Marco Bellocchio. Foto: EPA
Marco Bellocchio. Foto: EPA
Skok v prazno, Bellocchiev prvi v Cannesu prikazan film, je igralcema Michelu Piccoliju in Anouk Aimée prinesel palmi za najboljšega igralca in najboljšo igralko. Foto: Wikipedia
Skok v prazno, Bellocchiev prvi v Cannesu prikazan film, je igralcema Michelu Piccoliju in Anouk Aimée prinesel palmi za najboljšega igralca in najboljšo igralko. Foto: Wikipedia

Stvaritve Marca Bellocchia so precejšnja stalnica tega mondenega filmskega festivala, saj so tam do danes predvajali sedem njegovih filmov. Prvikrat je bil prisoten s filmom Skok v prazno v letu 1980, nazadnje pa z dramo po resničnih dogodkih Izdajalec iz leta 2019, piše The Hollywood Reporter.

Začetnik italijanskega novega vala
Leta 1939 v Piacenzi v italijanski deželi Emilija - Romanja rojeni Bellocchio je odraščal v strogo katoliški družini. Sprva je študiral filozofijo v Milanu, nato pa se je odločil za kariero filmarja in diplomiral na znamenitem rimskem Centro Sperimentale di Cinematografia in prejel še štipendijo na Slade School of Fine Arts v Londonu.

Velja za začetnika novega vala italijanske kinematografije sredi 60. let – začenši s prvencem, kultnim filmom Pesti v žepih iz leta 1965, s katerim se je italijanska kinematografija ločila od tradicije italijanskega neorealizma in se zapisala bolj žanrsko obarvani drami. Že s prvencem, ki je bil premierno prikazan na festivalu v Locarnu, se je zapisal med pomembna imena mednarodne kinematografije.

Poznejša oddaljitev od marksizma in politike
Leta 1968 se je pridružil komunistom in začel snemati politično angažirane filme. Leta 2002 pa je v nekem intervjuju povedal, da se je oddaljil od marksizma in politike, ki ga kot umetnika ne zanima več, saj danes politika pomeni le administracijo, in ne več radikalnih sprememb.

Tommasa Buscetto je v Izdajalcu upodobil Pierfrancesco Favino. Foto: LIFFe
Tommasa Buscetto je v Izdajalcu upodobil Pierfrancesco Favino. Foto: LIFFe

Prvi italijanski proces proti mafiji
Po resničnih dogodkih posneta mafijska drama Izdajalec je zaznamovala Bellocchievo vnovično oživitev kariere. Film temelji na življenjski zgodbi mafijca Tommasa Buscette, tako imenovanega šefa dveh svetov. Dogajanje se odvija v zgodnjih 80. letih preteklega stoletja, ko je med mafijskimi šefi divjala vojna za nadzor nad trgovino s heroinom. Buscetto aretirajo v Braziliji in pošljejo v Italijo, on pa se odloči, da se bo srečal s sodnikom Giovannijem Falconejem in prelomil prisego, ki jo je dal Cosi nostri. Film je bil velika uspešnica v Italiji in tudi v mednarodnem pogledu.

Prizor iz filma Marx lahko počaka. Foto: Filmski festival Cannes
Prizor iz filma Marx lahko počaka. Foto: Filmski festival Cannes

Skrajno osebna izpoved v novem dokumentarcu
Dan pred letošnjo sklepno slovesnostjo bodo v sklopu netekmovalnega programa v Cannesu premierno prikazali Bellocchiev zadnji film, dokumentarec Marx lahko počaka. Gre za filmarjevo zelo osebno izpoved, saj poskuša skozi film in pogovore z bližnjimi razumeti samomor svojega brata dvojčka pri 29 letih. Družinska tragedija, od katere se nikoli ni zares opomogel, je zanj tako vir občutka krivde kot navdiha, piše na spletni strani festivala.

Poleg omenjenih velja iz zakladnice Marca Bellocchia navesti še filme Kitajska je blizu, V imenu očeta, Zmagovalni marš, Sanje metulja, Verska vzgoja, Dober dan, noč, Režiser porok in Hudič v telesu.

Marca Bellocchia so na filmskem festivalu v Benetkah leta 2011 nagradili z zlatim levom za življenjsko delo. Foto: EPA
Marca Bellocchia so na filmskem festivalu v Benetkah leta 2011 nagradili z zlatim levom za življenjsko delo. Foto: EPA

Na otvoritveni slovesnosti letošnjega festivala v Cannesu, ki je napovedana za 6. julij, bodo s častno zlato palmo za življenjsko delo nagradili tudi ameriško igralko Jodie Foster.