Ptuj. Foto: BoBo
Ptuj. Foto: BoBo

Gre za optimizirano severno različico, medtem ko so preostale, skupaj z obema južnima različicama, že umaknili. Kot je po sestanku povedala ptujska županja Nuška Gajšek, se je delovna skupina večinsko strinjala, da je končno treba presekati gordijski vozel, saj so župani spodnjega Podravja skupaj s civilno iniciativo že oktobra 2020 sprejeli pisno izjavo, s katero so dali podporo severni različici ptujske obvoznice.

"Darsu je skupina takrat naročila, da predlog preuči, vzeli so si čas in naredili izvedljivo različico ter jo optimizirali, tako da je sprejemljiva s finančnega in lokalnega vidika. To je velik korak naprej, saj imamo po dvajsetih letih različico, o kateri se bo odločalo, in upamo, da tudi dokončno umestilo v prostor ter zgradilo obvoznico," je dejala Gajšek.

Sestanka se je udeležil tudi infrastrukturni minister Jernej Vrtovec, ki je bil vse dopoldne na obisku v spodnjem Podravju. Ob tem se je zahvalil županom, Darsu in predstavnikom kmetijskega ter okoljskega ministrstva za ves vložen trud v zadnjih dveh letih. Zadovoljen je namreč z narejenim prebojem in izločitvijo vseh preostalih različic trase.

"Optimizirana trasa S5 je najboljša mogoča in najkrajša različica, da končno začnemo graditi. Medtem prva in druga etapa gradnje ceste od Ormoža do Markovcev že potekata, zato bi bilo neodgovorno od nas, da prebivalce Ptuja pustimo v prometnem zamašku prek Puhovega mostu," je dejal Vrtovec.

Južna različica težava zaradi območja Nature

Glede različic južno od Ptujskega jezera je minister dejal, da bi bili postopki za izpeljavo ceste skozi območje Nature precej dolgotrajni, o čemer so se prepričali že pri umeščanju daljnovoda Cirkovce–Pince. Ker si verjetno nihče ne želi, da bi na obvoznico čakali še naslednjih dvajset let, je bilo po njegovem mnenju treba nekje potegniti črto.

Različica S4, ki bi bila speljana povsem blizu naseljenih območij in območja Ptujskega jezera, kjer ima mestna občina načrte za turistični razvoj, bi dodatno obremenjevala tamkajšnje prebivalstvo, prva različica S5 pa bi bila absolutno finančno preveč zahtevna.

"Zato smo prišli v veliki meri do zares visokega soglasja za optimizirano traso, ki je ocenjena na 113 milijonov evrov in bo šla kot edina v nadaljnje postopke," je dejal Vrtovec, ki si želi čim prej umestitev v prostor in pridobitev gradbenega dovoljenja, kar je odvisno od okoljskega ministrstva, a verjame, da bi se to lahko zgodilo v dveh ali treh letih.

Gradbeno dovoljenje

Čeprav je nekaj težav tudi s pridobivanjem gradbenega dovoljenja za drugi odsek med Gorišnico in Markovci, kjer rešujejo še nekatera odprta vprašanja z mariborskim zavodom za varstvo narave, so po njegovem mnenju na dobri poti, da to rešijo v roku meseca ali dveh. Začetek gradnje tega odseka zato pričakujejo še letos.

Nekoliko manj navdušeni nad sprejeto odločitvijo so v civilni iniciativi za ptujsko obvoznico, kjer so svoje stališče sprejeli že na četrtkovem zboru. Kot je povedala vodja Sergeja Puppis Freabairn, so bile odločitve sprejete nekoliko mimo gradiva. Predstavnika iniciative sta sicer soglašala z različico S5, a se nista strinjala, da gre v nadaljnjo obravnavo samo ena različica.

"Tudi sklepa o tem, da z vidika stroke ni sprejemljiva nobena južna različica, nisva mogla potrditi, saj člani iniciative mislijo drugače. Po mnenju civilne iniciative je izvedljivih več različic in če smo že tako daleč v postopku, bi lahko počakali še nekaj mesecev več, ki bi menda bili potrebni za presojo več različic," je dejala Puppis Freabairn, ki sicer pozdravlja, da se je vendarle zgodil določen premik.