Sebastian Vettel med lansko dirko za VN Bahrajna v Manami. Foto: AP
Sebastian Vettel med lansko dirko za VN Bahrajna v Manami. Foto: AP
Začetek dirke:31. marec 2019 ob 17.10
Kraj:Bahrain International Circuit, Sakhir, Bahrajn
Dolžina kroga:5,412 km
Število krogov:57
Dolžina dirke:308,238 km
Zadnji zmagovalec:2018 - Sebastian Vettel (Ferrari)
Prva VN na prizorišču:2004
Rekord kroga:1:31,447 - Pedro de la Rosa (2005)
Proga, ki je dolga 5,412 km, je sestavljena iz štirih dolgih ravnin in številnih ostrih zavojev. Za letošnjo dirko je dirkačem na voljo še tretje DRS-območje (med 3. in 4. zavojem). Foto: Reuters
Proga, ki je dolga 5,412 km, je sestavljena iz štirih dolgih ravnin in številnih ostrih zavojev. Za letošnjo dirko je dirkačem na voljo še tretje DRS-območje (med 3. in 4. zavojem). Foto: Reuters

Ferrari po precej uspešnih zimskih testiranjih v uvodnem dirkaškem koncu tedna nove sezone v Melbournu nikakor ni našel prave hitrosti, s tem je tudi razočaral zveste privržence, ki na naslov konstruktorskega prvaka čakajo že vse od leta 2008, na naslov dirkaškega pa še leto več.

Vseeno so v moštvu iz Maranella prepričani, da bodo že ta konec tedna v Manami, kjer bo v nedeljo dirka za VN Bahrajna, konkurenčnejši mercedesoma, Valtteriju Bottasu in Lewisu Hamiltonu.

Ferrari naj bi odpravil težave z uvodne dirke v Melbournu. Foto: Reuters
Ferrari naj bi odpravil težave z uvodne dirke v Melbournu. Foto: Reuters

Ključna bosta oprijem in zaviranje
Kultno italijansko moštvo ni priznalo poraza le Mercedesu, temveč tudi Red Bullu s Hondinim pogonskim sklopom (Max Verstappen). Težave, ki so pestile Sebastiana Vettla in Charlesa Leclerca v Albert Parku so, po besedah vodje moštva Mattie Binotta, zdaj odpravljene. "V Bahrajnu pričakujemo učinek vseh popravkov, ki smo jih naredili, čeprav se dobro zavedamo, da bodo tudi naši tekmeci na dirko prišli zelo močni. Kljub vsemu se želimo čim prej vrniti na progo in se spustiti v nov boj," je za uradno moštveno spletno stran dejal 49-letnik, ki upa na uspešnejši konec tedna. Ne nazadnje je Ferrari najuspešnejše moštvo v Manami, saj je osvojil šest zmag (na drugem mestu jih ima Mercedes pol manj). "Proga v Bahrajnu ima povsem drugačne karakteristike od tiste v Avstraliji. Ključna bosta dober oprijem in zaviranje," je še dodal Binotto, ki je januarja letos na čelu ekipe zamenjal Maurizia Arrivabeneja.

Trenutek, ko je bilo za Daniela Ricciarda uvodne dirke v rodni Avstraliji praktično konec. Foto: Reuters
Trenutek, ko je bilo za Daniela Ricciarda uvodne dirke v rodni Avstraliji praktično konec. Foto: Reuters

Tudi Ricciardo upa na boljši konec tedna
Popravni izpit bo imel v Manami tudi Daniel Ricciardo. Avstralec slabše svojega novega poglavja v formuli eni pri Renaultu ne bi mogel začeti. Že po nekaj metrih uvodne dirke v Albert Parku je zapeljal v jarek ob progi, si uničil dirkalnik in nato sredi dirke odstopil. "Dogodke v Avstraliji želim čim prej pozabiti. Ves dirkaški konec tedna je za pozabo, še posebej zato, ker je bil dirkalnik dovolj hiter za ugoden rezultat," je povedal karizmatični dirkač iz Pertha. V Bahrajnu se je dvakrat uvrstil tik pod zmagovalni oder (na dirkah v letih 2014 in 2016), lani je odstopil zaradi težav z elektroniko.

"Proga v Bahrajnu mi kar ustreza, zato upam, da bo ta konec tedna zame uspešnejši," je še povedal 29-letnik, ki si je po napornih promocijskih dogodkih v Melbournu v zadnjih 14 dneh izdatno odpočil in je, kot pravi sam, odlično pripravljen na puščavsko preizkušnjo.

Z lepilom ob rob steze

Gradnja dirkalne steze v Manami je bil bahrajnski nacionalni projekt, ki ga je začel tamkajšnji prestolonaslednik, šejk Hamad Al Halifa. Tako kot številne druge moderne je tudi to progo oblikoval nemški arhitekt Hermann Tilke. Površina proge je sestavljena iz drobnika 'greywacke', ki so ga v Bahrajn pripeljali iz angleške grofije Shropshire in je v karavani formule eden najbolj cenjenih materialov, saj omogoča zelo dober oprijem. Trasa, ki je dolga 5,412 km, je sestavljena iz štirih dolgih ravnin in številnih ostrih zavojev. Največ morebitnih težav je vselej povzročal pesek, saj je dirkališče, ki je stalo približno 150 milijonov ameriških dolarjev, zgrajeno sredi puščave, a so organizatorji dirke z večjimi izletnimi območji in z brizganjem lepila okoli proge poskrbeli, da veter peska ne razpihava po stezi in ne ovira dirkačev.

Michael Schumacher je dobil premierno dirko formule ena za VN Bahrajna. Foto: Reuters
Michael Schumacher je dobil premierno dirko formule ena za VN Bahrajna. Foto: Reuters
Sebastian Vettel je najuspešnejši dirkač v zgodovini dirk za VN Bahrajna. Dvakrat je slavil z Red Bullom (na fotografiji), dvakrat s Ferrarijem. Foto: EPA
Sebastian Vettel je najuspešnejši dirkač v zgodovini dirk za VN Bahrajna. Dvakrat je slavil z Red Bullom (na fotografiji), dvakrat s Ferrarijem. Foto: EPA

'Schumi' leta 2004 do 73. zmage v karieri
Prvo dirko za VN Bahrajna so organizirali 4. aprila 2004. To je bila tudi prva dirka formule ena na Bližnjem vzhodu. Dobil jo je Michael Schumacher, njegov moštveni kolega pri Ferrariju Rubens Barrichello je bil drugi. Na odru za zmagovalce se jima je pridružil še Jenson Button (BAR-Honda). Progo je nekaj ur pred dirko ohladilo deževje, kar je bila tedaj voda na mlin Ferrariju z Bridgestonovimi gumami. Schumacher je takoj po štartu odbil vse napade drugih dirkačev, prvo mesto je do konca, razen za kratek čas ob postankih, brez težav zadržal. Tretje mesto se je dolgo nasmihalo Juanu Pablu Montoyi (Williams), ki pa je moral dirkalnik parkirati zaradi tehničnih težav. Za Schumacherja je bila to že 73. zmaga v karieri.

Vsi zmagovalci dirk formule ena za VN Bahrajna:

LetoDirkačMoštvoPrizorišče
2019

Manama
2018Sebastian VettelFerrari
2017Sebastian VettelFerrari
2016Nico RosbergMercedes
2015Lewis HamiltonMercedes
2014Lewis HamiltonMercedes
2013Sebastian VettelRed Bull
2012Sebastian VettelRed Bull
2010Fernando AlonsoFerrari
2009Jenson ButtonBrawn
2008Felipe MassaFerrari
2007Felipe MassaFerrari
2006Fernando AlonsoRenault
2005Fernando AlonsoRenault
2004Michael SchumacherFerrari