V Marina Bayu je vse pripravljeno na dirkaški konec tedna in nedeljsko dirko formule ena za VN Singapurja. Foto: AP
Datum dirke:22. september 2019
Kraj:Marina Bay Street Circuit, Singapur
Dolžina kroga:5,063 km
Število krogov:61
Dolžina dirke:308,706 km
Zadnji zmagovalec:2018 – Lewis Hamilton (Mercedes)
Prva VN na prizorišču:2008
Rekord kroga:1:41,901 – Kevin Magnussen (2018)
Proga v Singapurju je izjemno zahtevna, vsi dirkači priznavajo, da je zaradi visokih temperatur in vlage to še posebej težka preizkušnja. Za letošnjo dirko so, tako kot v Bahrajnu, dodali še tretjo DRS-območje (po zavoju št. 13). Foto: Reuters

Po poletnem premoru je vse v znamenju Ferrarija. Charles Leclerc je najprej v Spa-Francorchampsu prvič v karieri zmagal v elitnem razredu motošporta, teden dni pozneje je 'tifose' spravil v delirij v Monzi, ko je odbil vse napade mercedesov in moštvu iz Maranella prinesel prvo zmago na domačih tleh po letu 2010.

Toda to sta bili stezi, ki sta pisani na kožo predvsem omenjenemu moštvu zaradi dolgih ravnin in najmočnejšega pogonskega sklopa v karavani. V Singapurju je ulično dirkališče povsem drugačno – polno je počasnih in srednje hitrih zavojev, ki so bolj pisani na kožo Mercedesu in Red Bullu.

Max Verstappen želi v Singapurju popraviti vtis z uvodnih dveh dirk druge polovice sezone. Foto: EPA

Verstappen komaj čaka na dirko
Prav pri zadnjem je po premoru nekoliko razočaral Max Verstappen, ki je po odličnih predstavah ob koncu prvega dela sezone nato v Belgiji in Italiji od mogočih 50 osvojil zgolj 4 točke. V Singapurju ima 21-letni Nizozemec novo priložnost za odmeven rezultat. "Proga je izjemna, tudi mesto je ponoči prekrasno. Uživam v dirkanju pod žarometi, saj dirki da poseben značaj. Res se veselim tega konca tedna, ki je povsem drugačen od drugih," je povedal Verstappen in dodal: "Proga je zelo zahtevna. Za nameček je po navadi še zelo vroče, vlaga je zelo visoka, ogromno se potiš, a vendar je to ena mojih najljubših preizkušenj. Gre za dirko, kjer pričakujemo boljši rezultat, kot v Spaju in Monzi. Prehitevanje je zelo zahtevno, ključno vlogo pa odigrajo kvalifikacije, kjer moraš svoje delo opraviti do potankosti natančno. Merimo na največje mogoče število točk."

Lewis Hamilton lahko v nedeljo tretjič zapored dobi dirko za VN Singapurja. Foto: EPA

Bo Mercedesu uspelo "uničiti" Red Bull?
Glede na karakteristiko proge bi se lahko z Nizozemcem za zmago udaril predvsem Lewis Hamilton, ki lahko z morebitnim prvim mestom postane najboljši dirkač v zgodovini VN Singapurja (za zdaj si s po štirimi zmagami deli vrh lestvice s Sebastianom Vettlom). "Vedeli smo, da bosta uvodni dirki po poletnem premoru za nas zelo težki. Nismo zmagali, smo se pa dvakrat uvrstili na oder za zmagovalce in skupaj pobrali 67 točk, kar niti ni bilo tako slabo. V Singapurju bi morali biti na papirju zelo konkurenčni. Tako kot Red Bull. Pa poglejmo, ali nam bo uspelo to moštvo "uničiti" tam. Seveda pa tu ne gre odpisati niti Ferrarija, ki bo v Singapur zagotovo prišel dobro pripravljen," je povedal vodja moštva Mercedes Toto Wolff.

Še vsakič izlet varnostnega avtomobila
Dirkališče v Singapurju je sicer speljano na podoben način kot v Monte Carlu. Ima 14 levih in devet desnih zavojev, skupno 23. Že po prvih prostih treningih pred krstno dirko za VN Singapurja so imeli številni dirkači veliko pripomb na ostre in visoke robnike v šikanah, še posebej pri desetem zavoju, na katerem je v zrak poletelo kar nekaj dirkačev. Med najglasnejšimi kritiki sta bila Alonso in Sebastien Bourdais, medtem ko je Felipe Massa dejal, da robovi lahko ob vsaki najmanjši napaki uničijo dirkalnik. Organizatorji so težave hitro odpravili. Ob progi je približno 1.600 posebnih reflektorjev, ki so štirikrat svetlejši od navadnih, ki osvetljujejo stadione. Narejeni so bili po naročilu in manjšajo bleščanje ter odboj svetlobe od proge, hkrati pa tudi izpolnjujejo standarde televizijskega oddajanja. Še na vsaki singapurski preizkušnji je na stezo zapeljal varnostni avtomobil, zato se ne gre čuditi dejstvu, da so dirke v tej državi časovno najdaljše – kar štiri so bile do zdaj daljše od dveh ur!
Fernando Alonso, prvi zmagovalec dirke formule ena za VN Singapurja. Foto: Reuters
Flavio Briatore po odmevnem "crashgatu" nima več vstopa v svet formule ena. Foto: EPA
Sebastian Vettel je kar trikrat zapored dobil dirko za VN Singapurja, in sicer kot član Red Bulla med letoma 2011 in 2013. Leta 2015 je zmagal še četrtič, tokrat kot član Ferrarija (na fotografiji). Foto: EPA

Zloglasni "crashgate"
Prvo dirko v Singapurju so sicer izpeljali že leta 1966, a ta ni štela za svetovno prvenstvo. 18. septembra 2008 so jo po dolgih letih znova organizirali, zmagal pa je Fernando Alonso (Renault), ki se je tedaj prvič v sezoni povzpel na zmagovalni oder. Nihče ni pričakoval Špančeve zmage, ki je dirko začel s 15. štartnega položaja, a njegova zmaga ima tudi temno plat. Po moštvenem ukazu je njegov kolega v renaultu Nelson Piquet ml. trčil v zaščitno ogrado, zaradi česar je na stezo zapeljal varnostni avtomobil. Ker je Alonso, ki za namerni trk moštvenega kolega ni vedel, postanek opravil pred njegovim prihodom na stezo, je prevzel vodstvo in ga zadržal do konca.

Leto dni pozneje so pri Renaultu priznali, da je Piquet ml. nalašč trčil v zaščitno ogrado, kar je privedlo do diskvalifikacije ekipe, njenega vodjo Flavia Briatoreja pa je doletela dosmrtna prepoved delovanja v formuli ena.

Dirka v nedeljo ob 14.10
Dirkaški konec tedna v Marina Bayu se bo začel s prvim prostim treningom v petek ob 10.30. Drugi prosti trening se bo začel štiri ure pozneje. V soboto je opoldne na sporedu tretji prosti trening, ob 15. uri kvalifikacije. Dirka za VN Singapurja se bo začela v nedeljo ob 14.10.


Zmagovalci vseh dirk za VN Singapurja:

LetoDirkačMoštvoPrizorišče
2019

Marina Bay
2018Lewis HamiltonMercedes
2017Lewis HamiltonMercedes
2016Nico RosbergMercedes
2015Sebastian VettelFerrari
2014Lewis HamiltonMercedes
2013Sebastian VettelRed Bull
2012Sebastian VettelRed Bull
2011Sebastian VettelRed Bull
2010Fernando AlonsoFerrari
2009Lewis HamiltonMcLaren
2008Fernando AlonsoRenault