Razstava z naslovom Življenje dobro uglašenih oblik – po izboru Galerije Kranjčar iz Zagreba – združuje "v vizualno sožitje dela petih hrvaških umetnic in umetnikov različnih generacij", so sporočili iz KID-a KIBLA.

Nina Ivančić, Thomas Morse Scout S-4C, 1917, USA, 2008, lesno oglje na papirju.
Nina Ivančić, Thomas Morse Scout S-4C, 1917, USA, 2008, lesno oglje na papirju.

Ljerka Šibenik se je umetniško oblikovala v obdobju neposredno pred in po mitskem letu 1968, Damir Sokić in Nina Ivančić sta kot avtorja dozorela na prehodu iz sedemdesetih v osemdeseta prejšnjega stoletja, Snježana Ban ob koncu drugega desetletja tega stoletja in Mihael Klanjčić na samem začetku tretjega desetletja.

Risbe, stenski reliefi in prostostoječi objekti
Razstavljena dela imajo na prvi pogled popolnoma različne likovno-formalne in prostorsko-uprizoritvene značilnosti, še posebej, če upoštevamo dejstvo, da so risbe, stenski reliefi in prostostoječi objekti zastopani v enakih razmerjih, opisujejo kuratorji iz Galerije Kranjčar, ki so sodelovali s Petrom Tomažem Dobrilo.

"S klasičnim formalno-analitičnim pristopom pa nikakor ni mogoče – enako velja za toge medijske klasifikacije in definicije – ozavestiti kohezivne logike celotne razstavne postavitve. Vsako izmed razstavljenih del ima namreč jasen znak konstruktivnih refleksij, a nikakor ne na račun lastne poetične avre. Povezuje jih pravzaprav neverjeten domišljijski racionalizem njihovih avtoric in avtorjev."

Vsako izmed razstavljenih del ima namreč jasen znak konstruktivnih refleksij, a nikakor ne na račun lastne poetične avre.

-

Peterica umetniških govoric, različnih pristopov in uporabljenih materialov in medijev – risbo, sliko, skulpturo, instalacijo, akcijo – se bo z dinamičnim prepletom podob in objektov v galerijskem prostoru povezala v koherentno enoto, ki bo vsrkavala individualne vsebine in z njimi dihala skozi posamezne forme.

Od črno-belega do barvitega, od abstrakcije do konkretizacije, od angažiranosti do igrivosti nas vodijo dela, ki še vedno ohranjajo modernistična izhodišča, a se nadgrajujejo z aktualno sporočilnostjo, ki je lahko tako kritična kot ironična in podana v likovnem, družbenem ali v širšem kontekstu, še pišejo kuratorji.

Razstava je odprta do 22. marca 2023.