Če bi Odrešenika sveta v Louvru vključili v razstavo, bi ga razstavili kot delo delavnice. Takšna atribucija pa bi v zadrego spravila lastnika slike, saj bi s tem vrednost dela padla na približno 1,5 milijona dolarjev, zato je ni hotel posoditi muzeju. Foto: EPA
Če bi Odrešenika sveta v Louvru vključili v razstavo, bi ga razstavili kot delo delavnice. Takšna atribucija pa bi v zadrego spravila lastnika slike, saj bi s tem vrednost dela padla na približno 1,5 milijona dolarjev, zato je ni hotel posoditi muzeju. Foto: EPA

Dokumentarni film z naslovom The Savior for Sale, ki ga je režiral Francoz Antoine Vitkine, je znova pod vprašaj postavil avtorstvo slike Odrešenik sveta (Salvator Mundi), ki so jo pripisovali Leonardu da Vinciju. Slika, ki se je je prijel vzdevek "moška Mona Lisa", je bila leta 2017 na dražbi prodana za rekordnih 450 milijonov dolarjev.

Mohamed bin Salman je imel zelo jasne pogoje: Odrešenika sveta obesite poleg Mona Lize, brez kakršne koli opombe, kot avtentičnega Da Vincija.

"Jacques", visoki francoski državni uradnik, v filmu

Film s podnaslovom The story of the Salvator Mundi (Zgodba Odrešenika sveta), ki ga bo francoska televizija predvajala naslednji teden, je že sprožil polemike in razkril diplomatske spore med Francijo in savdskim lastnikom.

Neuradno: lastnik zloglasni MBS
Najdražjo sliko na svetu naj bi kupili v savdski kraljevi družini v imenu savdskega prestolonaslednika Mohameda bin Salmana, ki pa tega ni nikoli potrdil. Zanjo so na newyorški dražbi avkcijske hiše Christie's odšteli 450 milijonov dolarjev, s čimer je slika postavila rekord v najvišji ceni za umetniško delo, prodano na dražbi.

V Louvru še niso obupali nad izposojo Odrešenika sveta

Slika, ki prikazuje Jezusa Kristusa z dvignjeno roko, medtem ko v drugi drži stekleno kroglo, naj bi nastala okoli leta 1505. Strokovnjaki si že vrsto let niso bili edini, ali je slika res Da Vincijevo avtorsko delo.

Oljna slika velikosti 65 krat 45 centimetrov naj bi nekoč pripadala angleškemu kralju Karlu I., potem ko naj bi bila prvotno ustvarjena za francosko kraljevo družino. V Anglijo naj bi jo s sabo prinesla hčerka francoskega kralja Henrietta Maria, ko se je leta 1625 poročila z angleškim monarhom.

Zadnje Da Vincijevo delo v zasebni lasti
Slika je bila leta 1958 na dražbi v Londonu prodana za zgolj 45 funtov. Takrat je veljala za delo enega od sledilcev Da Vincija, ne pa za njegovo lastno umetnino. Za več let se je nato za njo izgubila sled, nakar se je znova pojavila leta 2005 in bila je deležna velikega zanimanja kot "izgubljeni Leonardo". Veljala je še za edino Da Vincijevo sliko v zasebni lasti. Pred leti jo je namreč za 127,5 milijona dolarjev kupil neki francoski oligarh.

Odrešenika sveta vendarle ne bo v pariški Louvre

Novi dokumentarec ponuja pogled v zakulisje zadnje prodaje in med drugim razkriva, da so znanstvene analize muzeja Louvre pokazale, da je slika sicer nastala v Da Vincijevi delavnici, da pa je umetnik sam le delno sodeloval pri ustvarjanju.

V filmu je razkrito tudi lobiranje predstavnikov francoske vlade v korist savdskim kupcem, ki naj bi bilo med drugim povezano z ohranjanjem dobrih gospodarskih vezi med Francijo in Savdsko Arabijo.