Red Bull Maxa Verstappna je uvodni šikani 26. kroga zapeljal čez Hamiltonov mercedes, oba dirkalnika sta obtičala v peščenem izletnem območju. Da se nesreča ni končala huje oziroma celo tragično, je zaslužen predvsem sistem HALO, ki varuje glavo dirkača v kokpitu. Brez omenjenega sistema bi danes najverjetneje o dirki v Monzi poročali precej drugače. Foto: EPA
Red Bull Maxa Verstappna je uvodni šikani 26. kroga zapeljal čez Hamiltonov mercedes, oba dirkalnika sta obtičala v peščenem izletnem območju. Da se nesreča ni končala huje oziroma celo tragično, je zaslužen predvsem sistem HALO, ki varuje glavo dirkača v kokpitu. Brez omenjenega sistema bi danes najverjetneje o dirki v Monzi poročali precej drugače. Foto: EPA

Boj za naslov je v templju hitrosti dobil novo poglavje. Letos se nam obeta zares srdit boj med Verstappnom in Hamiltonom za vodstvo v skupnem seštevku svetovnega prvenstva.

Če smo mislili, da smo vrhunec videli v Silverstonu, ko je Hamilton izrinil s steze Verstappna, smo bili v Monzi priča novemu incidentu.

Zgodil se je v 26. krogu, takoj za Hamiltonovim postankom. Verstappen je drvel po štartno-ciljni ravnini, zelo pozno je pritisnil na zavore in v uvodni šikani proge napadel največjega tekmeca.

Ta je svoj položaj ostro branil, Nizozemcu je zaprl pot. Namesto da bi Verstappen popustil in sekal zavoj, je vztrajal, to pa je pomenilo, da je prišlo do trka, po katerem sta oba odstopila.

Verstappnov dirkalnik je dvignilo, red bull je zapeljal čez sistem HALO na Hamiltonovem mercedesu in tam obtičal.

Točkovna ničla za oba in začetek ugibanj, kdo je glavni krivec za nesrečo. Že med neposrednim prenosom je ob ogledu posnetka nekdanji dirkač Martin Brundle dejal, da je šlo za dirkaško nesrečo, kjer krivca enostavno ni.

Hamilton: Gre za pomemben precedens
A številni menijo drugače. Tudi Hamilton, ki je odstopil prvič po več kot treh letih – nazadnje je odstopil na dirki za VN Avstrije v Spielbergu leta 2018. "Ponosen sem na komisarje. Potrebujem sicer nekaj časa, da razmislim o vsem, vendar menim, da je bila odločitev pravilna," je po dirki dejal Hamilton, potem ko so komisarji za nesrečo okrivili Verstappna in mu za kazen naložili pribitek treh štartnih mest za naslednjo dirko v Sočiju. "Mislim, da gre tu za pomemben precedens za varnost voznikov, za takšne primere morajo obstajati stroga pravila. Vsi dirkamo na meji. Ko si na notranji strani zavoja, bo vsak dirkač želel obdržati svoj položaj. Ko s tekmecem v zavoj zaviješ z gumo ob gumi, mu moraš pustiti dovolj prostora, če je z nosom dirkalnika pred teboj. Obstaja znano pravilo, da ima dirkač, ki je spredaj, prednost, drugi pa mora popustiti," je dodal. Britanec je bil v zavoju pred Nizozemcem.

Sklenil je: "Vsekakor mislim, da moramo ta incident proučiti in poskrbeti, da se sprejemajo prave odločitve. Nihče ne želi videti težkih poškodb. Če lahko vnesemo nekaj boljših protokolov, se bomo v prihodnosti morda takšnim nesrečam izognili."

Verstappen: Žalostno je, da se je zgodila nesreča
Drugačnega mnenja je, razumljivo, Verstappen. Podobna poteza se je zgodila že v drugi šikani uvodnega kroga, le da so bile vloge tedaj zamenjane: Hamilton je napadel Verstappna po zunanji strani šikane, 23-letnik pa se je branil. Tako kot Hamilton v 26. krogu, je zaprl pot, le da svetovni prvak tedaj ni tvegal trčenja in je raje zapeljal s proge, s tem pa tudi poskrbel, da sta jo oba po bližnjem srečanju odnesla brez praske. "Vselej poskušam dirkati neizprosno, a pravično. S kaznijo se ne strinjam v celoti, saj menim, da je šlo za dirkaško nesrečo. Žalostno je, da se je zgodila nesreča, a oba sva profesionalca, vse to bova pustila za seboj in nadaljevala sezono," je pojasnil Verstappen, ki je postal prvi dirkač v Monzi po letu 2009 s 'polom' in odstopom. Nazadnje se je to zgodilo prav Hamiltonu v zaključku dirke 13. septembra 2009.

Horner in Shovlin razočarana nad kaznijo
Njegov nadrejeni, vodja moštva Red Bull Christian Horner, je kazen pribitka treh štartnih mest hitro sprejel. "Seveda smo razočarani nad odločitvijo komisarjev, a kazen sprejemamo. Menimo, da je šlo za dirkaško nesrečo. Lahko se prepiramo po dolgem in počez, a na koncu smo lahko vsi razočarani, saj sta oba dirkača ostala brez uvrstitve v sezoni, kjer je boj za naslov prvaka zares razburljiv," je povedal in poudaril: "Najpomembneje je, da je sistem HALO na Hamiltonovem dirkalniku opravil svojo nalogo." S kaznijo treh mest se sicer ne strinja niti Mercedesov inženir Andrew Shovlin, saj meni, da pribitek treh štartnih mest Verstappnu v Sočiju ne bo povzročil veliko preglavic. "Občutek imam, da je tri mesta v konkurenčnem dirkalniku zelo lahko nadomestiti. Toda italijanska dirka je zdaj za nami. Poskrbeti moramo, da bomo imeli v Rusiji več športne sreče," je dejal. Dirka v Sočiju je Mercedesu sicer pisana na kožo, do danes je nemško moštvo tam dobilo vse preizkušnje v formuli ena.

Damon Hill iz svoje kariere in bojev z Michaelom Schumacherjem ve kakšno stvar ali dve o namernih trkih. Foto: EPA
Damon Hill iz svoje kariere in bojev z Michaelom Schumacherjem ve kakšno stvar ali dve o namernih trkih. Foto: EPA

"Ob pogledu posnetka je razvidno, da Verstappnova poteza ni imela niti najmanj možnosti za uspeh. Moral bi se izogniti trku, tako kot se je Lewis v uvodnem krogu. Edini zaključek, ki ga lahko naredim, je ta, da je Max sredi zavoja namenoma trčil v Lewisa. Tega sicer ne želim govoriti za katerega koli dirkača, vendar menim, da sta bili tu le dve možnosti: napaka v presoji ali pa načrtovano trčenje.

Damon Hill, svetovni prvak iz leta 1996

Napaka v presoji ali namerno trčenje
Za zanimiv pogled pa je po dirki poskrbel nekdanji dirkač in svetovni prvak iz leta 1996 Damon Hill. Ta je za Sky Sports namignil, da je Verstappen nesrečo morda celo načrtoval. "Ob pogledu posnetka je razvidno, da Verstappnova poteza ni imela niti najmanj možnosti za uspeh. Moral bi se izogniti trku, tako kot se je Lewis v uvodnem krogu. Edini zaključek, ki ga lahko naredim, je ta, da je Max sredi zavoja namenoma trčil v Lewisa. Tega sicer ne želim govoriti za katerega koli dirkača, vendar menim, da sta bili tu le dve možnosti: napaka v presoji ali pa načrtovano trčenje. Gre za hude besede, se zavedam. Res ne želim obtoževati katerega koli dirkača, a branil je majhno točkovno prednost na dirki, ki bi jo moral Mercedes zlahka dobiti. Zdaj Italijo zapušča še vedno na vrhu skupnega seštevka," je povedal.

Dvojne stopničke McLarna v templju hitrosti

Zmagovalci vseh dirk za VN Italije:

LetoDirkačMoštvoPrizorišče
2021Daniel RicciardoMcLarenMonza
2020Pierre GaslyAlphaTauri
2019Charles LeclercFerrari
2018Lewis HamiltonMercedes
2017Lewis HamiltonMercedes
2016Nico RosbergMercedes
2015Lewis HamiltonMercedes
2014Lewis HamiltonMercedes
2013Sebastian VettelRed Bull
2012Lewis HamiltonMcLaren
2011Sebastian VettelRed Bull
2010Fernando AlonsoFerrari
2009Rubens BarrichelloBrawn
2008Sebastian VettelToro Rosso
2007Fernando AlonsoMcLaren
2006Michael SchumacherFerrari
2005Juan Pablo MontoyaMcLaren
2004Rubens BarrichelloFerrari
2003Michael SchumacherFerrari
2002Rubens BarrichelloFerrari
2001Juan Pablo MontoyaWilliams
2000Michael SchumacherFerrari
1999Heinz-Harald FrentzenJordan
1998Michael SchumacherFerrari
1997David CoulthardMcLaren
1996Michael SchumacherFerrari
1995Johnny HerbertBenetton
1994Damon HillWilliams
1993Damon HillWilliams
1992Ayrton SennaMcLaren
1991Nigel MansellWilliams
1990Ayrton SennaMcLaren
1989Alain ProstMcLaren
1988Gerhard BergerFerrari
1987Nelson PiquetWilliams
1986Nelson PiquetWilliams
1985Alain ProstMcLaren
1984Niki LaudaMcLaren
1983Nelson PiquetBrabham
1982Rene ArnouxRenault
1981Alain ProstRenault
1980Nelson PiquetBrabhamImola
1979Jody ScheckterFerrariMonza
1978Niki LaudaBrabham
1977Mario AndrettiLotus
1976Ronnie PetersonMarch
1975Clay RegazzoniFerrari
1974Ronnie PetersonLotus
1973Ronnie PetersonLotus
1972Emerson FittipaldiLotus
1971Peter GethinBRM
1970Clay RagazzoniFerrari
1969Jackie StewartMatra
1968Denny HulmeMcLaren
1967John SurteesHonda
1966Ludovico ScarfiottiFerrari
1965Jackie StewartBRM
1964John SurteesFerrari
1963Jim ClarkLotus
1962Graham HillBRM
1961Phil HillFerrari
1960Phil HillFerrari
1959Stirling MossCooper
1958Tony BrooksVanwall
1957Stirling MossVanwall
1956Stirling MossMaserati
1955Juan Manuel FangioMercedes
1954Juan Manuel FangioMercedes
1953Juan Manuel FangioMaserati
1952Alberto AscariFerrari
1951Alberto AscariFerrari
1950Giuseppe FarinaAlfa Romeo