Fernando Alonso bi z veseljem dirkal v dobi Ayrtona Senne, Alaina Prosta, Nigela Manslla ... Foto: McLaren
Fernando Alonso bi z veseljem dirkal v dobi Ayrtona Senne, Alaina Prosta, Nigela Manslla ... Foto: McLaren

V primerjavi s starejšimi dirkalniki so v novih zaradi naprednejše tehnologije precej bolj zapleteni sistemi. V mcLarnu MP4/4 vse upravljaš ročno - ni servovolana, imaš tri pedala in ročni menjalnik. To je, kot da bi primerjal osebni računalnik iz osemdesetih let z današnjim. Veliko se je spremenilo.

Fernando Alonso
McLaren MP4/4
McLaren MP4/4 iz sezone 1988 - po mnenju številnih najboljši in najbolj dominanten dirkalnik v zgodovini kraljice motošporta. Foto: McLaren


Španec je na promocijskem dogodku proizvajalca ur Tag Heuer, sicer dolgoletnega pokroviteljskega partnerja moštva McLaren, sedel za volan kultnega mcLarna MP4/4, s katerim je Ayrton Senna leta 1988 osvojil svoj prvi naslov svetovnega prvaka v formuli ena.

Alonso, v mladosti je bil njegov idol legendarni Brazilec, je bil nad izkušnjo - razumljivo - navdušen, sedmi sili pa je po nekaj krogih, ki jih je opravil z dirkalnikom, zaupal tudi svoje misli o tehnologiji v formuli ena in primerjavi današnje formule ena in tiste izpred nekaj desetletij.
Danes je vse skupaj bolj strogo
"Z dirkalniki se je dalo bolje dirkati, imeli so velike gume, velike motorje, tudi ustvarjalnosti oblikovalcev niso omejevali. Zdaj je vse strožje. Ni več testiranj, obstajajo le simulatorji, zato menim, da je bilo včasih dirkačem vse skupaj v večji užitek," je dejal Alonso in priznal, da je težko izbirati med različnimi obdobji, a hkrati dodal, da je za veselje najpomembnejše to, da tekmuješ z drugimi in jih premaguješ.
Izkušnja, ki je ne bo pozabil
Asturijec je v mladosti za Senno stiskal pesti, sobo je imel polepljeno z njegovimi plakati, najverjetneje se tudi nikoli ne bi odločil za motošport, če ga z McLarnovim dirkalnikom ne bi navduševal karizmatični Brazilec, ki se je 1. maja 1994 v Imoli smrtno ponesrečil v zavoju Tamburello. "Za mano je zelo čustven dan. Dirkalnik je legendaren, najbolj dominanten dirkalnik v formuli ena. Imel sem privilegij, da sem z njim odpeljal osem ali devet krogov," je dejal in nadaljeval: "Tudi če ga ne ženeš do roba zmogljivosti, je to nekaj, česar ne bom nikoli pozabil. To je bila res krasna izkušnja."
Tri pedala, ročni menjalnik - to je vse!
Formula ena je elitni razred motošporta. Posledično je tehnološko najbolj napredna, zato se vselej spreminja. V primerjavi s prejšnjimi desetletji je veliko bolj varčna, saj so vanjo prodrle zelene tehnologije, ki pa številnim ljubiteljem tega športa niso pogodu. "V primerjavi s starejšimi dirkalniki so v novih zaradi naprednejše tehnologije precej bolj zapleteni sistemi. V mcLarnu MP4/4 vse upravljaš ročno - ni servovolana, imaš tri pedala in ročni menjalnik. To je, kot da bi primerjal osebni računalnik iz osemdesetih let z današnjim. Veliko se je spremenilo," je še dodal in še enkrat poudaril, da je v motošportu najpomembneje tekmovanje in premagovanje drugih, s katero koli tehnologijo, ki je na voljo.

V primerjavi s starejšimi dirkalniki so v novih zaradi naprednejše tehnologije precej bolj zapleteni sistemi. V mcLarnu MP4/4 vse upravljaš ročno - ni servovolana, imaš tri pedala in ročni menjalnik. To je, kot da bi primerjal osebni računalnik iz osemdesetih let z današnjim. Veliko se je spremenilo.

Fernando Alonso