Foto: Oglasno sporočilo
Foto: Oglasno sporočilo
Foto: Oglasno sporočilo

Večina voznikov in sopotnikov pozitivno ocenjuje uporabo varnostnega pasu, vendar pogosto, predvsem na vsakodnevnih in krajših vožnjah, podcenjujejo tveganje in možne posledice trka in ga zato na teh vožnjah ne uporablja. Vendar pa je dosledna uporaba varnostnega pasu nujna in obvezna saj namreč pri trku upočasni in prepreči gibanje telesa proti trdim delom v vozilu in tako prevzame velik del sile, ki se ob tem sprosti.

Najnižji je delež pripetosti na zadnjih sedežih in na ulicah znotraj naselij

Opazovanja, ki jih je izvedla Agencija za varnost prometa, so pokazala, da med vožnjo uporablja varnostni pas le 68 odstotkov sopotnikov na zadnjih sedežih, najnižji delež pripetosti pa so opazili na ulicah znotraj naselij, torej na krajših vožnjah. Tudi otroci morajo biti pripeti vedno in prav na vseh vožnjah, manjši od 150 cm pa ustrezno nameščeni v otroških varnostnih sedežih. Pripetost otrok se je od leta 2005 sicer povečala za kar 36 odstotkov, še vedno pa otroci prepogosto niso pripeti ali pravilno pripeti, ko se vozijo po ulicah znotraj naselij.

Ste vedeli?

Sile pri trku so enake ne glede na sedež v vozilu, zato je uporaba varnostnih pasov tudi na zadnjih sedežih, v vseh vozilih in na vseh vožnjah nujna. Naletna teža je pri trku odvisna od mase in hitrosti ter eksponentno narašča s hitrostjo – tako na primer pri moškem z 80 kg že pri 50 km/h znaša več kot 2 toni, pri 90 km/h pa več kot 6 ton.

Varnostni pas je naša vez z življenjem, zato je edino pravilno in sprejemljivo, da smo med vožnjo vedno pripeti vsi, v vseh vozilih in na vseh vožnjah.

Namen varnostnega pasu:

  • V primeru trka ostanejo potniki v vozilu na svojem sedežu.
  • Ob čelnem trku zmanjšuje gibanje telesa naprej ter preprečuje trk z notranjostjo avtomobila.
  • Prevzame velik del energije in učinkovito zmanjša posledice trka na posamezen del telesa.
  • Posledice za potnike so blažje, kot bi bile brez uporabe varnostnega pasu.