Razstava v Galeriji Kresija bo na ogled do 11. aprila. Foto: Arhiv MOL
Razstava v Galeriji Kresija bo na ogled do 11. aprila. Foto: Arhiv MOL

V Galeriji Kresija bodo danes odprli razstavo Lade Cerar Sedlaček in Saše Sedlačka z naslovom Nad tvojo glavo letajo ptice skrbi in bojazni, prepreči jim, da se ugnezdijo v tvojih laseh. Naslov projekta izhaja iz kitajskega pregovora; to je izhodišče za razmislek o obrambi posameznika pred strahovi, ki jim ne moremo uiti.

Strahove, ki jih poganjajo tehnološke, zdravstvene, vojne, podnebne, finančne, migracijske krize, vedno znova izkoriščajo razni demagogi skrajnih političnih in tehnoloških gibanj, ki na naših strahovih kujejo svojo moč in kapital, so zapisali v galeriji.

Izgubili smo svojo sposobnost za utopijo
Današnji strah pred podnebno kataklizmo, umetno inteligenco in drugimi tehnologijami je podoben strahu pred atomskim spopadom, ki je prevladoval v drugi polovici 20. stoletja, a razlika v tem, kako je strah vplival na percepcijo prihodnosti nekoč in kako vpliva danes, ne bi mogla biti večja. Žive barve in oblike atomske dobe so napovedovale utopično prihodnost, ki je še po 75 letih videti futuristično, danes pa se zdi, da nismo zmožni misliti utopij in smo prihodnost zmožni videti skoraj izključno distopično, so še zapisali v Galeriji Kresija.

Razstava o strahu pred prihodnostjo v galeriji Kresija

Sašo Sedlaček je za Televizijo Slovenija dodal še, da edine obstoječe rešitve niso zares sistemske, "polno je nekih banalnih, kozmetičnih rešitev, s katerimi v bistvu rešujemo svojo slabo vest, kot pa dejanske težave v svetu. Prav to naslavlja ta razstava prek metafore ptičev." Po njegovem mnenju so vendarle mogoče neke spremembe, a ne nujno prek pogleda naprej, temveč iz pogleda nazaj, saj je iz tega mogoče izhajati v smislu, da se pogleda, katere alternative so se takrat obnesle in na ta način izgraditi neke nove vizije za prihodnost.

Kot je še povedal Sedlaček, so obiskovalci razstave povabljeni, da "zapišejo svoje strahove in jih nalepijo na to sliko, da preizkusijo te filtre, da vstopijo v to virtualno resničnost, da vklopijo svoje telefone in ustvarijo QR-kode ter si ogledajo tudi del razstave, ki golemu očesu ni viden".

Foto: Arhiv MOL
Foto: Arhiv MOL

Leta 1974 rojeni Sašo Sedlaček je po Srednji šoli za oblikovanje in fotografijo v Ljubljani leta 2000 diplomiral iz kiparstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Je profesor za video in nove medije na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje. Je novomedijski in konceptualni umetnik s širokim spektrom medijskega zanimanja, raziskovanja in odkrivanja na področjih, na katerih se prepletajo znanost, družba in umetnost. Razstavlja po vsem svetu in je prejemnik različnih domačih in tujih nagrad.

Lada Cerar Sedlaček se je rodila leta 1974. Na ljubljanski likovni akademiji je leta 2002 diplomirala iz kiparstva. Deluje samostojno ter od leta 2002 znotraj umetniške skupine Kolektiva z Vesno Bukovec in Metko Zupanič. V svojih projektih se pogosto loteva aktualnih družbenih problematik. Navdih za svoja dela išče v zasebni sferi, ki jo vpenja v širši družbeni kontekst. Sodelovala je na mnogo domačih in mednarodnih razstavah ter se udeležila več umetniških rezidenc.