Za postavitev, ki se razteza čez pet dvoran prenovljenih galerijskih prostorov, je Medved izbral po nekaj najnovejših slik umetnikov na vrhuncu njihovega ustvarjanja.

Foto: Dejan Habicht, Moderna galerija
Foto: Dejan Habicht, Moderna galerija

Manjšo podobno postavitev je Medved postavil v portoroški Galerija Monfort, tokratni izbor, ki ga je dopolnil z deli še nekaj slikarjev, pa je razdelil v štiri sklope: Medium: bogastvo barv, Zatemnitev, Razsvetlitev in Odkritje novega slikarstva. Vsak sklop prinaša pet do šest del posamezne slikarke oz. slikarja.

Medved je poudaril, da je razstava v Moderni galeriji zelo pomembna za sodobno slovensko slikarstvo in aktualne umetnike, ki ustvarjajo v tem mediju. Kot je spomnil, je "po relativno intenzivni povojni slikarski dobi, z vrhunci Pregelj - Stupica - Bernard, sledilo večdesetletno zatrtje slikarskega metjeja, predvsem v osrednjem nacionalnem razstavišču".

Foto: Dejan Habicht, Moderna galerija
Foto: Dejan Habicht, Moderna galerija

Kot je še dejal Medved, je želel tokrat prestaviti val novega slikarstva, ki se je pojavil v novem tisočletju, zlasti slikarke. Kar štiri je uvrstil v sklop Razsvetlitev: Suzano Brborović, Nino Čelhar, Marušo Šuštar in Joni Zakonjšek.

Kot je povedala Nina Čelhar, katere zaveznica je zelena, je v svoje slike od nekdaj vnašala arhitekturne elemente, nekoč eksterier, v času korone pa bolj interier. Njene slike niso turobne, saj želi prek pomirjajočih kompozicij predstaviti notranje iskanje miru in harmonije, je pojasnila.

Meditativne so tudi slike Joni Zakonjšek, ki je navdih zanje iskala v naravi. Z njimi je, kot je pojasnila, želela opozoriti na globoko medsebojno prepletenost vsega bivajočega. V tem sklopu se predstavlja tudi Maruša Šuštar. Na eni od slik je upodobila male figurice, kot nekakšne človečke, ki lezejo v hrib in kljubujejo konvencijam in fizikalnim zakonom, je pojasnila.

V sklopu Medium: bogastvo barv se predstavljajo Živko Marušič, Marko Jakše, Aleksij Kobal in Robert Lozar, v sklopu Zatemnitev pa Ivo Prančič, Mitja Konić, Matej Čepin in Miha Štrukelj. Prančič je ob svoji veliki temni sliki povedal, da delo lahko simbolizira življenje, saj sta ne njem med drugim upodobljena zibelka in krsta, opozoril pa je tudi na napisa epidemic in pandemic, ki sta zanimiva zaradi datacije slike oziroma letnice 2018.

Med slikarje, ki so "odkritje novega slikarstva", pa je Medved uvrstil Barbaro Drev, Iro Marušič, Staša Kleindiensta in Katjo Pal. Ta je povedala, da je želela s svojimi deli, ki spominjajo na geometrične like, pri katerem vsakemu nekaj manjka, ujeti občutek praznine pri človeku.

Foto: Dejan Habicht, Moderna galerija
Foto: Dejan Habicht, Moderna galerija

V posebnem sklopu Nikina globoko modra se predstavlja še Nika Zupančič. Njena velika slika se razprostira čez celo steno, sestavlja pa jo 40 manjših slik. Kot je pojasnila, je želela s slikami formata Figure quarantine, ki se zanimivo ujemajo z besedo karantena, v kateri je ustvarjala, zaobjeti štiri dekade svojega življenja. Obenem celota deluje kot simfonija barv, od katerih prevladuje modra, je še povedala.

Razstava ima po besedah organizatorjev simbolični pomen, saj pomeni prvo javno predstavitev po prenovi strehe in po lanskih jesenskih poplavah, ko je bil program galerije zelo okrnjen.

Razstava Momental-mente: žive slike v Moderni galeriji