Ta način predstavljanja pripovedi se napaja pri tradicionalnem uprizoritvenem in pripovednem načinu „cantastoria“, gledališki formi, v kateri nastopajoči pripoveduje ali poje zgodbo, medtem ko kaže in gestikulira na vizualna pomagala. Foto: Harris Eveagorou
Ta način predstavljanja pripovedi se napaja pri tradicionalnem uprizoritvenem in pripovednem načinu „cantastoria“, gledališki formi, v kateri nastopajoči pripoveduje ali poje zgodbo, medtem ko kaže in gestikulira na vizualna pomagala. Foto: Harris Eveagorou

V seriji treh petnajstminutnih interaktivnih pripovedovalskih akcij umetnica vodi občinstvo skozi različne vizualne pripomočke, medtem ko pripoveduje oziroma uprizarja zgodbo v verzih o izvoru sveta, so zapisali pri Zavodu Sektor, ki je producent dogodka. Koproducent je DUM Društvo.

Poeme o izbranih mitih o nastanku sveta
Ob pomoči vizualnih pripomočkov umetnica pripoveduje izvirno zgodbo, temelječo na treh povezanih poemah o izbranih mitih o nastanku sveta, ki vpeljuje dva likovna oz. literarna lika, žensko in lisico.

"Vizualni pripomočki predstave Nit brez konca privzemajo različne oblike, kot so analogna velikoformatna risba (I. dejanje), digitalno obogatena grafitna risba v obliki zemljevida (II. dejanje) in izrezani asemblaž (III. dejanje), s katerimi umetnica pripoveduje zgodbo, medtem ko raziskuje različne kombinacije besedila in podobe," opisujejo producenti. Pripovedni potencial dela se še razširi v II. In III. dejanju predstave s strateško uporabo digitalnih orodij in tehnologij, ki obogatijo performans onkraj konvencionalnega pripovedništva.

Ana Čavić je performerka, vizualna umetnica, pesnica in podiplomska raziskovalka performativnih praks in umetniškega založništva. Foto: Zavod Sektor
Ana Čavić je performerka, vizualna umetnica, pesnica in podiplomska raziskovalka performativnih praks in umetniškega založništva. Foto: Zavod Sektor

Vsi ti združeni elementi – risba, pripoved, zvok in uprizoritev – pričarajo vizualni in verbalni učinek, ki pretvori literarno zgodbo v hibridni performans, v katerem lahko sodeluje tudi občinstvo. Ta način predstavljanja pripovedi se napaja pri tradicionalnem uprizoritvenem in pripovednem načinu cantastoria, gledališki formi, v kateri nastopajoči pripoveduje ali poje zgodbo, medtem ko kaže in gestikulira na vizualna pomagala.

Na novo definira načine rabe digitalnih tehnologij
"Na sledi te tradicije predstavlja delo Nit brez konca alternativno obliko pripovedništva, založništva in performansa in obrat k novim, digitalno oplemenitenim oblikam pripovedovanja zgodb. Delo namreč na svojstven način na novo definira načine rabe digitalnih tehnologij, ki so lahko podaljšek in orodje za izboljšanje živega nastopa, in spodbuja nove načine umetniškega založništva, ki na novo strukturira razmerje med avtorjem, besedilom in publiko."

Vsi ti združeni elementi – risba, pripoved, zvok in uprizoritev – pričarajo vizualni in verbalni učinek. Foto: Harris Eveagorou
Vsi ti združeni elementi – risba, pripoved, zvok in uprizoritev – pričarajo vizualni in verbalni učinek. Foto: Harris Eveagorou

Ana Čavić se na svoji umetniški praksi, ki se giblje na presečišču vizualne umetnosti in literature, poslužuje različnih načinov in medijev kot so dela na papirju, umetniške publikacije, digitalna poezija, animacija in pripovedovalski nastopi. Trenutno je doktorska kandidatka in raziskovalka na oddelku za vizualno umetnost umetniške šole Winchester na Univerzi Southampton.

Poglavji Nit brez konca, II. in III. dejanje sta bili ustvarjeni v sodelovanju z Tychonasom Michailidisom, umetnikom-raziskovalcem pri Birminghamski mestni univerzi, ki je prispeval zvok, oblikovanje, digitalne vmesnike in interaktivne vsebine.

Danes ob 20.30 in 21.30 si je mogoče ogledati I. dejanje, v sredo II. dejanje in v četrtek III. dejanje. V dnevih izvajanja performansa bodo vizualni pripomočki v Projektnem prostoru DUM razstavljeni od 18. ure naprej.