Gre za eno od desetih slik, ki jih sicer hranijo v Frickovi zbirki v muzeju v New Yorku, a so jih ob 200-letnici muzeja Mauritshuis začasno posodili v Haag. Slike so bile iz Evrope odpeljane leta 1919 ali pred tem.

Rembrandt van Rijn, Avtoportret, 1658. Foto: Wikipedia
Rembrandt van Rijn, Avtoportret, 1658. Foto: Wikipedia

Rembrandtov portret iz leta 1658, ko je bil torej star 52 let, opisujejo kot enega od bolj sijajnih v njegovem opusu. "Na njem se je Rembrandt upodobil skoraj kot kralj. Slika pritegne posebno pozornost. Zelo mi je všeč. Če pomislimo na avtoportrete, je ta resnično izjemno znan. V Evropi je bil nazadnje razstavljen v 19. stoletju, leta 1899, na razstavi v Londonu v Kraljevi akademiji," je povedal kustos v muzeju Mauritshuis Quentin Buvelot.

Sliko je nizozemskemu muzeju posodil muzej na Manhattnu, ki hrani zbirko ameriškega industrialca Henryja Clayja Fricka (1849–1919). Frick je sicer v oporoki zapisal, da dela iz njegove zbirke ne smejo biti razstavljana v drugih muzejih, vendar so tokrat naredili izjemo. Ker muzejsko stavbo na Manhattnu prenavljajo, so v tem času dela lahko prepeljana v Evropo.

Johannes Vermeer, Častnik in smejoče se dekle, 1657. Foto: Wikipedia
Johannes Vermeer, Častnik in smejoče se dekle, 1657. Foto: Wikipedia
Fran Hals, Portret moškega, 1660. Foto: Wikipedia
Fran Hals, Portret moškega, 1660. Foto: Wikipedia

Po skoraj 90 letih prvič zapustile stavbo
"Henry Clay Frick je bil znan podjetnik. Imel je denar za nakup pomembnih slik starih mojstrov in jih je kupil okoli leta 1900. Ob smrti jih je zapustil javnosti. Stavba je sicer muzej postala šele leta 1935, a od tedaj te slike niso zapustile stavbe," je še povedal Buvelot.

Med prenovo stavbe so sicer večino zbirke Frick začasno preselili v stavbo Frick Madison na drugi strani ulice.

Po Buvelotovih besedah so iz Frickove zbirke lahko izbrali nekaj nizozemskih slik. "In to so slike, ki so splošno znane in občudovane, vendar jih vidijo le ljudje, ki so obiskali New York," je dodal.

Devet izmed izbranih del ni bilo razstavljenih v Evropi, odkar so bila pred več kot stoletjem odpeljana v ZDA. Med njimi sta Častnik in smejoče se dekle Johannesa Vermeerja iz leta 1657 in Portret moškega (1660) Frana Halsa.

Razstava, ki so jo naslovili Mojstri z Manhattna, bo na ogled do 15. januarja.