Razstava ne bo poskušala Aja Vejveja redefinirati kot oblikovalca in arhitekta, pač pa bo prek njegovih del odpirala razmislek o širših vprašanjih oblikovanja in arhitekture. Foto: Design Museum/Rick Pushinsky
Razstava ne bo poskušala Aja Vejveja redefinirati kot oblikovalca in arhitekta, pač pa bo prek njegovih del odpirala razmislek o širših vprašanjih oblikovanja in arhitekture. Foto: Design Museum/Rick Pushinsky
Na ogled bodo tudi tri Ajeve skulpture toaletnega papirja iz marmorja in stekla; serija je nastala leta 2020 in tematizira povpraševanje po osnovnih potrošnih izdelkih v času pandemije. To, da je navaden zvitek toaletnega papirja v spremenjenih okoliščinah postal dragocen, ponazarja, da predmeti glede na kontekst pridobivajo in izgubljajo pomen. Foto: Tang Contemporary Art.
Na ogled bodo tudi tri Ajeve skulpture toaletnega papirja iz marmorja in stekla; serija je nastala leta 2020 in tematizira povpraševanje po osnovnih potrošnih izdelkih v času pandemije. To, da je navaden zvitek toaletnega papirja v spremenjenih okoliščinah postal dragocen, ponazarja, da predmeti glede na kontekst pridobivajo in izgubljajo pomen. Foto: Tang Contemporary Art.

V Muzeju oblikovanja v britanski prestolnici bodo aprila odprli razstavo kitajskega umetnika in aktivista Aja Vejveja. Na razstavi z naslovom Ai Weiwei: Making Sense bo združil tako predmete iz svoje zbirke kot lastna umetniška dela.

Največja Ajeva razstava v Veliki Britaniji v zadnjih osmih letih bo združila več tisoč predmetov, ki jih je 65-letni umetnik zbral ali ustvaril od 90. let minulega stoletja. Med njimi je 1600 kosov kamenodobnega orodja, topovske krogle iz časa kitajske dinastije Song (960–1279), porcelanaste črepinje iz umetnikovih uničenih ateljejev na Kitajskem in legokocke, iz katerih je ustvaril portrete političnih zapornikov.

Razstava bo tematizirala napetost med tradicijo in sodobnostjo. Nazoren primer tega trka je na primer ura iz časa dinastije Han (približno 200 let pr. n. št.), na katero je umetnik dodal napis Coca-Cola.

Ruševina umetnikovega ateljeja priča o "spremembah v urbani krajini"
Eksponati bodo po tleh razporejeni v petih poljih, ki jih bo mogoče gledati v kontekstu "hitro spreminjajoče se kitajske urbane krajine", so sporočili iz londonskega Muzeja oblikovanja. Med njimi bo na tisoče fragmentov Ajevih porcelanskih skulptur, ki so bile uničene, ko so leta 2018 buldožerji začeli rušiti njegov atelje v Pekingu. Umetnik od leta 2015 živi v Evropi, njegov drugi atelje v Šanghaju so porušili leta 2011.

Serija vaz in žar z logotipom Coca-Cole je ena najbolj dolgoživih in najslavnejših umetnikovih serij; prva dela so nastala že leta 1993. Emblem ameriškega kapitalizma je postavljen ob starodavno kitajsko obrt, kar simbolizira spremembe v Ajevi domovini. Foto: EPA
Serija vaz in žar z logotipom Coca-Cole je ena najbolj dolgoživih in najslavnejših umetnikovih serij; prva dela so nastala že leta 1993. Emblem ameriškega kapitalizma je postavljen ob starodavno kitajsko obrt, kar simbolizira spremembe v Ajevi domovini. Foto: EPA

Aj Vejvej je zaradi svoje dolgoletne kritične drže do kitajske vlade v domovini padel v nemilost in bil leta 2011 za 81 dni pod pretvezo zaprt. Štiri leta pozneje je odšel v Nemčijo. Po besedah kustosa Justina McGirka bosta uničenje ateljejev in izguba kulturnega spomina "zelo pomembni temi razstave".

Urbanizacija je lahko tudi izbris zgodovine
"Napetost med ročno in industrijsko izdelanimi izdelki je pravzaprav sprememba, ki se je zgodila na Kitajskem v zadnjih 30 letih, ogromen obseg urbanizacije in razvoja, ki je s seboj prinesel veliko uničenja, razvrednotenje zgodovine, izbris tradicionalnih ulic in arhitekture,"
je dodal.

Umetnik pa je povedal, "da smo, čeprav smo zdaj v nekem smislu bolj napredni", izgubili stik z načini izdelave predmetov. Dodal je, da "izgubljamo čustva, občutljivost za dotik, teksturo, vonj in obliko ročno izdelanih predmetov".

Ob razstavi, ki bo odprta od 7. aprila do 30. julija, bo na ogled tudi več instalacij na prostem.