Lewis Hamilton je v Nürburgu dosegel že 91. zmago v formuli ena. Po dirki mu je eno izmed čelad svojega očeta, ki jih je nosil kot član Mercedesa, predal sin Mick Schumacher, ki bi se moral ta konec tedna preizkusiti v dirkalniku formule ena med petkovim prostim treningom, ki pa je bil zaradi slabe vidljivosti in dežja odpovedan. Foto: Reuters
Lewis Hamilton je v Nürburgu dosegel že 91. zmago v formuli ena. Po dirki mu je eno izmed čelad svojega očeta, ki jih je nosil kot član Mercedesa, predal sin Mick Schumacher, ki bi se moral ta konec tedna preizkusiti v dirkalniku formule ena med petkovim prostim treningom, ki pa je bil zaradi slabe vidljivosti in dežja odpovedan. Foto: Reuters

Nekaj, kar se je še pred leti zdelo nemogoče, se je zgodilo: rekord legendarnega Michaela Schumacherja po številu zmag v formuli ena je dosežen oziroma izenačen.

Valtteri Bottas (desno) dirke ni začel najbolje, Hamilton ga je hitro napadel, a je Fincu uspelo odbiti napad in zadržati vodstvo. Vseeno je moral zaradi okvare pogonskega sklopa nekaj krogov pozneje svoj mercedes parkirati v garažo. Foto: Reuters
Valtteri Bottas (desno) dirke ni začel najbolje, Hamilton ga je hitro napadel, a je Fincu uspelo odbiti napad in zadržati vodstvo. Vseeno je moral zaradi okvare pogonskega sklopa nekaj krogov pozneje svoj mercedes parkirati v garažo. Foto: Reuters

Hamilton, ki je v dobi hibridnih motorjev razred zase, je dosegel 91. zmago v karieri in drugo na najznamenitejšem nemškem dirkališču Nürburgring. Tam je Britanec že slavil leta 2011, ko je odbil vse napade Španca Fernanda Alonsa (Ferrari) in Avstralca Marka Webbra (Red Bull).

Tokrat je imel precej lažje delo, izkoristil je napako moštvenega kolega Valtterija Bottasa, prevzel vodstvo in ga z brezhibno vožnjo ohranil do konca nemške preizkušnje.

V skupnem seštevku je aktualni svetovni prvak še povečal prednost pred drugouvrščenim Bottasom, ta zdaj šest dirk pred koncem sezone znaša že 69 točk! Pred tretjeuvrščenim Verstappnom ima še dodatnih 14 točk prednosti.

Bottas dobil komolčenje s Hamiltonom ...
Dirko na kultnem Nürburgringu je Bottas začel nekoliko slabše, moštvenemu kolegu Hamiltonu je v isti štartni vrsti uspel boljši štart, dirkača Mercedesa sta bila hitro poravnana, v prvi zavoj sta zapeljala zelo široko, a je Fincu naposled le uspelo ubraniti najboljši položaj. Največji osmoljenec prvih nekaj zavojev dirke je bil Romain Grosjean (Haas), ki je s 16. padel na zadnje mesto, največji preskok pa je uspel povratniku Nicu Hülkenbergu, ki je s svojim racing pointom z začelja kolone napredoval na 17. mesto. Na vrhu sprva ni bilo sprememb, šele v 9. krogu je Charles Leclerc (Ferrari) izgubil mesto v boju z Danielom Ricciardom (Renault). Karizmatični Avstralec je Monačana ugnal po zunanji strani drugega zavoja in začel lov na Verstappna, ki pa si je do tedaj nabral že več kot 15 sekund prednosti.

Daniel Ricciardo je bil v letošnji sezoni velikokrat blizu stopničk, a mu s svojim renaultom nikoli ni uspelo narediti odločilnega koraka na oder za zmagovalce. Tokrat mu je vendarle uspelo, to so bile njegove prve stopničke po dirki za VN Monaka v Monte Carlu 27. maja 2018. Foto: Reuters
Daniel Ricciardo je bil v letošnji sezoni velikokrat blizu stopničk, a mu s svojim renaultom nikoli ni uspelo narediti odločilnega koraka na oder za zmagovalce. Tokrat mu je vendarle uspelo, to so bile njegove prve stopničke po dirki za VN Monaka v Monte Carlu 27. maja 2018. Foto: Reuters

... nato hitro zapravil vodstvo – in odstopil
Bottas je v 13. krogu nato zapravil vodilni položaj, potem ko mu je pri zaviranju ob koncu štartno-ciljne ravnine zablokiralo sprednje kolo. V prvi zavoj je zapeljal precej široko, kar je za njim spretno izkoristil Hamilton in zapeljal v vodstvo. Izjemno slab splet okoliščin za Finca, ki je praktično brez boja izgubil vodstvo, za nameček mu je za vrat začel dihati še Verstappen. Drugega kot to, da gre v bokse po svež komplet gum, mu ni preostalo. Finec se je na stezo vrnil na četrtem mestu, zelo hitro je začel izgubljati v primerjavi s tekmeci. Po radijski zvezi je potožil glede izgube moči pogonskega sklopa, ob koncu 18. kroga je vendarle zapeljal v garažo in končal svoj nastop v Nemčiji.

Hamilton in Verstappen razred zase
Hamilton in Verstappen sta tudi zaradi virtualnega varnostnega avtomobila (VSC), potem ko je po trku s Kimijem Räikkönenom (Alfa Romeo) svoj williams ob stezi parkiral George Russell, vozila svojo dirko. V času VSC-ja sta hitro opravila postanek, izkoristila dejstvo, da so morali tekmeci po stezi voziti precej počasneje, njuna prednost pred preostalimi je na polovici dirke znašala že 50 sekund, v 44. krogu že eno minuto, Hamilton pred Verstappnom deset sekund!

Nico Hülkenberg je znova priskočil na pomoč Racing Pointu. Dirko je začel z začelja, končal pa na 8. mestu. Da se bo udeležil dirkaškega konca tedna v Nürburgu, je izvedel šele v petek. Foto: EPA
Nico Hülkenberg je znova priskočil na pomoč Racing Pointu. Dirko je začel z začelja, končal pa na 8. mestu. Da se bo udeležil dirkaškega konca tedna v Nürburgu, je izvedel šele v petek. Foto: EPA

Varnostni avtomobil izničil zaostanke
Ko je že kazalo, da je boj za zmago že odločen, je na stezo v 45. krogu zapeljal varnostni avtomobil, potem ko je ob progi svoj mclaren parkiral Lando Norris. Vse prednosti so bile izničene, dirka se je deset krogov pred koncem začela tako rekoč znova. Hamilton je vodstvo zlahka ubranil, precej več težav je imel Verstappen, ki se je moral otepati predvsem Ricciardovih napadov, a le v uvodnih nekaj zavojih. Potem je svojemu nekdanjemu moštvenemu kolegu ušel, a za zmago ni imel realnih možnosti.

Je pa na oder za zmagovalce po treh štirih mestih v letošnji sezoni vendarle stopil Ricciardo, ki je tako tudi dobil stavo z vodjo moštva Cyrilom Abiteboulom. Ta se bo moral zdaj tetovirati. To so bile za Ricciarda sicer šele prve stopničke po dirki za VN Monaka 2018 v Monte Carlu.

Hamilton na Nürburgringu z 91. zmago ujel Schumacherja

Dirka za VN Eifla, Nürburg

#DirkačMoštvoČas
1Lewis HamiltonMercedes1:35:49,641
2Max VerstappenRed Bull+4,470
3Daniel RicciardoRenault14,613
4Sergio PerezRacing Point16,070
5Carlos Sainz ml.McLaren21,905
6Pierre GaslyAlphaTauri22,766
7Charles LeclercFerrari30,814
8Nico HülkenbergRacing Point32,596
9Romain GrosjeanHaas39,081
10Antonio GiovinazziAlfa Romeo40,035
11Sebastian VettelFerrari40,810
12Kimi RäikkönenAlfa Romeo41,476
13Kevin MagnussenHaas49,585
14Nicholas LatifiWilliams54,449
15Daniil KvjatAlphaTauri55,588

Odstop: George Russell (Williams), Valtteri Bottas (Mercedes), Esteban Ocon (Renault), Alexander Albon (Red Bull), Lando Norris (McLaren)

Najhitrejši krog: Max Verstappen (1:28,139)

Skupni vrstni red 2020, dirkači (11/17):

#DirkačMoštvoTočke
1Lewis HamiltonMercedes230 (4)
2Valtteri BottasMercedes161 (2)
3Max VerstappenRed Bull147 (2)
4Daniel RicciardoRenault78 (1)
5Sergio PerezRacing Point68
6Lando NorrisMcLaren65 (1)
7Alexander AlbonRed Bull64
8Charles LeclercFerrari63
9Lance Stroll Racing Point57
10Pierre GaslyAlphaTauri53
11Carlos Sainz ml.McLaren51 (1)
12Esteban OconRenault36
13Sebastian VettelFerrari17
14Daniil KvjatAlphaTauri14
15Nico HülkenbergRacing Point10
16Antonio GiovinazziAlfa Romeo3
17Kimi RäikkönenAlfa Romeo2
18Romain GrosjeanHaas2
19Kevin MagnussenHaas1
20Nicholas LatifiWilliams0
21George RussellWilliams0

Opomba: V oklepajih je število dodatnih točk za najhitrejši krog.


Skupni vrstni red 2020, konstruktorji (11/17):

#MoštvoDirkaška zasedbaTočke
1MercedesHamilton, Bottas391
2Red BullVerstappen, Albon211
3Racing PointPerez, Stroll, Hülkenberg120
4McLarenSainz, Norris116
5RenaultRicciardo, Ocon114
6FerrariVettel, Leclerc80
7AlphaTauriKvjat, Gasly67
8Alfa RomeoRäikkönen, Giovinazzi5
9HaasGrosjean, Magnussen3
10WilliamsRussell, Latifi0