Razstava Pod pritiskom bo od danes predstavljena na spletu in družbenih omrežjih galerije in SCCA Ljubljana, v živo pa si jo bo mogoče ogledati ob sprostitvi ukrepov.

Razstava bo načelno odprta do 25. novembra, v živo pa si jo bo mogoče ogledati ob sprostitvi ukrepov. Foto: Galerija Škuc
Razstava bo načelno odprta do 25. novembra, v živo pa si jo bo mogoče ogledati ob sprostitvi ukrepov. Foto: Galerija Škuc

Pri obeh umetnicah igra pomembno vlogo proces, v katerem raziskujeta krhkost, vzdržljivost, prilagodljivost in ireverzibilnost materiala. Ob tem se odpira vprašanje o dojemanju prostora, v katerega avtorici umetniško delo postavita. Umestitev v prostor sooblikuje posamezna umetniška dela in vsaka nova postavitev vsebinsko nadgrajuje že vzpostavljeno vsebino del. Soočenje del umetnic v galeriji oblikuje nove vsebinske povezave, ki temeljijo na premisleku o materialnosti, beremo v spremnem besedilu.

Avtorici izhajata iz asociacij, ki jih sprožijo oblike, proces ustvarjanja in postavitev razstavljenih objektov, in se navezujeta na tesnobnost, s katero se posameznik sooča ob prehodu v samostojno življenje. Maruša Meglič z razmerjem med razstavljenimi objekti, izkušnjo novega prostora in naslovi del nakaže vsebino svojih instalacij, ob tem pa reflektira o ponotranjenih družbenih pritiskih, ki jih zaznava v okolici. V dialogu z materialom tako izhaja iz lastnih vprašanj in občutenj, ki jih želi v premislek posredovati tudi gledalki in gledalcu.

Tudi Saro Rman ženejo pri umetniškem premišljevanju osebna eksistencialna vprašanja, a v ospredje postavlja material fotografskega filma, s katerim se je ukvarjala že med študijem. Filma ne vidi kot nosilca podobe, temveč ga osamosvoji iz fotografskega procesa in razume kot samostojen objekt. Med procesom recikliranja, uničenja in manipulacije prevprašuje medij fotografije in preizkuša njegove meje. Z deformacijo uporabljenega materiala ustvarja različne oblike, pri tem pa se poigrava z gledalčevo percepcijo in s samimi zmožnostmi fotografskega filma.

Maruša Meglič (1989) je leta 2018 magistrirala na oddelku za slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani. Svoja dela je predstavila na več skupinskih in samostojnih razstavah tako v slovenskem kot v mednarodnem prostoru. Je prejemnica Nagrade Essl Art Award CEE 2015.

Sara Rman (1992) po diplomi iz fotografije na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani nadaljuje študij na magistrskem programu. Leta 2017 je za svoje diplomsko delo Svobodni duh časa prejela nagrado za izjemne študijske dosežke. Njena dela so bila predstavljena na skupinskih razstavah v Sloveniji in v mednarodnem prostoru. Leta 2017 se je v Košicah na Slovaškem predstavila z razstavo Swallow Your Pride.