Naslov razstave je izpeljanka, ki so jo kustosinje razstave Alenka Gregorič, Alenka Trebušak, Mara Anjoli Vujić in Mateja Podlesnik naredile po prebiranju knjige Načini gledanja Johna Bergerja, v kateri se priznani umetnostni zgodovinar v tretjem poglavju preizprašuje o upodobitvah ženske v zahodnem kanonu likovne umetnosti, ki so bile v domeni skoraj izključno moških naročnikov in ustvarjalcev.

Iz animiranega filma Špele Čadež, Steakhouse. Foto: SFC
Iz animiranega filma Špele Čadež, Steakhouse. Foto: SFC

Z razstavo njene kuratorke vračajo poglede skoraj šestdesetih umetnic različnih generacij, ki v našem prostoru delujejo od 90. let prejšnjega stoletja do danes. Skupinska razstava, ki bo na ogled do 21. avgusta, vsebuje bogat seznam projekcij filmov in animacij, performansov, intervencij in pogovorov.

Do 22. maja si je v Cukrarni mogoče ogledati tudi razstavo Mokre noge, ta teden dvakrat v družbi na Dunaju živeče umetnice Maruše Sagadin. Kot so zapisali, so vsi dogodki brezplačni, udeležba na nekaterih pa je mogoča le s predhodno prijavo, saj je število mest omejeno.

Sorodna novica V Cukrarni pogledi skoraj 60 slovenskih umetnic, ki so "dobesedno zavzele (svoj) prostor pod soncem"

Začenjajo v torek, ko bo na ogled opus animiranih filmov Špele Čadež, ki oživlja plemenito tradicijo animacije lutk, s katero se je slovenski animirani film tudi začel, in sicer na sodoben način. Prikazanih bo sedem animiranih filmov, med katerimi sta tudi zadnji uspešnici Nočna ptica in Steakhouse.

V sredo sledi projekcija filma Phantom Eme Kugler. Phantom je film o smrti, ki se ne sprašuje, kdo sem, temveč, ali sem kdaj res bil tam, v življenju. V četrtek najavljajo performativno vodstvo po razstavi z umetnico Marušo Sagadin. "Umetniško delo lahko postane klop za sedenje, na katero umetnica umesti kalupe različnih rekvizitov, s katerimi aludira na možne pristope k aktivaciji in gledalca povabi k interakciji," so zapisali.

Voden ogled v družbi kustosinj razstave
Alenka Gregorič, Alenka Trebušak, Mara Anjoli Vujić in Mateja Podlesnik so osrednjo letošnjo razstavo, ki prinaša izsek ustvarjalnih procesov in praks skoraj šestdesetih slovenskih oz. v slovenskem prostoru delujočih sodobnih umetnic od devetdesetih let prejšnjega stoletja do danes, oblikovale v štiri vodilne sklope, prostorsko postavitev pa so ustvarile v "smeri pogleda", ki naj bi kar najbolje poudaril posamezne likovne, vsebinske in konceptualne povezave med avtoricami. V četrtek je mogoč voden ogled s celotno kuratorsko ekipo.

Prvega aprila pripravljajo voden ogled razstave z umetnico Marušo Sagadin in kustosinjo Alenko Gregorič. Na razstavi z naslovom Mokre noge so predstavljena umetničina novejša dela oziroma premišljene kompozicijske celote, metaforično povezane z razmislekom o izbranih segmentih urbanih površin, namenjenih javnemu zbiranju.

Performans Ikebana
V performansu, ki bo prav tako na ogled prvega aprila, avtorica Olja Grubić poudari "svojo vagino, v katero počasi vtika travo za travo, cvet za cvetom, dokler ne ustvari razkošne ikebane, ki jo zaključi s prikupno pentljo. Delo namiguje na analogijo med izkoriščanjem ženske in narave," so še zapisali v Cukrarni.