Ferrari ima kot najstarejše moštvo formule ena pravico veta pri nekaterih odločitvah Fie, in je zdaj zavrl idejo o zgornji omejitvi moštvenega proračuna. Foto: Reuters
Ferrari ima kot najstarejše moštvo formule ena pravico veta pri nekaterih odločitvah Fie, in je zdaj zavrl idejo o zgornji omejitvi moštvenega proračuna. Foto: Reuters

Fia je pred dnevi sporočila, da je želela zmanjševanje stroškov doseči z zgornjo omejitvijo stroškov ekip, s spremembami tehničnih pravil in z več deli, ki bi bili standardizirani za vse ekipe. A so to zamisel pozneje opustili, ker ji je nasprotoval Ferrari. Ta ima kot najstarejša ekipa formule 1 pravico do veta pri podobnih odločitvah in jo je tokrat uporabil.
Rdeči branijo svoje proizvode in trg
"Zaščitili smo svoje komercialne vidike kot vodilni proizvajalci. Če te nekdo prosi, da narediš določen izdelek, ga pač narediš. Potem ti rečejo, 'dobro, zdaj pa znižajte ceno'. Kaj bi vi naredili? Ne gre za našo potezo proti drugim ekipam, branimo samo sebe in svojo podjetniško dejavnost,"
je razložil vodja moštva Maurizio Arrivabene pred dirko v Mehiki.

Vodjo ekipe iz Maranella je zmotilo predvsem to, da naj bi pri krčenju stroškov veliki dobavitelji motorjev, kamor ob njegovi tovarni spadata še Mercedes in Renault, drugim ekipam omogočili nakup agregatov po nižjih cenah. "Če nič drugega, gre tu za velike razvojne stroške. Te moraš vsaj pokriti, ne moreš nečesa, kar si dolgo razvijal, ponuditi zastonj," je bil jasen Arrivabene.

Znižanje stroškov z enotnim motorjem?
Fia je zaradi Ferrarijevega veta sicer predlagala novo rešitev, uvedbo enotnega dobavitelja motorjev v sezoni 2017, razvoj takšnega motorja naj bi bil precej cenejši kot pri sedanjih proizvajalcih.

O tem, da želi vodstvo tekmovanja ekipam na ta način znižati stroške v posamezni sezoni, motorje naj bi dobavljalo neodvisno podjetje, je prvič pred dnevi ob dirki v teksaškem Austinu že govoril vodja tekmovanja, 84-letni Bernie Ecclestone.

Pri tem naj bi šlo za 2,2-litrske motorje z dvojnim turbinskim polnilnikom. Od lanske sezone so v formuli 1 zaradi okoljskih zakonov dovoljeni le 1,6-litrski turbomotorji s hibridno tehnologijo. Ti novi motorji naj bi ekipe namesto šestih milijonov evrov na sezono stali le še tretjino tega zneska.