Ta konec tedna bodo vse oči v svetu formule ena uprte v Suzuko, kjer je na sporedu 17. dirka sezone. Foto: EPA
Ta konec tedna bodo vse oči v svetu formule ena uprte v Suzuko, kjer je na sporedu 17. dirka sezone. Foto: EPA
Datum dirke:13. oktober 2019
Kraj:Suzuka International Racing Course, Suzuka, Japonska
Dolžina kroga:5,807 km
Število krogov:53
Dolžina dirke:307,573 km
Zadnji zmagovalec:2018 ‒ Lewis Hamilton (Mercedes)
Prva VN na prizorišču:1987
Rekord kroga:1:31,540 ‒ Kimi Räikkönen (2005)
Suzuka ima eno redkih prog, ki je v obliki številke osem. Je ena najstarejših prog na koledarju formule ena, sprva so jo uporabljali kot testno progo pri japonskem avtomobilskem velikanu Honda. Foto: Reuters
Suzuka ima eno redkih prog, ki je v obliki številke osem. Je ena najstarejših prog na koledarju formule ena, sprva so jo uporabljali kot testno progo pri japonskem avtomobilskem velikanu Honda. Foto: Reuters

Številni dirkači imajo Suzuko v najlepšem možnem spominu. Gre za dirkališče, ki je od vseh v zgodovini formule ena dalo največ odločitev o naslovu svetovnega prvaka, in sicer kar 13. Nazadnje leta 2011, ko si je drugi naslov v karieri v red bullu zagotovil Sebastian Vettel.

Nemec letos zagotovo ne bo ponovil dosežka, ima pa novo priložnost, da Ferrariju pribori prvo zmago v deželi vzhajajočega sonca po letu 2004, ko je Michael Schumacher dosegel rekordno 13. zmago v sezoni.

Sebastian Vettel (na fotografiji) in Charles Leclerc lahko v nedeljo poskrbita za prvo Ferrarijevo zmago na Japonskem po letu 2004, ko je na najvišjo stopničko v Suzuki stopil legendarni Michael Schumacher. Foto: EPA
Sebastian Vettel (na fotografiji) in Charles Leclerc lahko v nedeljo poskrbita za prvo Ferrarijevo zmago na Japonskem po letu 2004, ko je na najvišjo stopničko v Suzuki stopil legendarni Michael Schumacher. Foto: EPA

Zmago v Suzuki je težko prekositi
Vettel se je na videz vrnil med žive z zmago v Singapurju, nato pa je sledil odstop v Rusiji. Štirikratni svetovni prvak upa, da bo v Suzuki znova našel pot do zmage. "Proga stare šole. Zelo hitra, s hitrimi zavoji. Prvi sektor proge je sanjski. Pravzaprav je že samo prizorišče naravnost fantastično. Na Japonskem obožujejo formulo ena, zelo so strastni do tega športa. Tja zaidemo enkrat letno, zares je nekaj posebnega. Tudi Japonska je lepa. Super je priti v Suzuko in dirkati. Če pa imaš še dober dan in dober dirkalnik, pa je zmaga na tem dirkališču nekaj, kar je težko prekositi," je za F1tv dejal 32-letni Heppenheimčan.

Lewis Hamilton, ki se je prejšnji petek udeležil filmskega festivala v Zürichu (na fotografiji), lovi peto zmago v Suzuki na zadnjih šestih dirkah za VN Japonske. Foto: EPA
Lewis Hamilton, ki se je prejšnji petek udeležil filmskega festivala v Zürichu (na fotografiji), lovi peto zmago v Suzuki na zadnjih šestih dirkah za VN Japonske. Foto: EPA

Mercedes lahko osvoji šesti naslov
Velike načrte za dirko v Suzuki pa imajo tudi pri Mercedesu. Namreč, moštvo iz Brackleyja lahko že ta konec tedna osvoji naslov konstruktorskega prvaka, šestega zapored. Od dirke si veliko obeta tudi Lewis Hamilton, ki je dobil štiri od zadnjih petih japonskih preizkušenj, vključno z lansko. "Odlično bo. Suzuka je neverjetna, še posebej pa bo neverjetna letos, saj se bodo med seboj udarila tri zelo enakovredna moštva (Mercedes, Ferrari, Red Bull, op. a.). Res ne vem, kdo bo najhitrejši. V tem trenutku imata ferrarija prednost, toda proga utegne bolj ustrezati predvsem nam. Ali pa Red Bullu. Kdo bi vedel. Gre za klasično dirkališče, ob peščenih izletnih območjih in zaščitnih ogradah pravi test za vse dirkače. Upam, da nam bo uspel dober konec tedna," je za F1tv povedal aktualni svetovni prvak.

Proga v številki osem

Progo v Suzuki je leta 1962 zasnoval nizozemski arhitekt John Hugenholts. Je ena najstarejših prog na koledarju formule ena, sprva so jo uporabljali kot testno progo pri japonskem avtomobilskem velikanu Honda. Z leti so jo večkrat spremenili, današnjo obliko ima od leta 2003. Suzuka ima eno redkih prog, ki je v obliki številke osem. Vsebuje 17 zavojev - 9 desnih in 8 levih. Krog je dolg 5.807 km, dirkači jih bodo morali odpeljati 53 (307,573 km). Najhitrejšega je leta 2005 z mclarnom odpeljal Räikkönen (1:31,540). Žal ima Suzuka tudi temno plat, na njej je ugasnilo kar nekaj življenj v različnih motošportnih razredih, v formuli ena je vzela Julesa Bianchija. To je tudi zadnja dirkaška smrtna žrtev v formuli ena in prva po Senni z dirke za VN San Marina 1994 v Imoli.

James Hunt in Niki Lauda pred prvo dirko F1 za VN Japonske. Foto: AP
James Hunt in Niki Lauda pred prvo dirko F1 za VN Japonske. Foto: AP
Na odru za zmagovalce po dirki za VN Japonske je največkrat na najvišjo stopničko stopil Schumacher, in sicer šestkrat (1995, 1997, 2000, 2001, 2002 in 2004), enkrat manj je to uspelo Lewisu Hamiltonu (2007, 2014, 2015, 2017 in 2018). Foto: AP
Na odru za zmagovalce po dirki za VN Japonske je največkrat na najvišjo stopničko stopil Schumacher, in sicer šestkrat (1995, 1997, 2000, 2001, 2002 in 2004), enkrat manj je to uspelo Lewisu Hamiltonu (2007, 2014, 2015, 2017 in 2018). Foto: AP

Hunt v Fudžiju do edinega naslova
Prvo dirko za VN Japonske so organizirali leta 1976 v Fudžiju. Poskrbela je za razburljiv zaključek sezone. Avstrijski dirkač Niki Lauda, ki se je tistega leta skoraj ubil na Nürburgringu, se je v zaključku sezone boril za naslov svetovnega prvaka z Britancem Jamesom Huntom. Bil je na dobri poti, nato pa se je med zadnjo dirko v Fudžiju zaradi izjemno slabih razmer – zaradi hudega naliva je bil večji del steze poplavljen – odločil japonsko preizkušnjo predčasno končati. Usoda naslova svetovnega prvaka je bila v Huntovih rokah. Ta je z mclarnom ostal na stezi, se boril kot lev in si s tretjim mestom zagotovil dovolj točk za skok na vrh lestvice svetovnega prvenstva. Svojega največjega tekmeca Laudo je premagal za pičlo točko. Zmagal je Američan Mario Andretti z lotusom, drugi je bil Francoz Patrick Depailler (Tyrrell). Prvo dirko za VN Japonske so v Suzuki organizirali 1. novembra 1987. Dobil jo je Gerhard Berger (Ferrari) pred Ayrtonom Senno (Lotus) in Stefanom Johanssonom (McLaren).

Epski boji v Suzuki
Fudži je ob krstni izvedbi gostil še tri dirke za VN Japonske, in sicer v letih 1977, 2007 in 2008. Ostale dirke je gostila Suzuka, kjer so bili ljubitelji bencinskih hlapov priča nekaterim izjemnim bojem in razpletom svetovnih prvenstev. Še najbolj izstopa boj McLarnovih dirkačev Alaina Prosta in Senne ob koncu osemdesetih let prejšnjega stoletja. Brazilec je v Suzuki dvakrat osvojil naslov prvaka, Francoz enkrat. Za eno najboljših predstav v zgodovini te dirke pa je poskrbel Kimi Räikkönen leta 2005. Ledeno hladni Finec, ki je dirko začel s 17. mesta, je s hrabrim in neizprosnim dirkanjem vseskozi napredoval, z vsakim krogom mu je rasla samozavest, švignil je mimo Michaela Schumacherja (Ferrari) in Fernanda Alonsa (Renault), v uvodnem zavoju zadnjega kroga je prehitel še tedaj vodilnega Giancarla Fisichello (Renault) in si zagotovil eno največjih zmag v karieri. Z njegovo zadnjo zmago za McLaren je dokazal, da je nemogoče včasih mogoče. "Najboljše zmage so tiste, za katere se moraš res potruditi. Ta je zagotovo moja najboljša do zdaj," je po dirki dejal priljubljeni Kimi.

Dirka v nedeljo ob 7.10
Dirkaški konec tedna na Japonskem se bo začel s prvim prostim treningom v petek ob 3.00. Drugi prosti trening se bo začel ob 7. uri. V soboto ob 5. uri bo na sporedu tretji prosti trening, ob 8.00 kvalifikacije. Dirka za VN Japonske se bo začela v nedeljo ob 7.10

Lahko tajfun odpihne sobotne kvalifikacije ali nedeljsko dirko?

Organizatorji dirke za VN Japonske se bojijo, da bo ta konec tedna Suzuko dosegel tajfun Hagibis. Japonska agencija za meteorologijo je napovedala, da bo tajfun v soboto in nedeljo dosegel Japonsko, s seboj pa prinesel silovit veter in močan dež.

Zmagovalci vseh dirk za VN Japonske:

LetoDirkačMoštvoPrizorišče
2019

Suzuka
2018Lewis HamiltonMercedes
2017Lewis HamiltonMercedes
2016Nico RosbergMercedes
2015Lewis HamiltonMercedes
2014Lewis HamiltonMercedes
2013Sebastian VettelRed Bull
2012Sebastian VettelRed Bull
2011Jenson ButtonMcLaren
2010Sebastian VettelRed Bull
2009Sebastian VettelRed Bull
2008Fernando AlonsoRenaultFudži
2007Lewis HamiltonMcLaren
2006Fernando AlonsoRenaultSuzuka
2005Kimi RäikkönenMcLaren
2004Michael SchumacherFerrari
2003Rubens BarrichelloFerrari
2002Michael SchumacherFerrari
2001Michael SchumacherFerrari
2000Michael SchumacherFerrari
1999Mika HäkkinenMcLaren
1998Mika HäkkinenMcLaren
1997Michael SchumacherFerrari
1996Damon HillWilliams
1995Michael SchumacherBenetton
1994Damon HillWilliams
1993Ayrton SennaMcLaren
1992Riccardo PatreseWilliams
1991Gerhard BergerMcLaren
1990Nelson PiquetBenetton
1989Alessandro NanniniBenetton
1988Ayrton SennaMcLaren
1987Gerhard BergerFerrari
1977James HuntMcLarenFudži
1976Mario AndrettiLotus