Če bi tekmovalni sistem, po katerem bi bil prvak voznik z največ zmagami, veljal že lani, bi bil prvak Felipe Massa, tako pa ima številko 1 na svojem dirkalniku Lewis Hamilton, najmlajši svetovni prvak formule ena do zdaj. Foto: Reuters
Če bi tekmovalni sistem, po katerem bi bil prvak voznik z največ zmagami, veljal že lani, bi bil prvak Felipe Massa, tako pa ima številko 1 na svojem dirkalniku Lewis Hamilton, najmlajši svetovni prvak formule ena do zdaj. Foto: Reuters
Heikki Kovalainen, McLaren
Srebrne puščice na testiranju niso bile najhitrejše. Drugače kot Ecclestone Ališič meni, da ni šlo za 'blefiranje' in da je moštvo iz Wokinga v resnih težavah. Foto: EPA
Bernie Ecclestone
Vodja formule ena Bernie Ecclestone naj bi posredoval v sporu med Ališičem in njegovimi delodajalci. Foto: EPA
Jensen Button, Brawn GP
Lahko Ross Brawn z Jensenom Buttnom, po mnenju nekaterih največjim talentom v karavani formule ena, ponovi uspehe, ki jih je žel z Michaelom Schumacherjem pri Ferrariju. Foto: EPA
Franci Jerančič
Franci Jerančič večkrat sodeluje z Ališičem kot sokomentator. Foto: MMC RTV SLO

Miran Ališič je slovenskim ljubiteljem formule ena dobro znan. Kot komentator dirk nikogar ne pušča hladnega - nekaterim njegovo "nogometno" komentiranje popestri dogajanje na stezi, drugi so malce manj navdušeni. Nepoznavanja formule ena in dogajanja okoli tega "dirkaškega cirkusa" mu vsekakor ne gre očitati.

Pred začetkom sezone je za MMC spregovoril o številnih, predvsem tehničnih spremembah, o sistemu točkovanja in o favoritih. Dotaknili smo se tudi govoric, ki so se pojavljale pred kratkim, da je njegovo delovno mesto komentatorja zaradi varčevalnih ukrepov ob vsesplošni finančni krizi ogroženo oziroma da naj bi dirke spremljal le iz studia.

Že dolgo spremljate formulo ena. Večkrat se ljubitelji pritožujejo, da ni več tako zanimiva kot nekoč, da je bilo včasih več prehitevanj. Se strinjate?
To so zgodbe, ki so večne. Starejši vedno trdijo, da je bilo nekoč bolje, bolj zanimivo, več prehitevanj, bolj človeško, pristno, družinsko, če hočete. Verjetno je to le romantična nostalgija starajočih se spremljevalcev, kajti pogled na statistiko pravi, da je bilo vedno malo prehitevanj, a v spominu so ostala tista najbolj zanimiva, o katerih navijači in nostalgiki vedno znova razpravljajo ob dolgih večerih ob kozarcu vina ali viskija. Ne strinjam se, da je bilo nekoč več prehitevanj, zato tudi ni napotka, kako to izboljšati.

Zdi se, da v poskusu, da bi naredili formulo ena bolj zanimivo, ne zmanjka nenavadnih predlogov. Bernie Ecclestone je predlagal delitev medalj, moštva pa nov sistem točkovanja. Odločitev, da bo prvak tisti z največ zmagami, ni požela veliko navdušenja in je prestavljena na naslednje leto. Se vam zdi to, da je prvak dirkač z največ zmagami, prava rešitev?
To je dvorezen meč. Če pogledamo lansko finalno dirko v Sao Paulu, potem bi predlog medalj oziroma števila zmag za naslov prvaka zahteval oster dvoboj Lewisa Hamiltona in Felipeja Masse za zmago. Po drugi strani je, če nekdo osvoji pred koncem neosvojljivo število zmag, nekdo pa bi ga lahko po točkah še dohitel, to spet slaba rešitev. Vsekakor drži, da je treba zmago bolj nagraditi kot do zdaj, a število zmag ni edina rešitev. FOTA, združenje ekip, je predlagala večjo razliko v točkah med prvim in drugim mestom, kar je prav tako smiselna rešitev. Menim, da je treba bolje nagraditi zmago, ali z "medaljami" za zmage ali z večjo razliko v točkah med prvim in drugim.

Pred sezono je bilo sprejeto veliko tehničnih novosti (aerodinamika, sistem KERS, gume slicks ...). Bodo zaradi njih dirke bolj zanimive in prehitevanje lažje?
Mislim, da bo to zanimiva sezona zaradi izenačenosti ekip, ki je večja kot zadnja leta. Ne pričakujemo le dvoboja McLaren - Ferrari, prehitevanje pa ne bo lažje kot do zdaj. Še vedno bo treba imeti občutno hitrejši avto za tak manever. Seveda tudi dovolj veliko mero poguma, pa še tveganje bo večje zaradi večjih, predvsem sprednjih krilc, ki se bodo lažje lomila pri trkih.

Moštvo Brawn GP je bilo pravi hit testiranj, sledilo je več moštev (Ferrari, BMW, Renault), slabše je šlo McLarnu. Lahko Brawn GP svoje dosežke s testiranj potrdi na dirkah (vaša napoved)?
Po zimskih testiranjih lahko med junake vsekakor uvrstimo ekipo BrawnGP (nekdanja Honda), tudi zaradi tega, ker so šele prve dni marca pokazali nov dirkalnik, ga zapeljali na stezo in z njim pometli s konkurenco. Ross Brawn je očitno res genij, kar je sicer že dokazal. Takoj za njimi so tri ekipe, Ferrari, Toyota in BMW, sredino tvorijo Renault, Williams, Red Bull in Torro Rosso, na začelju pa sta McLaren Mercedes in Force India. Težava je večja kot nekoč, saj so letos vso sezono od prve dirke do konca leta prepovedana vsa testiranja, a vseeno je to le zimska slika, ki se ne "prelije" vedno v sezono. Vsekakor vsi opazovalci in konkurenti trdijo, da je favorit za zmago tukaj v Melbournu Brawn z Jensnom Buttnom.

Lahko McLaren, glede na to, da je testiranje med sezono praktično prepovedano, še ujame najhitrejše, ali pa, kot je rekel Ecclestone, "blefirajo" in bodo vendarle konkurenčni?
Mogoče, da "blefirajo", a nekaj njihovih potez nas slili v dvom o tem. Polivanje avtomobila z rumeno barvo med testiranji, da bi odkrili tok zraka ob avtomobilu, je že dejanje iz obupa, poleg tega pa na nobenem testiranju niso pokazali niti kančka dobre forme. Vsi vodilni možje ekipe in tudi svetovni prvak Lewis Hamilton so napovedali težak začetek sezone, boj za točke, ne pa za zmage. Nekaj med sezono lahko pridobijo, a če bo zaostanek na začetku prevelik, bo zmanjkalo časa za naskok na vrh. Prve izboljšave lahko pričakujemo šele v Evropi, na prvi dirki v Barceloni sredi maja, in to je že peta dirka, prepozno za obranitev naslova, če bo šlo na začetku bolj slabo.

Pred nekaj časa se je govorilo, da je vaša služba komentatorja zaradi finančne krize in stroškov ogrožena, nato, da so vam ponudili komentiranje le iz studia, na koncu pa naj bi dosegli kompromis, posredoval naj bi celo Ecclestone? Kako je s tem?
Malce pretiravanja. Kot vedno in povsod. Res je, da je POP TV, ne le pri formuli ena, pač pa na sploh, kot je znano, za letos pripravil varčevalni program, čemur se tudi formula ena ni mogla izogniti. Kljub temu bomo poskušali pripraviti svež in zanimiv program okrog dirk formule ena, da naši gledalci, tako kot do zdaj, ne bodo zamudili nič bistvenega. Res je tudi, da so na POP TV razmišljali o komentiranju iz studia, in res je, da se s to odločitvijo nisem strinjal. Po pogovorih z vodstvom POP TV smo dosegli pomemben kompromis, da bo formula ena ohranila svojo podobo in veljavo v slovenskem medijskem prostoru. Bernie Ecclestone pa je, ko gre za formulo ena, v ozadju vedno in povsod ...

Do zdaj je bil ob vas kot strokovni komentator Franci Jerančič? Tudi letos?
Franci Jerančič to počne ljubiteljsko, kolikor mu dopušča čas. Torej, če bo imel čas in voljo, bo sem ter tja tudi letos sodeloval pri prenosih.

Za konec. Napovedovanje je nehvaležno, a vendarle: na koga bi stavili, da bo prvak?
Ne stavim. Razen vsako leto kakšnih 100 evrov v igralnici v Monte Carlu pred dirko. Bolj zaradi zabave in tradicije kot zaradi želje po dobitku. Po navadi stavim na številki 9 in 10, kar bi pomenilo, da bo prvak Jarno Trulli ali Timo Glock, oba vozita toyoto. O tem pa resno dvomim ...

Tina Vovk