Ženski akt s ptico in flavtistom, 1967, olje na platnu, ALBERTINA, Dunaj – Zbirka Batliner © Succession Picasso/Bildrecht, Wien 2023
Ženski akt s ptico in flavtistom, 1967, olje na platnu, ALBERTINA, Dunaj – Zbirka Batliner © Succession Picasso/Bildrecht, Wien 2023
Dremava pijanka, 1902, olje na platnu, Kunstmuseum Bern, Stiftung Othmar Huber, Bern © Succession Picasso/Bildrecht, Wien 2023
Dremava pijanka, 1902, olje na platnu, Kunstmuseum Bern, Stiftung Othmar Huber, Bern © Succession Picasso/Bildrecht, Wien 2023
Ženska z zelenim klobukom, 1947, olje na platnu, ALBERTINA, Dunaj – Zbirka Batliner © Succession Picasso/ Bildrecht, Wien 2023
Ženska z zelenim klobukom, 1947, olje na platnu, ALBERTINA, Dunaj – Zbirka Batliner © Succession Picasso/ Bildrecht, Wien 2023

Pripravljajo jo torej ob 50-letnici smrti verjetno umetnika, ki je že za časa življenja postal arhetip modernega umetnika. Picassovim delom so v preteklosti razstavo namenili že dvakrat – leta 2006 so predstavljali Picassova pozna dela in opozorili na umetnikovo težnjo po do dneva natančnem datiranju svojih del, štiri leta pozneje Picassa kot politično angažiranega umetnika, tokratna postavitev pa se sprehodi skozi umetnikov celoten opus. Jedro so dela, ki jih Albertina hrani v lastni zbirki.

Z retrospektivo pa želijo pokazati, zakaj pripada umetniku verjetno kar osrednje mesto v vizualnem umetniškem ustvarjanju prejšnjega stoletja.

Vsaka faza Picassovega delovanja je spodbudila širše mednarodno gibanje, ki se mu je španski genij sam že v naslednjem trenutku odrekel ter se podal novi epizodi, novemu slogu naproti, so zapisali ob razstavi. Vsako desetletje je svoje ustvarjanje zastavil na novo – od modrega obdobja, s katerim je v 20. stoletje prinesel simbolizem, prek kubizma, ki sta ga začela z Georgesom Braqueom, da bi razrešila krizo slike, in vse do keramičnih objektov, ki jih je povzdignil na raven skulptur.

Sredozemska krajina, 1952, olje na leseni plošči, ALBERTINA, Dunaj – Zbirka Batliner © Succession Picasso/Bildrecht, Wien 2023
Sredozemska krajina, 1952, olje na leseni plošči, ALBERTINA, Dunaj – Zbirka Batliner © Succession Picasso/Bildrecht, Wien 2023

Razstava v Albertini se sprehodi po ključnih poglavjih Picassovega slikarstva. Tu je denimo Dremava pijanka, podoba melanholije, ki jo je naslikal po samomoru prijatelja Carlesa Casagemasa. Kubistično fazo ponazarja slika Étagère iz leta 1911, poznejše spogledovanje z nadrealizmom pa Femme, sculpture et vase de fleur, na kateri je leta 1929 umetnik razreševal razhajanje z ženo Olgo Khokhlovo, ki jo je varal z ljubico Marie-Thérèse Walter. Tudi v drugih delih se umetnik ukvarja z (skrhanimi) zvezami z ženskami, ki so imele pomembno vlogo v njegovem življenju. Odziva pa se tudi na politično dogajanje v domači Španiji, ki ga zaskrbljeno spremlja iz Pariza – Tihožitje z zlomljenim zrcalom je tako umetnikov likovni odziv na poraz španske republikanske vlade in zmagoslavje Francovega režima.

Tihožitje s kitaro, 1942, olje na platnu, ALBERTINA, Dunaj – Zbirka Batliner © Succession Picasso/ Bildrecht, Wien 2023
Tihožitje s kitaro, 1942, olje na platnu, ALBERTINA, Dunaj – Zbirka Batliner © Succession Picasso/ Bildrecht, Wien 2023

Postavitev se sprehodi tako rekoč po vseh dolgih desetletjih umetnikovega ustvarjanja in postavi na ogled 70 slik, risb, jedkanic, litografij in keramičnih del. S predstavitvijo raznolikih tehnik, v katerih je Picasso ustvarjal, želijo v Albertini pokazati tudi umetnikovo enakovredno vrednotenje različnih medijev. Naj je ustvarjal v risbi ali kiparil v glini, vse ima med zvrstmi likovnih umetnosti pri njem enakovredno mesto.

Leteča golobica, 1950, litografija, ALBERTINA, Dunaj – Zbirka Batliner © Succession Picasso/ Bildrecht, Wien 2023
Leteča golobica, 1950, litografija, ALBERTINA, Dunaj – Zbirka Batliner © Succession Picasso/ Bildrecht, Wien 2023

Albertina postavlja z razstavo na ogled nekaj manj kot polovico vseh del v svoji zbirki, videti pa jih bo mogoče do 18. junija.