Dejan Habicht je glavnino svojega umetniškega ustvarjanja izvedel v mediju fotografije, ki so se ji pozneje pridružili še video, zvok, instalacija in predavateljski performans. Foto: Center in galerija P74/Dejan Habicht
Dejan Habicht je glavnino svojega umetniškega ustvarjanja izvedel v mediju fotografije, ki so se ji pozneje pridružili še video, zvok, instalacija in predavateljski performans. Foto: Center in galerija P74/Dejan Habicht

Projekt Turandot, ki je od danes naprej na ogled v Galeriji P74, pomeni vračanje k umetnikovemu zgodnjemu performativnemu projektu Herschel Party iz prve polovice devetdesetih. Galerijo je takrat osvetlil z rdečo (podobno luči v temnici), obiskovalci pa so lahko fotografije gledali pri tej svetlobi. Po polovici ure je prižgal galerijske žaromete, zato so nefiksirane fotografije začele temneti. Obiskovalcem je ponudil fiksir, da so lahko fotografije (na fotografijah so bili portreti prijateljev) reševali, in jim priložil spremni tekst, ki se je končal s stavkom: "Reševanje je tveganje."

Zgodba krvoločne princese, ki jo poznamo iz Puccinijeve opere
Podobno kot projekt Herschel Party tudi projekt Turandot tematizira pojavnost samega medija. Zgodba o maščevalni princesi Turandot postane napeta, ko ji neznanec, ki pravilno odgovori na njena vprašanja in si s tem pridobi pravico do njene roke, ne ponudi svoje roke, temveč glavo, če še pred jutranjo zoro ugane ali izve njegovo ime. Ime ni le označevalec – z imenom iz narave prestopimo v družbo, so zapisali v galeriji. In še: "V Bartoluccijevem Zadnjem tangu v Parizu (1972) ljubimca v razsutem stanovanju na ulici Julesa Verna 1 vzpostavita prostor brez imen in s tem brez preteklosti in prihodnosti, čisti zdaj, permanentno sedanjost. Sodobnost."

Za tokratni projekt v Galeriji P74 je avtor pripravil okrog 400 papirnatih ladjic, instalacijo dveh videov (prvi je narejen po induktivni metodi in drugi po deduktivni), videoprojekcijo in igrani dokumentarec, ki vse skupaj pojasni. "Ali pa ne," še dodajajo v p74.

Dejan Habicht je fotograf, konceptualni umetnik in publicist. Več let je delal kot samostojni fotograf, od leta 2002 pa kot fotograf v Moderni galeriji v Ljubljani. Bil je član uredništva revije Fotografija in avtor več fotografskih delavnic za otroke in odrasle v zavodih Famul Stuart, Zavod Malči Beličeve in Moderna galerija. Sodeloval je na številnih pomembnih mednarodnih razstavah in prireditvah sodobne vizualne umetnosti doma in v tujini.