Melisa Vargas želi, da razstave, kakršna je njena, nekoč ne bi veljale za provokativne. Foto: EPA

Fotografiranke so si mednožja okrasile same, podobe pa je Vargasova postavila v velik trikotnik, nekakšno simulacijo velike nožnice, s katero želi podirati tabuje, ki spremljajo ta del ženskega telesa, saj po besedah umetnice po krivici ostaja "skrit in neviden". Če že izstopi s področja najstrožje intime, pa se po navadi pojavlja v neprimernem, celo pornografskem kontekstu.

"Celo življenje so me učili, da je vulva nekaj grdega, da ti lahko, če imaš eno sramno ustnico večjo od druge, to popravijo z operacijo. Naučili so nas tudi, da je ne smemo kazati ali se je dotikati. Na koncu pride do tega, da se ti zdi, da imaš tam spodaj nekaj sramotnega," razmišlja umetnica, ki želi izničiti tudi predsodke, povezane z menstruacijo in porodom.

Vsaka ženska in vsaka nožnica drugačni

Melisa Vargas (rojena leta 1987), ki je študirala film in fotografijo, je projekt zastavila že pred dvema letoma, pri njem so sodelovale ženske, stare med 24 in 48 leti. Našla jih je na družbenih omrežjih, prosila jih je, naj na poziranje prinesejo predmet, s katerim povezujejo svoje genitalije. Ko je fotografije razvila, pa je portretiranke povabila, naj jim dodajo še piko na i s poslikavami, nekatere so jih okrasile s kosi blaga. Na ta način je želela izpostaviti dejstvo, da imajo spolni organi različne oblike in da ima vsaka ženska do njih drugačen odnos.

"Ko sem začenjala z delom, sem našla le pet žensk, ki so bile pripravljene pozirati. Po nekaj mesecih sem spet poskusila in odziv je bil izjemen," je še umetnica povedala ob odprtju v Santiagu.