Jure Robič je na Raamu prvič zmagal leta 2004, nato pa je slavil še v letih 2005, 2007 in nazadnje 2008, ko je za pot od Tihega oceana do Atlantskega oceana potreboval le osem dni 23 ur in 33 minut. To pomeni, da je bila njegova povprečna hitrost približno 23 km/h, spal pa je le od ene do dve uri na dan. Foto: RAAM
Jure Robič je na Raamu prvič zmagal leta 2004, nato pa je slavil še v letih 2005, 2007 in nazadnje 2008, ko je za pot od Tihega oceana do Atlantskega oceana potreboval le osem dni 23 ur in 33 minut. To pomeni, da je bila njegova povprečna hitrost približno 23 km/h, spal pa je le od ene do dve uri na dan. Foto: RAAM
Jure Robič
Jure Robič po vsakem Raamu reče, da je bil njegov zadnji, a si vedno premisli. Tudi lanske krivice je pozabil in se marljivo lotil treningov. Foto: MMC RTV SLO
Jure Robič
V ZDA se boji zlasti vročine, vetra, dolgočasnih cest in bolezni. Foto: MMC RTV SLO

Na Raamu, dirki z enega na drugi konec ZDA brez pravega počitka, je Robič lani protestno odstopil, potem ko so mu organizatorji naložili številne kazni in ni mogel biti več konkurenčen v boju z Danijem Wyssom. Na letošnjo dirko se je spet brezhibno pripravil in trdi, da še nikoli ni bil v taki formi. Samo zmago bo štel za uspeh, istočasno želi od Oceansida v Kaliforniji do Annapolisu v Marylandu (4.800 km) priti v manj kot osmih dneh.


Je pred štartom že povsem dodelana taktika ali se boste sproti prilagajali? Boste, na primer, prvih 40 ur spet vztrajali brez spanca?
Podobno bo kot vsako leto. Prvih 40 ur se ne bom ustavljal, seveda pa bo vse odvisno od vremena. Prvi postanek naj bi trajal dobro uro, potem pa spet na kolo za 23 ur. Na koncu bom videl, ali mi lahko uspe traso prekolesariti hitreje od osmih dni. V tem primeru bom še manj spal. Naj povem, da meni od dve do tri ure spanja ne bi prinesle nič več moči. Isti učinek je, če spim eno uro. Ob koncu dirke prisegam na zelo kratke krepčilne spance (power sleep).

Pri 45 letih res niste več najmlajši. Je telo še vedno pripravljeno na brutalne napore?
Kljub letom vidim, da sem letos najbolje pripravljen, kar je posledica kakovostnega in raznovrstnega treninga z osebno trenerko Evo Pogačnik v fitnesu. Veliko sem bil na ergometru, trening v fitnesu sem kombiniral tudi s tekom in smučarskim tekom.

Dolga zima vam je "šla" najbrž "kar na živce"?
Moral sem se znajti. Privoščil sem si 15 dni priprav na Kanarskih otokih, tam je bilo februarja enkratno. Sicer pa sem se usedel v avto, se odpeljal v Vipavsko dolino in tam treniral. Februarja je treba na cesto.

Na Dirki okrog Slovenije ste sredi maja spet zmagali. Je bil DOS zaradi izjemno težavnih razmer, dežja in mraza, še posebej primerna generalka za Raam?
Na Raamu po navadi ni mraza in dežja, je prej vročina. Sem pa imel prej že s Toura Direkt izkušnje z dežjem. No, v vsakem primeru je bil DOS odlična priprava, to vedno trdim.

Kdo lahko ogrozi vaš uspeh?
Zlasti Avstrijec Gerhard Gulevitz, ki napoveduje zmago, in Američan Mark Pattinson, ki je bil drugi na Raamu 2008.

Dani Wyss?
Prenehal je oziroma se le še bolj rekreacijsko ukvarja s kolesarstvom. Zelo mi je žal, da mu ne bom mogel v neposrednem dvoboju vrniti za lani.

Lani ste si nabrali številne kazni, ker niste spoštovali pravil, kar vas je zelo začudilo. Ste letos preučili vsa pravila, da ne bo nepotrebne jeze?
Brez skrbi, imam knjižico, v kateri je milijon pravil. Tako je, kot da bi šel na kakšen izpit. Na primer, nihče od ekipe ne sme s tabo teči v klanec, ves čas moraš biti sam. Spremljevalno vozilo lahko pride k tebi le štirikrat na uro, za eno minuto, toliko, da dobiš hrano in pijačo. Če te sodnik opazuje, je lahko hitro kazen.

Kako, da vodja ekipe tokrat ni Uroš Velepec?
Žal ni mogel, toda tudi Matjažu Planinšku povsem zaupam. Z menoj je bil že na šestih Raamih. Trenutno je najprimernejši človek za to nalogo.

Raam človeka povsem izmuči in ga spravi na rob blaznosti. Se bojite halucinacij?
Ne. Ko pridem tako daleč, mi pomagajo izkušnje. Zdravniku takoj rečem: dogaja se mi. Uležem se, prebrodim krizo. Najbolj se bojim, da ne bi zbolel, da ne bi staknil prehlada. Lani se je to zgodilo na letalu, verjetno zaradi klimatske naprave.

V katerih delih ZDA najbolj uživate in kje po navadi najbolj trpite?
Lepo je v Zahodni Virginii, tam so klanci, tam je gorovje Apalači. Najbolj pa se bojim Kansasa, vročine, nasprotnega vetra, pustinje, odprte pokrajine ... Predlani sem se 20 ur ob protivetru vozil na malem zobniku. To je ubijalsko za psiho. Takrat je treba misliti samo na lepe stvari.

Potem letos ne boste mislili na lanske krivice in s tem dvigovali motivacijo?
Ne, to pa ne. Ne razmišljam za nazaj, zanima me le letošnji Raam.

Koliko koles boste vzeli s seboj?
Dve kolesi in pet parov obročev

Se na takih maratonskih dirkah velikokrat prepiči guma?
Najhuje je bilo leta 2006, ko sem vozil po puščavi - bilo je več kot 50 stopinj in je ves čas pokalo. Defekt na defekt. Bilo jih je vsaj sedem v treh urah. Ugotovili smo, da se je stopil zaščitni trak na notranji strani obroča, naredil se je rob, ki je vedno presekal gumo.

Potem mora biti glavni mehanik Jošt Zevnik zelo spreten, skoraj tako, kot so na dirkah formule ena?
Ja ali pa tako kot na dirkah profesionalnih kolesarjev. Zelo smo uigrani. Dvignem roko, pokažem, kateri obroč je treba zamenjati, avto pride do mene in v približno minuti zamenjamo kolo.

Kako komentirate obtožbe zoper Fabiana Cancellaro, da goljufa s kolesom, v katerega je vgrajen elektromotor?
Videl sem te posnetke. S Fabianom sem se letos spoznal na Kanarskih otokih in naredil trening z njim. Zdel se mi je v redu človek. Nič ni dokazanega, tega ne bi komentiral.