Italijanska kuratorka Cecilia Alemani sicer živi in dela v New Yorku. Foto: Art Basel
Italijanska kuratorka Cecilia Alemani sicer živi in dela v New Yorku. Foto: Art Basel

Cecilia Alemani (1977) je ob petkovi naznanitvi, da bo prevzela vodstvo umetnostnega bienala v prihodnjem letu, dejala: "V veliko čast mi je, da prevzemam to vlogo v eni najprestižnejših in v svetu prepoznavnih italijanskih institucij. Kot prva Italijanka na tem položaju razumem in spoštujem odgovornost in priložnost, ki sta mi bili naloženi, in se zavezujem, da bom dala glas umetnicam in umetnikom, da bi ustvarili edinstvene projekte, skozi katere bi slikali svoje vizije in našo družbo."

Sorodna novica Beneški bienale je odprt: umetniški vodič skozi "zanimive čase"

Italijanska kuratorka sicer živi in dela v New Yorku, kjer od leta 2011 bedi nad projektom vključevanja umetnosti v urbana okolja High Line Art. Cecilia Alemani, ki sodeluje z nekaterimi najvplivnejšimi umetniki današnjega časa, je v sklopu omenjenega projekta lani zagnala tudi novo razstavišče na prostem, poimenovano High Line Plinth. Junija so ga v New Yorku odprli s postavitvijo kipa Brick House umetnice Simone Leigh.

Leta 2017 je bila Cecilia Alemani tudi kuratorka italijanskega paviljona na beneškem umetnostnem bienalu. Postavitev je bila naslovljena Il Mondo Magico (Čarobni svet), na njej pa so bila predstavljena dela Giorgia Andreotte Cala, Adelite Husni-Bey in Roberta Cuoghija. Med drugim je leta 2018 v sodelovanju med mestom Buenos Aires in manifestacijo Art Basel Cities bedela tudi nad razstavo v javnem prostoru Hopscotch (Il gioco del mondo) / Ristanc (Igra sveta), ki je predstavila bogat kulturni ekosistem omenjenega argentinskega mesta.

V preteklosti je delovala tudi kot neodvisna kuratorka in sodelovala s priznanimi muzeji, kot sta londonski Tate Modern in newyorški MoMA, z neprofitnimi organizacijami, kakršna je newyorška Artists Space e Art in General, ter zasebnimi fundacijami, kot je Deste Foundation, med drugim piše na spletni strani institucije La Biennale.