Boj Maxa Verstappna in Charlesa Leclerca v uvodnem sklopu zavojev japonske dirke. Ta je bila kmalu zatem prekinjena. Po razpletu dirke ima Verstappen zdaj 113 točk naskoka pred najbližjim zasledovalcem, moštvenim kolegom Sergiem Perezom. Do konca sezone jih je na voljo le še 112. Foto: EPA
Boj Maxa Verstappna in Charlesa Leclerca v uvodnem sklopu zavojev japonske dirke. Ta je bila kmalu zatem prekinjena. Po razpletu dirke ima Verstappen zdaj 113 točk naskoka pred najbližjim zasledovalcem, moštvenim kolegom Sergiem Perezom. Do konca sezone jih je na voljo le še 112. Foto: EPA

Japonska dirka, zaradi pandemije covida-19 prva po letu 2019, je bila že kmalu po štartu (in številnih trkih) prekinjena. Deževno vreme je nadaljevanje preizkušnje prestavilo za skoraj dve uri in pol.

Potem ko so se dirkači vrnili na stezo, so nekaj krogov odpeljali za varnostnim avtomobilom, ko se je ta umaknil, pa je bilo pred njimi še približno 40 minut dirkanja. Verstappnova zmaga nikoli ni bila resnično pod vprašajem, Nizozemec je brez večjih težav zadržal vodilni položaj in še 32 stopil na najvišjo stopničko.

Po pravilih Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA) se polovične točke razdelijo, če so dirke skrajšane in se ne nadaljujejo. Ker je bila dirka na Japonskem skrajšana, a se je nadaljevala, so podelili polno število točk – to pomeni, da je ob razpletu Verstappen postal novi stari svetovni prvak.

Tako se je prvič po letu 2011 zgodilo, da se je v Suzuki odločil boj za naslov prvaka. Nazadnje je bil za svetovnega prvaka na Japonskem okronan Sebastian Vettel, ki je tedaj z Red Bullom, tako kot Verstappen, prav tako drugič sedel na motošportni prestol.

"Kaj naj sploh rečem? To je izjemno. Nekaj zelo posebnega je osvojiti naslov tu, pred vsemi predstavniki Honde in japonskimi navijači," je po osvojitvi naslova povedal Verstappen in hitro skočil v objem svoje boljše polovice Kelly Piquet.

Varnostni avtomobil je na stezo zapeljal že v 2. krogu dirke. Foto: EPA
Varnostni avtomobil je na stezo zapeljal že v 2. krogu dirke. Foto: EPA

Dirka prekinjena že v drugem krogu
Dirko na razmočeni progi je odlično začel Leclerc, ki je hitro zapeljal ob bok Verstappna in ga za trenutek celo prehitel, a je Nizozemec po zunanji strani uvodnega sklopa zavojev obdržal hitrost in zadržal vodilni položaj. Še pred uvodnim zavojem sta trčila Sebastian Vettel (Aston Martin) in Fernando Alonso (Alpine), a sta dirko lahko nadaljevala. Carlos Sainz ml. (Ferrari) je izgubil nadzor nad dirkalnikom in treščil ob zaščitno ogrado, svoj dirkalnik je zaradi težav s pogonskim sklopom ob progi parkiral tudi Alexander Albon (Williams). Na stezo je, razumljivo, zapeljal varnostni avtomobil, dirka pa je bila v drugem krogu nato še prekinjena. Dirkači so večinoma dirkali z gumami za rahel dež, zaradi česar niso imeli najboljšega oprijema na stezi.

Avtodvigalo dvignilo veliko prahu

Med dirkanjem za varnostnim avtomobilom in sporočilom vodstva dirke, da je preizkušnja prekinjena, je na stezo zapeljal traktor oziroma avtodvigalo, ki je bilo namenjeno na prizorišče Sainzeve nesreče. Pierre Gasly je v težkih razmerah z veliko hitrostjo (250 km/h) zapeljal za vozilo, kar je v karavani formule ena dvignilo veliko prahu. Spomin na Julesa Bianchija, ki je prav v Suzuki pred leti trčil v avtodvigalo, je še vedno zelo živ. Francoski dirkač je po mesecih umetne kome nato v bolnišnici v Nici umrl. Dirkači, ki so ob prekinitvi čakali na nadaljevanje dirke in so si posnetke incidenta tudi ogledali, so bili zgroženi. "Pred leti smo v takšnih okoliščinah izgubili dirkača. Tvegamo svoja življenja, zlasti v takšnih razmerah. Želimo dirkati, a to ... To je nesprejemljivo," je na Twitterju objavil dirkač McLarna Lando Norris.

Dirkači so kmalu po nadaljevanju dirke zavili v bokse, kjer so jim na dirkalnike namestili gume za rahel dež. Te so bile od gum za dež na krog približno pet sekund hitrejše. Foto: EPA
Dirkači so kmalu po nadaljevanju dirke zavili v bokse, kjer so jim na dirkalnike namestili gume za rahel dež. Te so bile od gum za dež na krog približno pet sekund hitrejše. Foto: EPA
Premočeni navijači so dve leti čakali na japonsko dirko. Ko je bila ta prekinjena, so se bali, da se bo ponovila lanska dirka za VN Belgije, na kateri so zaradi nalivov dirkači za varnostnim avtomobilom odpeljali zgolj dva kroga. Foto: EPA
Premočeni navijači so dve leti čakali na japonsko dirko. Ko je bila ta prekinjena, so se bali, da se bo ponovila lanska dirka za VN Belgije, na kateri so zaradi nalivov dirkači za varnostnim avtomobilom odpeljali zgolj dva kroga. Foto: EPA

Še 40 minut dirkanja
Po prekinitvi je vodstvo dirke sporočilo, da se bo dirka nadaljevala ob 7.50, a je nato zaradi okrepljenih padavin japonsko preizkušnjo prestavilo za nedoločen čas. Vse skupaj je začelo spominjati na lansko dirko v Spa-Francorchampsu. Ob 9.15 so se dirkači vrnili na stezo za varnostnim avtomobilom. Moštvom so po radijskih zvezah sporočali, da je stanje na stezi dejansko zadovoljivo, a največje težave jim je povzročala vidljivost. Zlasti tistim, ki so se gnetli na sredini in na repu kolone. Slabi dve uri in pol po prekinitvi se je dirka vendarle nadaljevala. Varnostni avtomobil se je umaknil, do konca dirke je bilo zaradi omejitve dveh ur še 40 minut. Vodstvo je med prekinitvijo moštvom ukazalo, da na dirkalnike namestijo gume za dež. Po nekaj krogih so se dirkači urno namenili v bokse po gume za rahel dež, med prvimi sta bila tudi Verstappen in Leclerc. Z gumami za rahel dež so bili dirkači od tistih, ki so dirkali z gumami za dež, na krog namreč kar pet sekund hitrejši.

Verstappen po kaotični dirki v Suzuki drugič zapored svetovni prvak
Pri Haasu so se odločili za drugačno strategijo. Medtem ko so vsi zavili v bokse, je Mick Schumacher ostal na stezi in upal na prihod varnostnega avtomobila, s čimer bi pridobil kar nekaj časa ob postanku, a to se ni zgodilo. Za seboj je zadrževal dirkače, izgubil precej mest, po postanku pa je padel na zadnje mesto, na katerem je dirko tudi končal. Foto: EPA
Pri Haasu so se odločili za drugačno strategijo. Medtem ko so vsi zavili v bokse, je Mick Schumacher ostal na stezi in upal na prihod varnostnega avtomobila, s čimer bi pridobil kar nekaj časa ob postanku, a to se ni zgodilo. Za seboj je zadrževal dirkače, izgubil precej mest, po postanku pa je padel na zadnje mesto, na katerem je dirko tudi končal. Foto: EPA

Schumacher dirkače zadrževal za seboj
V boju za zmago se je dirka pravzaprav odločila po postankih, saj je Verstappen dokaj hitro spet prevzel vodstvo, Leclerc pa je obtičal za tedaj drugouvrščenim Mickom Schumacherjem (Haas), ki je bil z gumami za dež občutno počasnejši. Ko je Monačanu vendarle uspelo švigniti mimo, je zaostanek za Verstappnom znašal že zajetnih pet sekund. Schumacher je pozneje življenje zagrenil še Estebanu Oconu (Alpine), Sergiu Perezu (Red Bull), Lewisu Hamiltonu (Mercedes), Vettlu in Alonsu. Pri Haasu so se namreč odločili za tvegano strategijo: računali so na vnovični prihod varnostnega avtomobila, a so čakali zaman. Schumacher je padal po lestvici, dirka se mu je tako rekoč sesula v prah. Po menjavi gum in prihodu iz boksov je zapeljal na rep kolone.

Max Verstappen, zmagovalec VN Japonske 2022 in novi stari svetovni prvak. To je bila za Nizozemca 12. zmaga v sezoni in 32. v karieri. Boj za naslov svetovnega prvaka je bil letos bistveno manj ogorčen od lanskega, ko se je do zadnjega kroga boril z Lewisom Hamiltonom. Foto: Reuters
Max Verstappen, zmagovalec VN Japonske 2022 in novi stari svetovni prvak. To je bila za Nizozemca 12. zmaga v sezoni in 32. v karieri. Boj za naslov svetovnega prvaka je bil letos bistveno manj ogorčen od lanskega, ko se je do zadnjega kroga boril z Lewisom Hamiltonom. Foto: Reuters

Miren konec za Verstappna
Verstappen se je odpeljal pred tekmeci in hitro si je nabral več kot 10 sekund prednosti pred Leclercom. Ta je med drugim malce stopil s plina, saj je moral paziti na gume. Vnovičnega postanka si ni smel privoščiti, saj bi izgubil kar nekaj mest, s tem pa najverjetneje tudi dokončno vse teoretične možnosti za osvojitev naslova prvaka.

Sijajni boji Ocona in Hamiltona
Precej več pozornosti je ob koncu dirke pritegnil boj Hamiltona in Ocona. Francoz je fantastično branil četrto mesto, Hamilton ga je večkrat napadel v kultnem zavoju 130R, vendar se je dirkač Alpina vselej izvlekel in mu nato v štartno-ciljni ravnini pobegnil. Fantastično dirkanje obeh dirkačev. Medtem je Perez ujel Leclerca, a mu do konca dirke ni uspelo švigniti na drugo mesto. Monačan je sekal zadnjo šikano, kar mu je prineslo petsekundni pribitek in končno tretje mesto.

Verstappen v Suzuki ubranil naslov prvaka

Dirka za VN Japonske, Suzuka

#DirkačMoštvoČas
1Max VerstappenRed Bull3:01:44,004
2*Charles LeclercFerrari+26,763
3Sergio PerezRed Bull27,066
4Esteban OconAlpine39,685
5Lewis HamiltonMercedes40,326
6Sebastian VettelAston Martin46,358
7Fernando AlonsoAlpine46,369
8George RussellMercedes47,661
9Nicholas LatifiWilliams1:10,143
10Lando NorrisMcLaren1:10,782
11Daniel RicciardoMcLaren1:12,877
12Lance StrollAston Martin1:13,904
13Juki CunodaAlphaTauri1:15,599
14Kevin MagnussenHaas1:26,016
15Valtteri BottasAlfa Romeo1:26,496
16Guanjü DžovAlfa Romeo1:47,043
17Pierre GaslyAlphaTauri1:48,091
18Mick SchumacherHaas1:32,523
Odstop: Carlos Sainz ml. (Ferrari), Alexander Albon (Williams)
Najhitrejši krog: Guanjü Džov (1:44,411)
Opomba: Charles Leclerc je sekal zadnjo šikano na dirki, zaradi česar je prejel petsekundni pribitek h končnemu rezultatu (ta ni upoštevan v razpredelnici).

Skupni vrstni red 2022, dirkači (18/22):

#DirkačMoštvoTočke
1Max Verstappen Red Bull366 (5)
2Sergio PerezRed Bull253 (3)
3Charles LeclercFerrari252 (3)
4George RussellMercedes207
5Carlos Sainz ml.Ferrari202 (2)
6Lewis HamiltonMercedes180 (2)
7Lando NorrisMcLaren101 (1)
8Esteban OconAlpine78
9Fernando AlonsoAlpine65
10Valtteri BottasAlfa Romeo46
11Sebastian VettelAston Martin32
12Daniel RicciardoMcLaren29
13Pierre GaslyAlphaTauri23
14Kevin MagnussenHaas22
15Lance StrollAston Martin13
16Mick SchumacherHaas12
17Juki CunodaAlphaTauri11
18Guanjü DžovAlfa Romeo6
19Alexander AlbonWilliams4
20Nicholas LatifiWilliams2
21Nyck De VriesWilliams2
22Nico HülkenbergAston Martin0

Opomba: V oklepajih je število dodatnih točk za najhitrejši krog.


Skupni vrstni red 2022, konstruktorji (18/22):

#MoštvoDirkaška zasedbaTočke
1Red BullVerstappen, Perez619
2FerrariLeclerc, Sainz ml.454
3MercedesHamilton, Russell387
4AlpineAlonso, Ocon143
5McLarenRicciardo, Norris130
6Alfa RomeoBottas, Džov52
7Aston MartinVettel, Stroll, Hülkenberg45
8HaasMagnussen, Schumacher34
9AlphaTauriGasly, Cunoda34
10WilliamsAlbon, Latifi, De Vries8