VN Toskane bo prva dirka formule ena, ki jo bo letos mogoče spremljati neposredno s tribun. Organizator je v obtok poslal 2880 vstopnic za vsak dan dirkaškega konca tedna. Gledalci bodo dirko lahko ob upoštevanju strogih varnostnih ukrepov za zajezitev morebitne širitve virusa SARS-CoV-2 spremljali na treh različnih tribunah. Foto: EPA
VN Toskane bo prva dirka formule ena, ki jo bo letos mogoče spremljati neposredno s tribun. Organizator je v obtok poslal 2880 vstopnic za vsak dan dirkaškega konca tedna. Gledalci bodo dirko lahko ob upoštevanju strogih varnostnih ukrepov za zajezitev morebitne širitve virusa SARS-CoV-2 spremljali na treh različnih tribunah. Foto: EPA

Po zares izvrstni dirki v Monzi karavana formule ena ostaja v Italiji, kjer bo obiskala dirkališče v Mugellu. Dirkališče, ki je bilo letos zaradi pandemije novega koronavirusa prvič v zgodovini uvrščeno na koledar elitnega razreda motošporta.

Dirkališče v Mugellu ima 15 zavojev, proga je dolga 5,245 km, rekord proge je med testiranjem leta 2012 postavil Romain Grosjean z lotusom (1:21,035). Samo za primerjavo: rekord proge v elitnem motociklističnem razredu MotoGP drži Marc Marquez (1:45,519). Foto: Reuters
Dirkališče v Mugellu ima 15 zavojev, proga je dolga 5,245 km, rekord proge je med testiranjem leta 2012 postavil Romain Grosjean z lotusom (1:21,035). Samo za primerjavo: rekord proge v elitnem motociklističnem razredu MotoGP drži Marc Marquez (1:45,519). Foto: Reuters

Progo v Mugellu vsekakor precej bolje poznajo motociklisti, ki tu merijo moči vsako leto. V formuli ena pa dirkališče v Toskani večini moštev predstavlja eno veliko uganko. Resda so leta 2012 na njem opravili medsezonsko testiranje, a dirkalniki so od tedanjih danes popolnoma drugačni.

Dirka za VN Toskane bo jubilejna tisoča dirka za Ferrari. Ta konec tedna bo moštvo obudilo spomin na prvo dirko, na kateri je nastopilo, in sicer dirki za VN Monaka leta 1950. Obenem upa, da bo boginja sreče tokrat bolj naklonjena, kot v Monzi, kjer je imela ekipa iz Maranella točkovno ničlo.

Dirka bo prelomna še za eno ekipo: Williams. Britansko kultno moštvo bo v Toskani vstopilo v novo obdobje, potem ko se je od formule ena poslovila družina Williams, vajeti moštva, ki si lasti 7 dirkaških in 9 konstruktorskih naslovov svetovnega prvaka, pa prepustila ameriški investicijski družbi Dorilton Capital.

V skupnem seštevku pri vrhu ni pretiranih sprememb. Še vedno prepričljivo vodi Lewis Hamilton, v Monzi je (sicer s sila povprečno predstavo) Valtteri Bottas za tri točke stopil zaostanek, ki pa še vedno znaša gromozanskih 47 točk. Tretji je Max Verstappen.

Proga brez počasnih zavojev

Dirkališče v Mugellu so odprli leta 1974, znano pa je predvsem v motociklističnem svetu, saj je dirko za VN Italije gostilo že 30-krat. Dirkališče bo eno najhitrejših v letošnji sezoni, po povprečnih hitrostih bo vrglo rokavico Spa-Francorchampsu in Silverstonu. Gre za dirkališče, na katerem ni počasnih zavojev, zato je mogoče pričakovati, da bodo dirkači svoje dirkalnike sila redko vozili v manj kot četrti prestavi. Proga, ki je dolga 5,245 km, ima 15 zavojev, DRS-območje je izpeljano le v štartno-ciljni ravnini.

In še ena zanimivost: v 80. letih prejšnjega stoletja so lokalne oblasti načrtovale poplavo doline, v kateri je dirkališče. Želeli so jo pretvoriti v rezervoar za oskrbo bližnjih Firenc s pitno vodo. Tudi sicer se je dirkališče tedaj znašlo v finančnih težavah, a vse skupaj je rešil Ferrari. V Maranellu so se leta 1988 odločili dirkališče odkupiti in ga ob Fioranu uporabiti kot dodatno testno stezo za svoje dirkalnike.

10 krogov v Mugellu kot tisoč v Abu Dabiju
Kot rečeno, dirke formule ena v Mugellu še niso izpeljali, so pa maja leta 2012 dirkači lahko toskansko dirkališče preizkusili na medsezonskem testiranju. Najboljši čas, s tem pa tudi rekord proge, je dosegel Romain Grosjean, ki je s svojim lotusom krog odpeljal v 1:21,035. Dobri dve desetinki sekunde je bil tedaj z red bullom počasnejši Sebastian Vettel, Fernando Alonso je s ferrarijem krog odpeljal v 1:21,363. Med testiranjem so številni dirkači hvalili progo, med najglasnejšimi sta bila prav tedanja dirkača red bulla Vettel in Mark Webber. "Škoda, da to dirkališče ni uvrščeno na koledar formule ena. Ogromno je zelo hitrih zavojev," je dejal Vettel, njegov moštveni kolega pa je pristavil: "V Mugellu sem danes odpeljal 10 krogov. To je enako, kot bi jih v Abu Dabiju odpeljal tisoč."

Po 106 letih končno tudi formula ena
Presrečen za to, da bo Mugello gostil dirko kraljice motošporta, je tudi izvršni direktor dirkališča Paolo Poli. "Ponosni smo, da nam je uspelo doseči cilj, ki smo ga želeli toliko časa osvojiti: 106 let, potem ko so tu izpeljali prvo hitrostno preizkušnjo, bo Mugello zdaj gostil prvo dirko v formuli ena. Presrečen sem," je dejal. Seveda bodo v Toskani stiskali pesti za italijanski moštvi, AlphaTauri – velikemu zmagovalcu nedeljske dirke v Monzi – in Ferrari. "Da lahko proslavimo neverjeten jubilej (1000. dirka Ferrarija v formuli ena, op. a.) na naših tleh v Mugellu, je res neverjetna priložnost," pa je povedal vodja moštva iz Maranella Mattia Binotto.

Statistični sladkorčki pred VN Toskane

- Mugello bo ta konec tedna postalo 72. različno prizorišče dirke formule ena;

- hkrati bo postalo četrto različno italijansko prizorišče, ki bo gostilo dirko elitnega razreda motošporta. Druga tri so Monza, Imola in Pescara;

- v nedeljo se bo četrtič v zgodovini svetovnih prvenstve formule ena zgodilo, da bodo dirke izpeljane dirke kar tri tedne zapored (VN Belgije, VN Italije, VN Toskane). Prvič se je to zgodilo leta 2018 (VN Francije, VN Avstrije, VN Velike Britanije), letos se je to zgodilo dvakrat (VN Avstrije, VN Štajerske, VN Madžarske in VN Velike Britanije, VN ob 70. obletnici formule ena, VN Španije);

- prvič po letu 2006 bosta na koledarju formule ena dve italijanski dirki. Letos so na sporedu kar tri (VN Italije, VN Toskane, VN Emilije -Romanje);

- Ferrari je trenutno v škripcih, brez točk je ostal na zadnjih dveh dirkah. Če tudi v Mugellu ne bo uspešen, se bo prvič po uvodu v sezono 2009 zgodilo, da na treh zaporednih dirkah ne bo osvojil niti točke;

- če bo v nedeljo slavil Lewis Hamilton, bo postal prvi dirkač, ki je slavil na 25 različnih Velikih nagradah. Obenem bi Mugello postalo 27. različno dirkališče, na katerem bi okusil slast zmage, s čimer bi še izboljšal rekordni dosežek;

- če se bo Lewisu Hamiltonu uspelo v nedeljo uvrstiti na oder za zmagovalce, bo postal šele drugi dirkač, ki bi se mu uspelo na stopničke uvrstiti na 30 različnih dirkališčih. Edini, ki mu je do zdaj to uspelo, je Kimi Räikkönen;

- Alexander Albon (Red Bull), Lando Norris (McLaren) in George Russell (Williams) bodo v Mugellu odpeljali jubilejno 30. dirko v svojih karierah med elito.

Začetek dirke v nedeljo ob 15.10
Dirkaški konec tedna v Toskani se bo začel s prvim prostim treningom v petek ob 11. uri. Štiri ure pozneje se bo začel še drugi prosti trening, tretji opoldne v soboto, ko bodo ob 15. uri na sporedu tudi kvalifikacije. Dirka za VN Toskane se bo začela v nedeljo ob 15.10.