Foto: MMC RTV SLO/Neža Žarn
Foto: MMC RTV SLO/Neža Žarn

Po podatkih brežiške občine je prenova 66-metrskega mosta čez Krko in povezujočega cestišča stala približno 1,27 milijona evrov. Za prenovo dveh lokov mosta čez Savo pa je pred prenovo mosta čez Krko odštela približno 1,1 milijona evrov.

Ob slovesni sprostitvi prometa so se na bližnji ploščadi pred hidroelektrarno Brežice na stojnicah predstavila brežiška turistična društva, udeležence pa so pogostili z županovim golažem.

Brežiška stara mostova s povezavo čez Savo in Krko, ki sta za streljaj oddaljena od zlitja obeh rek, kot celoten objekt s kopenskim delom cestišča vred merita nekaj več kot 520 metrov. V času gradnje starega savskega mosta – končali so ga leta 1906 – pa je ta veljal za tretji najdaljši most v tedanji avstroogrski državi.

Most čez Savo je zgrajen v dveh lokih, ki ju na sredini podpira kamnit steber, medtem ko se krški most pne le z enim lokom. Brežiški stari železni most je sicer ob tamkajšnjem gradu in vodnem stolpu eden od treh simbolov tega posavskega mesta. Most oz. mostova sta zaščitena kot tehnični spomenik.

Foto: MMC RTV SLO/Neža Žarn
Foto: MMC RTV SLO/Neža Žarn

Sicer pa sta mostova tudi del nove kolesarske povezave Brežice–Krška vas in Brežice–Čatež ob Savi. Brežiška občina bo namreč zgradila poldrugi kilometer kolesarske poti ob državni cesti na dolenjski strani starega mosta čez Krko, mimo Velikih Malenc do Krške vasi.

Dodaten 1,6-kilometrski del kolesarske povezave bodo uredili po lokalnih cestah. Celotna kolesarska povezava pa bo ob končanju projekta merila 4,3 kilometra. Vodila bo od brežiškega gradu in prek starih železnih mostov prek Save in Krke ter se na dolenjski strani Krke razcepila proti Čatežu ob Savi in Krški vasi.