Brazilska dirka formule ena vsako leto (izjema je lanska sezona, v kateri je preizkušnja v Interlagosu odpadla zaradi pandemije novega koronavirusa SARS-CoV-2) mine v duhu nesmrtnega Ayrtona Senne, ki je navduševal motošportni svet med letoma 1984 in 1994. Še posebej ga v lepem spominu hranijo Brazilci, nekateri še danes niso preboleli njegove smrtne nesreče v Imoli 1. maja 1994. Tedaj so v Braziliji razglasili tridnevno žalovanje, na zadnjo pot ga je po ulicah rodnega Sao Paula pospremilo celo več kot tri milijone ljudi! Številni so prepričani, da bi zlahka pometel s tekmeci, če bi se odločil postati predsednik države. Foto: EPA
Brazilska dirka formule ena vsako leto (izjema je lanska sezona, v kateri je preizkušnja v Interlagosu odpadla zaradi pandemije novega koronavirusa SARS-CoV-2) mine v duhu nesmrtnega Ayrtona Senne, ki je navduševal motošportni svet med letoma 1984 in 1994. Še posebej ga v lepem spominu hranijo Brazilci, nekateri še danes niso preboleli njegove smrtne nesreče v Imoli 1. maja 1994. Tedaj so v Braziliji razglasili tridnevno žalovanje, na zadnjo pot ga je po ulicah rodnega Sao Paula pospremilo celo več kot tri milijone ljudi! Številni so prepričani, da bi zlahka pometel s tekmeci, če bi se odločil postati predsednik države. Foto: EPA
Profil proge v Interlagosu, ki je bila leta 1990 zaradi varnostnih razlogov skrajšana skoraj za polovico. V okviru večje prenove so jo na novo asfaltirali leta 2014, v načrtu so še prenove tribun in drugih objektov za navijače. Foto: Reuters
Profil proge v Interlagosu, ki je bila leta 1990 zaradi varnostnih razlogov skrajšana skoraj za polovico. V okviru večje prenove so jo na novo asfaltirali leta 2014, v načrtu so še prenove tribun in drugih objektov za navijače. Foto: Reuters

Formula ena je v Južni Ameriki zelo priljubljena. Južnoameričanom jo je v 50. letih prejšnjega stoletja približal legendarni Argentinec Juan Manuel Fangio, svojo dediščino pa je nato predal v varne roke dirkaških legend, kot so Emerson Fittipaldi, Nelson Piquet, in ne nazadnje Ayrton Senna, ki je po mnenju številnih še vedno najboljši dirkač vseh časov.

Motošport ima v Braziliji dolgo zgodovino, dejansko pa je formula ena državo prvič obiskala, ko je v športu odlično nastopal Fittipaldi. Pisalo se je leto 1972, ko so v Interlagosu organizirali prvo dirko. Ta tedaj še ni štela za svetovno prvenstvo, a že leto pozneje je za pravo evforijo z zmago na VN Brazilije poskrbel prav domačin 'Emmo'.

Ko so se njegove predstave nekoliko ohladile, je na stezo prodrl Piquet, rojen v Riu de Janeiru, zato je bilo le še vprašanje časa, kdaj bo to brazilsko velemesto gostilo prvo dirko. Zgodilo se je leta 1978, nato pa so dirko za VN Brazilije v Jacarepagui organizirali med letoma 1981 in 1989. Piquet se je pod zmago na domačih tleh podpisal dvakrat.

Brazilija je v tem času dobila novega junaka – Senno, VN Brazilije pa se je leta 1990 spet vrnila v Sao Paulo, kjer dirkalniki formule ena vsako leto (izjema je lanska sezona zaradi pandemije novega koronavirusa) hrumijo še danes. Z nostalgijo se brazilski ljubitelji motošporta spominjajo dirk iz let 1991 in 1993, ko je Senna pokoril vse tekmece, v novem tisočletju je za dva brazilska vrhunca poskrbel še Felipe Massa.

Dirka za VN Brazilije (letos VN Sao Paula) skoraj nikoli ne razočara. Po navadi jo spremljajo spremenljive vremenske razmere, ki nemalokrat povzročijo kaos ter dirkaški konec tedna dodatno začinijo. Bo tudi tokrat tako?

Prost in McLaren najuspešnejša

Najuspešnejši dirkač v zgodovini brazilskih dirk je, zaradi rivalstva s Senno v Braziliji precej osovražen, Alain Prost. Ta je dobil šest dirk, slavil je v sezonah 1982, 1984, 1985, 1987, 1988 in 1990. S štirimi zmagami je na drugem mestu Michael Schumacher (1994, 1995, 2000 in 2002), po tri sta dosegla Carlos Reutemann (1977, 1978 in 1981) ter Sebastian Vettel (2010, 2013 in 2017). Med konstruktorji je najuspešnejši McLaren (1974, 1984, 1985, 1987, 1988, 1991, 1993, 1998, 1999, 2001, 2005 in 2012), ki ima zmago več od Ferrarija (1976, 1977, 1978, 1989, 1990, 2000, 2002, 2006, 2007, 2008 in 2017). Tretji je Williams (1981, 1986, 1992, 1996, 1997 in 2004).

Emerson Fittipaldi, najbolj znani zalizci v zgodovini formule ena (levo; ob njem je Clay Regazzoni), je dobil uvodni dirki za VN Brazilije, ki sta šteli za svetovno prvenstvo. V domovini je tisti čas užival status narodnega junaka. Foto: AP
Emerson Fittipaldi, najbolj znani zalizci v zgodovini formule ena (levo; ob njem je Clay Regazzoni), je dobil uvodni dirki za VN Brazilije, ki sta šteli za svetovno prvenstvo. V domovini je tisti čas užival status narodnega junaka. Foto: AP
Ronnie Peterson in Emerson Fittipaldi (zadaj) v lotusih 72D. Foto: AP
Ronnie Peterson in Emerson Fittipaldi (zadaj) v lotusih 72D. Foto: AP

Fittipaldi na krstni dirki poskrbel za evforijo
Krstno dirko za VN Brazilije, ki je štela za svetovno prvenstvo v formuli ena, so izpeljali 11. februarja 1973. Na tisoče brazilskih ljubiteljev motošporta se je zgrnilo v Interlagos, kjer so nestrpno pričakovali začetek nedeljske preizkušnje v upanju, da bo njihovemu junaku in aktualnemu svetovnemu prvaku Fittipaldiju uspelo zmagati, potem ko je v kvalifikacijah zaostal le za moštvenim kolegom v Lotusu Ronniejem Petersonom. 'Emmo' jih ni razočaral, uspel mu je odličen štart, prevzel je vodstvo in ga ohranil do konca 40 krogov dolge dirke, za nameček pa odpeljal še najhitrejši krog. To je bila zanj osma zmaga v karieri in druga zapored. Zanimivost: na uvodnih dirkah sezone – prvo so izpeljali v Argentini 14 dni predtem –, so imeli veliko prednost dirkači, ki so dirkali z gumami proizvajalca Good Year. V Buenos Airesu je dirko za VN Argentine na omenjenih gumah končalo prvih šest dirkačev, v Sao Paulu prvih pet.

Nelson Piquet v brabhamu BT52, s katerim je leta 1983 prvič uradno zmagal na dirki za VN Brazilije. Na najvišjo stopničko je v Riu de Janeiru sicer stopil že leto prej, a so mu zmago pozneje vzeli za zeleno mizo. Leta 1986 je podvig ponovil, tedaj z williamsom, za katerega je dirkal med letoma 1986 in 1987. Foto: AP
Nelson Piquet v brabhamu BT52, s katerim je leta 1983 prvič uradno zmagal na dirki za VN Brazilije. Na najvišjo stopničko je v Riu de Janeiru sicer stopil že leto prej, a so mu zmago pozneje vzeli za zeleno mizo. Leta 1986 je podvig ponovil, tedaj z williamsom, za katerega je dirkal med letoma 1986 in 1987. Foto: AP

Piquet omedlel na odru za zmagovalce
Fittipaldi je dvakrat dobil brazilsko dirko (1973, 1974), leta 1975 je na najvišjo stopničko stopil še Carlos Pace, nato pa so morali Brazilci na novo slavje počakati nekaj let. Dočakali so ga leta 1982, ko je njihova srca z izjemno predstavo osvojil Piquet. Zaradi kombinacije visokih temperatur in fizično zelo naporne dirke je Brazilec na najvišji stopnički ob Kekeju Rosbergu in Alainu Prostu od izmučenosti omedlel. Na veliko veselje navijačev je nato sede odprl šampanjec in proslavil krstno zmago na rodni grudi. A dirka je epilog dobila pozneje: zaradi neustrezne teže dirkalnika sta bila Piquet in Rosberg diskvalificirana, zmago – njegovo peto v karieri – pa so podelili Prostu. Vseeno je Piquet že naslednjo sezono slavil v domačem mestu, uspeh je ponovil še leta 1986.

Ayrton Senna je po letih neuspeha v sezoni 1991 vendarle dobil tako želeno domačo dirko v Sao Paulu. Foto: EPA
Ayrton Senna je po letih neuspeha v sezoni 1991 vendarle dobil tako želeno domačo dirko v Sao Paulu. Foto: EPA

Kriki Senne, ki so šli v motošportne anale
Tedaj je v kraljici motošporta vzšla nova zvezda: Ayrton Senna. Dirkaškemu virtuozu se je zmaga v Braziliji vseskozi izmikala. Do leta 1991 je na sedmih dirkah najboljšo uvrstitev dosegel leta 1986, ko je zaostal le za Piquetom. 24. marca 1991, ko se je karavana formule ena vrnila v Sao Paulo, je vendarle izživel sanje. Najprej je prepričljivo dobil kvalifikacije, nato se je z odličnim štartom odpeljal tekmecem, a za zmago se je moral pošteno potruditi. Številni dirkači so imeli težave z menjalnikom, tudi Senna. Najprej je izgubil četrto prestavo, v zaključku še tretjo in peto. Zadnje kroge je v velikih mukah odpeljal v šesti prestavi, nekajkrat se mu je pogonski sklop zaradi prenizkih obratov v počasnih zavojih skoraj ugasnil, a je nekako le zdržal in prvi prečkal ciljno črto. Radijska zveza z moštvom je nato v svet ponesla krike veselja in bolečin, ki so postali del folklore formule ena. Izmučenega so skoraj odnesli iz dirkalnika, tudi na odru za zmagovalce je le s težavo dvignil pokal.

Dve leti pozneje je še drugič in zadnjič dobil brazilsko dirko, le da je tokrat to dosegel z bistveno manj drame. V 42. krogu je švignil mimo vodilnega Damona Hilla ter vodstvo obdržal do konca za prvo zmago v sezoni in 37. v karieri.

Fernando Alonso po hudem trku v Sao Paulu leta 2003. Kaotično dirko so prekinili v 54. od predvidenih 71 krogov. Španec je osvojil tretje mesto. Foto: AP
Fernando Alonso po hudem trku v Sao Paulu leta 2003. Kaotično dirko so prekinili v 54. od predvidenih 71 krogov. Španec je osvojil tretje mesto. Foto: AP
Tako želena zmaga na domačih tleh se je Rubensu Barrichellu (na fotografiji med prostim treningom pred dirko za VN Brazilije 2003) vselej izmuznila. Brazilec je imel v Sao Paulu vedno težave, po katerih je zmaga na takšen ali drugačen način splavala po vodi. Leta 1996 je dosegel drugi čas kvalifikacij, nato pa na nedeljski dirki v 4. zavoju 59. kroga zletel s steze ter odstopil. Tri leta pozneje je vodil, zaradi slabše taktike je v drugi polovici dirke padel na 3. mesto, nato pa odstopil po odpovedi pogonskega sklopa. Zmaga se mu je nasmihala tudi leta 2003, ko mu je v 47. krogu zmanjkalo goriva. Največji uspeh je s 3. mestom dosegel leto pozneje, a uvrstitev na oder za zmagovalce je bila dokaj grenka, glede na to, da je dirko začel z najboljšega štartnega položaja. Zadnjo priložnost je imel leta 2009, ko je s superiornim brawnom v soboto osvojil 'pole', a v nedeljo je šlo po prvih postankih vse v franže – njegov dirkalnik je izgubil veliko hitrosti, na koncu se je moral zadovoljiti z 8. mestom. Foto: EPA
Tako želena zmaga na domačih tleh se je Rubensu Barrichellu (na fotografiji med prostim treningom pred dirko za VN Brazilije 2003) vselej izmuznila. Brazilec je imel v Sao Paulu vedno težave, po katerih je zmaga na takšen ali drugačen način splavala po vodi. Leta 1996 je dosegel drugi čas kvalifikacij, nato pa na nedeljski dirki v 4. zavoju 59. kroga zletel s steze ter odstopil. Tri leta pozneje je vodil, zaradi slabše taktike je v drugi polovici dirke padel na 3. mesto, nato pa odstopil po odpovedi pogonskega sklopa. Zmaga se mu je nasmihala tudi leta 2003, ko mu je v 47. krogu zmanjkalo goriva. Največji uspeh je s 3. mestom dosegel leto pozneje, a uvrstitev na oder za zmagovalce je bila dokaj grenka, glede na to, da je dirko začel z najboljšega štartnega položaja. Zadnjo priložnost je imel leta 2009, ko je s superiornim brawnom v soboto osvojil 'pole', a v nedeljo je šlo po prvih postankih vse v franže – njegov dirkalnik je izgubil veliko hitrosti, na koncu se je moral zadovoljiti z 8. mestom. Foto: EPA

Deževni kaos leta 2003
Če si boš ogledal dirko v Interlagosu, s seboj prinesi kremo za sončenje in pelerino, pravijo. Spremenljivo vreme je večkrat krojilo razplet brazilskih dirk, ena najprepoznavnejših se je odvila 6. aprila 2003. Deževalo je ves dan, dirkališče je bilo skoraj poplavljeno, za najbolj zahrbtnega se je izkazal tretji zavoj, v katerem je s steze v zaščitno ogrado zletelo kar šest dirkačev, med njimi tudi svetovni prvak Michael Schumacher. Drame ni zmanjkalo, v 45. krogu je Rubens Barrichello prevzel vodstvo in vse je bilo pripravljeno za veliko slavje, ko mu je že dva kroga pozneje zmanjkalo goriva. V 53. krogu je na čelo kolone zapeljal Kimi Räikkönen, ki pa je nato v enem izmed zavojev zapeljal preširoko in prvo mesto prepustil Giancarlu Fisischelli. Takoj zatem je Mark Webber doživel hudo nesrečo, za njim je zapeljal Fernando Alonso, ki je trčil v gumo in tudi sam grdo raztreščil svoj dirkalnik. Dirka je bila prekinjena v 54. od predvidenih 71 krogov. Uradno so priznali razvrstitev ob koncu 53. kroga, tako da je dirko dobil Räikkönen pred Fisichello in Alonsom. A po pritožbi moštva Jordan so zmago za zeleno mizo vendarle dodelili Italijanu, ki je od Finca pokal dobil naslednji dirkaški konec tedna v Imoli.

VN Brazilije je v zelo lepem spominu ostala Kimiju Räikkönenu, ki si je z zmago leta 2007 zagotovil svoj edini naslov svetovnega prvaka.
VN Brazilije je v zelo lepem spominu ostala Kimiju Räikkönenu, ki si je z zmago leta 2007 zagotovil svoj edini naslov svetovnega prvaka. "Med sezono večkrat nismo bili v najboljšem položaju, a vedno smo verjeli, da se lahko poberemo in se do konca borimo za naslov. Tudi v težkih časih smo ostali skupaj in se nismo predali. Lepo je, saj nam je uspelo stopiti zaostanek za tekmecem, na koncu pa tudi povesti in osvojiti naslov – ne le kontruktorskega, temveč tudi dirkaški. Res se zahvaljujem moštvu za odlično opravljeno delo. Ne le danes, skozi vso sezono," je na novinarski konferenci povedal po dirki. To je bila zanj 6. zmaga in 4. dvojna zmaga Ferrarija v sezoni, potem ko je drugo mesto osvojil Felipe Massa. Moštvu iz Maranella je uspelo prvo in drugo mesto na brazilski dirki zasesti sploh prvič v zgodovini. Foto: AP

Räikkönenova pravljica leta 2007
Ker je bila brazilska dirka več let zadnja v sezoni, se je na njej velikokrat odločalo o naslovu svetovnega prvaka. Leta 2005 je, denimo, Fernando Alonso postal prvi svetovni prvak iz Španije, zagotovo pa je Interlagos za največ drame poskrbel v sezonah 2007 in 2008, ko je o večni slavi odločala pičla točka. Sklepno dirko leta 2007 je v najboljšem položaju začel Hamilton, najmanj možnosti je imel tretji v skupnem seštevku Räikkönen, a prav on je na koncu pobral vse. Hamilton je delal napake, za nameček je imel težave še z dirkalnikom, kar sta ferrarija Massa in Räikkönen pridno izkoristila. Finec je na čelo kolone zapeljal v 50. krogu, vmes je za krog prehitel še Hamiltona, ki je dirko sklenil na 7. mestu. Z razpletom brazilske dirke je Räikkönen prvenstvo osvojil s 110 točkami, mclarna Hamilton in Alonso sta sezono končala s 109 točkami. To je še vedno zadnji dirkaški naslov svetovnega prvaka za moštvo iz Maranella.

Hamilton v predzadnjem zavoju do naslova
Še bolj dramatičen je bil zaključek sezone v Interlagosu leta 2008, ko sta se za naslov prvaka merila Hamilton in Massa. Britanec je imel pred zadnjo dirko 7 točk naskoka, kar je pomenilo, da lahko Brazilec osvoji prvenstvo z zmago, če največji tekmec v mclarnu preizkušnjo hkrati sklene na 6. mestu ali slabše. Deja vu? Hamilton je še drugo leto zapored slabo začel dirko v Interlagosu, po prvem postanku v 11. krogu je zdrsnil na 7. mesto. Massa je bil suveren in odločen, da dobi domačo dirko. Zaključek le-te so nato popestrile padavine in postanki dirkačev, ki so se odločili za gume za rahel dež. Vsi najboljši so se odpravili po sveže komplete gum, nekateri pa so srečo vseeno poskusili z gumami za suho stezo. Tri kroge pred koncem je mimo Hamiltona švignil Sebastian Vettel in ga pahnil na 6. mesto. Katastrofa za Britanca, ki se je moral nato povsem osredotočiti na lov na Tima Glocka, ki je imel pred njim kar nekaj težav zaradi dirkanja z gumami za suho stezo.

Britanec je v zadnjih krogih topil zaostanek za Nemcem, Massa je že prečkal ciljno črto in skupaj s Ferrarijem začel slaviti, ko je v predzadnjem zavoju Hamilton le skočil na 5. mesto, osvojil potrebne 4 točke, s katerimi si je zagotovil krstni naslov svetovnega prvaka. Raj za Britanca, pekel za Masso, ki ni mogel skriti solz žalosti. V naslednjih letih sta naslov prvaka v Interlagosu sicer dvignila še Jenson Button (2009) in Vettel (2012).

Dirka za VN Evrope v Donnington Parku leta 1993 velja za enega izmed mejnikov predstav v dežju. Tedaj je izjemni Senna v prvem krogu s 5. mesta napredoval na čelo kolone in z eno najdominantnejših predstav v dežju suvereno zmagal, z izjemo enega tekmeca (Damon Hill) pa vse prehitel za vsaj krog. Če je to najboljša predstava v dežju, je Verstappnov podvig v Sao Paulu leta 2016 zagotovo zelo blizu. Rosno mladi Nizozemec je dirkal kot veteran, tekmece je prehiteval na delih steze, kjer je bilo to skoraj nemogoče, v zadnjih 16 krogih je pridobil 13 mest in se uvrstil na oder za zmagovalce. Fantastično! Foto: EPA
Dirka za VN Evrope v Donnington Parku leta 1993 velja za enega izmed mejnikov predstav v dežju. Tedaj je izjemni Senna v prvem krogu s 5. mesta napredoval na čelo kolone in z eno najdominantnejših predstav v dežju suvereno zmagal, z izjemo enega tekmeca (Damon Hill) pa vse prehitel za vsaj krog. Če je to najboljša predstava v dežju, je Verstappnov podvig v Sao Paulu leta 2016 zagotovo zelo blizu. Rosno mladi Nizozemec je dirkal kot veteran, tekmece je prehiteval na delih steze, kjer je bilo to skoraj nemogoče, v zadnjih 16 krogih je pridobil 13 mest in se uvrstil na oder za zmagovalce. Fantastično! Foto: EPA
Prispevek Televizije Slovenija z dirke za VN Brazilije 2016. S 3 urami, minuto, sekundo in 335 tisočinkami je to najdaljša brazilska dirka v zgodovini formule ena. Nico Rosberg je imel priložnost osvojiti naslov svetovnega prvaka, a je odločitev o tem na sklepno dirko sezone (VN Abu Dabija) s svojo prvo zmago v Interlagosu preložil Lewis Hamilton.

Verstappnov ples v dežju
V zadnjem obdobju še najbolj izstopa deževna dirka leta 2016 in izjemna predstava Maxa Verstappna z red bullom. Ples v dežju, ki so ga številni označili za enega najboljših v zgodovini tega športa. Kot Senna je na razmočeni stezi našel oprijem tam, kjer ga tekmeci niso. Že takoj po (letečem) štartu je v uvodnem zavoju kroga švignil mimo 'spečega' Räikkönena in nakazal potek dirke. Z dirkači se je spuščal v brezkompromisne, a športne boje. Dobil je vse, vključno s krasnim prehitevalnim manevrom zoper Nica Rosberga v 31. krogu. Vseeno mu ni šlo vse po načrtu, v nadaljevanju je v štartno-ciljni ravnini izgubil nadzor nad zadkom svojega dirkalnika, z zadnjimi močmi je preprečil trk v zaščitno ogrado. 16 krogov pred koncem je moral na prisilni postanek, po katerem se je na stezo vrnil na 16. mesto. Sledil je neverjeten zaključek, v katerem je tekmece prehiteval kot za stavo, na koncu je ob dvojni Mercedesovi zmagi – Hamilton je prvič slavil v Interlagosu – na odru za zmagovalce zasedel najnižjo stopničko. Predstava za anale in še en dokaz, za kako kakovostnega dirkača gre – vse to pri rosnih 19 letih!

Verstappen je sicer dobil tudi zadnjo dirko formule ena v Braziliji 17. novembra 2019, ko je suvereno opravil s tekmeci in dosegel 8. zmago v karieri. Na odru za zmagovalce sta se mu pridružila Pierre Gasly in Hamilton, ki pa je bil pozneje zaradi trka z Alexandrom Albonom, ki so se mu nasmihale prve stopničke v karieri, kaznovan s pribitkom 5 sekund. Na tretje mesto je tako za prve stopničke v karieri ob Gaslyju napredoval Carlos Sainz ml..

Progo skrajšali skoraj za polovico

Dirkališče v Sao Paulu, z uradnim imenom Autódromo José Carlos Pace oziroma bolje poznanim kot Interlagos (imena se sicer uradno ne uporablja več od leta 1970), so začeli graditi leta 1938, prvo dirko je gostilo dve leti pozneje. Imenuje so po nekdanjem brazilskem dirkaču Paceju, ki je leta 1977 umrl v letalski nesreči. Dirkališče so temeljito preuredili leta 1990 in dolžino kroga skrajšali za skoraj polovico (s 7,829 km na 4,397 km). Proga poleg vzponov in spustov vsebuje še tri daljše ravnine in 15 zavojev, od katerih je 10 levih in 5 desnih. Dirkači bodo morali premagati 71 krogov, najhitrejšega je leta 2018 z mercedesom odpeljal Valtteri Bottas (1:10,540). Dirka se v nasprotni smeri urinega kazalca.

Max Verstappen si je z zmago na zadnjih dveh dirkah izboril lepo prednost na vrhu skupnega seštevka. Naslov prvaka lahko zdaj, pregovorno, le še izgubi. Foto: EPA
Max Verstappen si je z zmago na zadnjih dveh dirkah izboril lepo prednost na vrhu skupnega seštevka. Naslov prvaka lahko zdaj, pregovorno, le še izgubi. Foto: EPA

Mehika dobra popotnica za Brazilijo
Verstappen je v nedeljo v Ciudad de Mexicu še enkrat dokazal, da je letos v zares odlični formi, in da dejansko utegne speljati naslov serijskemu prvaku Hamiltonu. Vse je naredil z odličnim štartom, z zelo poznim zaviranjem pred uvodnim zavojem mehiške dirke je veliko tvegal, a le-to se mu je izplačalo. V nadaljevanju je prednost pred največjim britanskim tekmecem le še večal, Hamilton si je zmago na dirki lahko obetal le v primeru velike Nizozemčeve napake oziroma odstopa. Da je prvi dirkač Red Bulla znova zdržal velik pritisk in je VN Mehike odpeljal tako rekoč brezhibno, samo dokazuje, da je v letošnji sezoni izjemno napredoval. V skupnem seštevku ima 19 točk naskoka, kar je veliko, a hkrati tudi malo. Le ena napaka in prvenstvo se utegne nagniti na stran Hamiltona.

Zadnja zmagovalca prav Verstappen in Hamilton
Zato pri Red Bullu, kjer si na zadnjih dirkah niso privoščili večjih (strateških) napak, upajo, da bo maksimalno osredotočenost sin Josa Verstappna obdržal tudi v Sao Paulu, kjer je v preteklosti nanizal že nekaj izjemnih predstav, vključno z eno najboljših deževnih predstav v zgodovini tega športa leta 2016. Največja tekmeca za letošnji naslov sta tudi dobila zadnji brazilski dirki – Max leta 2019, Lewis leto prej. Kako bo tokrat? Stavnice največ možnosti pripisujejo Nizozemcu, za uvrstitev na najvišjo stopničko so mu dodelili količnik 1,90, medtem ko ima Hamilton količnik 2,25. Sledijo Sergio Perez (14,00), Valtteri Bottas (18,00), Lando Norris, Charles Leclerc in Pierre Gasly (vsi po 50,00). Daniel Ricciardo in Carlos Sainz ml. imata količnik 65,00, ostali že 100 ali več.

Dirka v nedeljo ob 18.00
Brazilski dirkaški konec tedna se bo začel v petek ob 16.30 po našem času, ko je na sporedu prvi prosti trening. Ob 20. uri se bodo začele kvalifikacije za sobotno šprintersko preizkušnjo. Naslednji dan bodo dirkači ob 16. uri opravili še drugi prosti trening, šprinterska dirka, ki bo dala razvrstitev po štartnih mestih za dirko, se začne ob 20.30. VN Sao Paula se začne v nedeljo ob 18.00.


Zmagovalci vseh dirk za VN Brazilije:

LetoDirkačMoštvoPrizorišče
2019Max VerstappenRed BullSao Paulo
2018Lewis HamiltonMercedes
2017Sebastian VettelFerrari
2016Lewis HamiltonMercedes
2015Nico RosbergMercedes
2014Nico RosbergMercedes
2013Sebastian VettelRed Bull
2012Jenson ButtonMcLaren
2011Mark WebberRed Bull
2010Sebastian VettelRed Bull
2009Mark WebberRed Bull
2008Felipe MassaFerrari
2007Kimi RäikkönenFerrari
2006Felipe MassaFerrari
2005Juan Pablo MontoyaMcLaren
2004Juan Pablo MontoyaWilliams
2003Giancarlo FisichellaJordan
2002Michael SchumacherFerrari
2001David CoulthardMcLaren
2000Michael SchumacherFerrari
1999Mika HäkkinenMcLaren
1998Mika HäkkinenMcLaren
1997Jacques VilleneuveWilliams
1996Damon HillWilliams
1995Michael SchumacherBenetton
1994Michael SchumacherBenetton
1993Ayrton SennaMcLaren
1992Nigel MansellWilliams
1991Ayrton SennaMcLaren
1990Alain ProstFerrari
1989Nigel MansellFerrariRio de Janeiro
1988Alain ProstMcLaren
1987Alain ProstMcLaren
1986Nelson PiquetWilliams
1985Alain ProstMcLaren
1984Alain ProstMcLaren
1983Nelson PiquetBrabham
1982Alain ProstRenault
1981Carlos ReutemannWilliams
1980Rene ArnouxRenaultSao Paulo
1979Jacques LaffiteLigier
1978Carlos ReutemannFerrariRio de Janeiro
1977Carlos ReutemannFerrariSao Paulo
1976Niki LaudaFerrari
1975Carlos PaceBrabham
1974Emerson FittipaldiMcLaren
1973Emerson FittipaldiLotus