Maddalena Tesser, Bujenje, 2022. Foto: Galerija Vžigalica
Maddalena Tesser, Bujenje, 2022. Foto: Galerija Vžigalica

Pod naslovom Giardino all'italiana: nove težnje v italijanskem slikarstvu so na ogled dela slikarjev in slikark, rojenih v 80. oziroma 90. letih 20. stoletja. Nekateri med njimi so ravno končali študij.

To so umetniki, ki so se zbirali v večjih, srednje velikih in manjših mestih, si izmenjevali informacije, vplivali drug na drugega in se začeli oblikovati v močne skupnosti. Vplivi pri formiranju njihove nove likovne govorice prihajajo iz več smeri. Na eni strani so odigrale pomembno vlogo akademije za likovno umetnost – najbolj akademija iz Benetk, pa tudi iz Milana, Torina, Bologne in številne druge. Na drugi strani je neformalen vpliv nekaterih slikarjev starejših generacij, sprožilcev energije, ki je omogočila to slikarsko prebujenje. Kot so ob razstavi zapisali v Vžigalici, gre za fenomen, ki zadeva celotno Italijo, od severa proti jugu, vključno z otoki.

Iva Lulashi, Od pomladi se nič ne izgubi, 2020. Foto: Galerija Vžigalica
Iva Lulashi, Od pomladi se nič ne izgubi, 2020. Foto: Galerija Vžigalica

Skupinsko razstavo mlajše generacije sodobnih umetnikov in novih šol italijanskega slikarstva, ki so nastale na podlagi omenjenih srečevanj, je galerija pripravila v sodelovanju s priznanim italijanskim umetniškim kritikom in samostojnim kuratorjem Antoniom Grullijem.

Diego Gualandris, Vernalni konjunktivitis II, 2022. Foto: Galerija Vžigalica
Diego Gualandris, Vernalni konjunktivitis II, 2022. Foto: Galerija Vžigalica

Na razstavi so z deli zastopani Paola Angelini, Roberto de Pinto, Alessandro Fogo, Diego Gualandris, Iva Lulashi in Maddalena Tesser. Gre za figurativne slikarje, ki jim je skupna lebdeča atmosfera, ustvarjena iz spominov in sanj, vsakega od njih pa odlikujeta slogovna individualnost in že zrela osebnostna drža.

Naslov razstave po kuratorjevih besedah povzema "trenutek zunaj časa ali morda točka strnjenega časa. Je sodobnost, ki sobiva z mitom, v katerem sta prihodnost in arhaičnost zgolj dve plati iste medalje in v katerem pravljična dimenzija presega resničnost. Pojma 'naravno in 'umetno' v njem izgubita svoj pomen, saj je narava zgolj manifestacija človekovega uma ter njegovih telesnih in duhovnih potreb".

Alessandro Fogo, Prvi limonovec, 2021. Foto: Galerija Vžigalica
Alessandro Fogo, Prvi limonovec, 2021. Foto: Galerija Vžigalica

"Giardino all'italiana je današnja Italija, območje, na katerem slikarstvo po zaslugi nove generacije slikarjev ponovno doživlja razcvet. Je velik vrt, v katerem se slikarske kulture srečujejo, je rodoviten in bujen vrt, s čudovitim rastjem. Vsak kotiček tega vrta, od severa proti jugu, od majhnih krajev do metropol, od sivih predmestij prek podeželja do obal Sredozemlja, je poln slikarjev in posejan z ateljeji," še piše kurator.

Razstavo lahko ujamete do 11. septembra.