose med politiko in gospodarstvom ter pri tem uporablja konceptualni in dokumentarni pristop. S ciklom Praznine (2008) je sodeloval v več mednarodnih projektih. Predstavili so ga v British Journal of Photography. Izdal je fotografsko knjigo Politika v obliki koledarja. Razstavlja v domovini in tujini. Njegove fotografije so v zbirki Kabineta slovenske fotografije pri Gorenjskem muzeju in v fotografski zbirki Moderne galerije v Ljubljani.