Utrinek iz prostorske instalacije. Foto: Galerija Epeka
Utrinek iz prostorske instalacije. Foto: Galerija Epeka

Razstavo je pripravilo mariborsko združenje Epeka z arhitektom in umetnikom Luko Murovcem.

Galerija Epeka, kjer so razstavljali umetniška dela različnih slovenskih in tujih avtorjev, ima svoje prostore na Koroški cesti 8 v starem mestnem jedru Maribora, ki je letos doživel temeljito prenovo. Medtem ko se je v preteklih letih po Koroški cesti vil gost promet, postaja zdaj njen del od tržnice do Starega mosta vključno z obnovljenim Glavnim trgom območje za pešce in kolesarje.

V načrtovanem projektu Murovec za izhodiščno točko vzame relacijo med urbanim in naravnim, ki se v specifičnem kontekstu Maribora jasno odraža v stališču in pogosto tudi čustvih prebivalcev do najizrazitejšega mestnega hriba, Pohorja.

-

Umakniti se morajo "zaradi spremenjene strategije Mestne občine Maribor na področju pomena kulturnih institucij za mestno jedro," so sporočili iz združenja Epeka. Doslej je občina združenju oddajala galerijske prostore v brezplačen najem.

Del dejavnosti selijo v Ljubljano
Brigita Mohorič je za Radio Maribor poročala, da naj bi občina z novim letom spremenila brezplačno najemnino v tržno, česar pa Epeka ne zmore plačevati. "V Mariboru za zdaj ostaja le njihova galerijska dejavnost, razstavne prostore še iščejo, druge dejavnosti Epeke s področja izobraževanja, prostovoljstva, mladinske dejavnosti in socialnega podjetništva pa selijo v Ljubljano," je bilo mogoče slišati na Radiu Maribor.

Zadnja razstava v galeriji je Pohorski biseri, ki raziskuje stare pohorske običaje, vraževerstva in mitologije, ki so danes že skoraj popolnoma pozabljeni. Projekt gradi na avtorjevih predhodnih izkušnjah v sestavljanju ambientalnih postavitev, ki predstavljajo izhodiščno točko premisleka o tem, kaj je skupni in kaj zasebni prostor ter kako v obstoječem socialno-političnem ustroju združiti individualne in kolektivistične težnje ter najti pas med njima, ki omogoča tako individualno svobodo kot tudi skrbno in trajnostno izkoriščanje naravnih in prostorskih danosti, ki so tako v pravnem kot etičnem smislu skupne.

Foto: Galerija Epeka
Foto: Galerija Epeka

Relacija med urbanim in naravnim
"V načrtovanem projektu Murovec za izhodiščno točko vzame relacijo med urbanim in naravnim, ki se v specifičnem kontekstu Maribora jasno odraža v stališču in pogosto tudi čustvih prebivalcev do najizrazitejšega mestnega hriba, Pohorja. Ta v mestnih politikah in individualnih percepcijah ter strategijah več gospodarskih sektorjev predstavlja presek širokega spektra interesov, ki segajo od ekonomskega izkoriščanja in de facto privatizacije do skoraj intimnega sobivanja z naravo v neposredni bližini mesta in povezanih konzervativističnih iniciativ,"
pojasnjujejo v Epeka.

Pohorje: nevralgična točka nostalgije
Murovčevo dojemanje Pohorja in drugih manj okrnjenih lokacij v bližini Maribora še dodatno obarva dejstvo, da zadnjih deset let prebiva v Berlinu, "s čimer je Pohorje postalo nevralgična točka nostalgije in domotožja, hkrati pa izhodišče za prostorsko instalacijo, ki obravnava teme, ki so skupne vsem mestom, razpetim med razvojem novih virov prihodkov in med ohranjanjem značilnosti, ki pomenijo bistven prispevek h kakovosti življenja prebivalcev".

Razstava je pripravljena kot prostorska instalacija, ki bo v Galeriji Epeka vzpostavila prostor v prostoru, ki bo z arhitekturo, svetlobo, zvokom in vonjem odpiral vprašanja o odnosu med naravnim in urbanim ter napetosti, ki se vzpostavlja v prostoru med obema poloma.