Dylan van Baarle se je veselil največje zmage v karieri! Foto: Reuters
Dylan van Baarle se je veselil največje zmage v karieri! Foto: Reuters

Slovenski prvak Matej Mohorič (Bahrain – Victorious) je bil brez dvoma kolesar dneva. Natančno 112 km pred ciljem je namreč napadel in narekoval tempo vse manjši skupini, a 37 km pred ciljem ga je ustavil defekt zračnice (takrat je imel pred preostankom glavnine dobre pol minute prednosti). Bil je ujet, a nato je poskušal še enkrat, bil je spet del skupinice, ki se je borila za zmago. Dylan van Baarle je potegnil približno 18 km pred ciljem, ko je z brutalno močjo udaril na kockastem delu in nato v solo vožnji prišel do prvega spomenika v karieri.

Mohorič (desno) ima za seboj odlično prvo polovico sezone. Foto: EPA
Mohorič (desno) ima za seboj odlično prvo polovico sezone. Foto: EPA

Ni verjel vse do cilja
"To je neverjetno, nisem mogel verjeti, da sem zmagal! Ko sem prispel na velodrom, sem pogledal na drugo stran dirkališča, če mi kdo sledi, a ostal sem sam, takrat sem vedel, da bom zmagal. Bilo je noro! To je spomenik, seveda sem želel zmagati. Drugi sem bil na Flandriji, zdaj pa sem zmagal. Ostal sem brez besed. V ekipi smo se nekaj zadnjih let trudili za zmago na tej dirki, nekajkrat smo imeli smolo, zdaj pa smo vendarle zmagali," je povedal presrečni zmagovalec.

Mohorič: Danes je bilo mogoče zmagati
Matej Mohorič je na sloviti velodrom prišel s četverico, s katero se je udaril za drugo mesto, a mu je aktivni dan pobral večino moči. Na oder sta stopila še Wout van Aert (Jumbo-Visma) in Stefan Küng (Groupama – FDJ). Peto mesto je vseeno zgodovinski uspeh za Mohoriča in slovensko kolesarstvo − to je bila namreč zadnja največja dirka, na kateri Slovenci še niso osvojili mest v prvi deseterici. "Danes je bilo možno zmagati. Na začetku sem imel srečo, ker sem bil v prvi skupini. Ko sem bil v begu, sem izgubil veliko energije, nato se je zgodila nesreča z zračnico, a menjava je bila res hitra," pa je bila prva Mohoričeva izjava.

Na dirki je bilo več kot 55 km tlakovanih odsekov. Foto: ASO
Na dirki je bilo več kot 55 km tlakovanih odsekov. Foto: ASO

Največja hitrost v zgodovini dirke
Dirka se je začela nepričakovano. Po slabih 50 km so se zaradi bočnega vetra začeli ustvarjati t. i. ešaloni, tako da je glavnina začela razpadati na skupine. To je pomenilo, da se je ves čas dirkalo na polno, na koncu je bila povprečna hitrost celo največja v zgodovini dirke (45,8 km/h; prejšnji rekord je bil dosežen leta 2017, ko je hitrost znašala 45,2 km/h)! Mohorič je bil v prvi večji skupini, v drugi pa Mathieu van der Poel in van Aert. Do prvega tlakovanega odseka − Troivilles − je zaostanek znašal minuto in 15 sekund. Kmalu se je v lov podal Filippo Ganna, ki se je želel preseliti v vodilno skupino. Ta je nekoliko popustila (tempo je namreč narekoval njegov Ineos), tako je Ganni uspela selitev v vodilno skupino. Razlika se je takrat zmanjšala na dobre pol minute. Nato se je zgodilo nekaj padcev in razlika je spet hitro zrasla na minuto in pol.

Nekaj poskusov pobegov
Mohorič je približno 140 km pred ciljem skupaj s približno 30 drugimi kolesarji izgubil stik s prvo skupino, a jo je hitro spet ujel. Razlika je največ znašala dobrih 20 sekund. Spredaj so se začeli samostojni pobegi, nekaj kilometrov je sam spredaj vozil Niki Terpstra, a so ga ujeli. 130 km pred ciljem je srečo poskusil Jens Reynders in si nabral 40 sekund prednosti. Belgijca je 117 km pred ciljem na cedilu pustila sprednja zračnica, ki jo je moral zamenjati, s čimer je izgubil vso prednost.

Lani jeseni je deževalo, letos pa je spet v znamenju praha. Foto: Twitter/Organizator dirke
Lani jeseni je deževalo, letos pa je spet v znamenju praha. Foto: Twitter/Organizator dirke

Mohorič potegnil 112 km dol cilja
Naslednja akcija se je zgodila 112 km pred ciljem, ko je potegnil prav Mohorič, pridružili so se mu Davide Ballerini, Casper Pedersen, Tom Devriendt in Laurent Pichon. Ubežniki so 95 km pred ciljem prišli v zloglasni arenberški gozd, kjer je imel težave s kolesom Ballerini, zato je izgubil priključek v skupini. Kmalu zatem je zaostal še Pedersen, tako je v ospredju ostala le trojica, ki si je nabrala že dve minuti prednosti. V ozadju se je združila skupina glavnih favoritov (van Aert in van der Poel skupaj z Ganno).

Prednost znašala dve minuti in pol
Največja prednost Mohoričeve skupine je pred glavnino znašala dve minuti in pol. Favoriti v glavnini so začeli pritiskati približno 60 km pred ciljem in prednost se je začela hitro topiti. 46 km pred ciljem je dokončno odpadel Pichon. Vmes je napadel van Baarle in se začel bližati vodilnemu paru. Kmalu zatem je potegnil van Aert, pridružil pa se mu je van der Poel, s čimer se je ustvarila močna ekipa zasledovalcev. Van Aert je moral sicer 40 km pred ciljem zamenjati kolo. Podobna težava je nekaj km pozneje čakala Mohoriča, ki je tako dirko nadaljeval skupaj s favoriti, spredaj pa je sam ostal Devriendt, ki mu je ostalo dobre pol minute prednosti.

Mohoriču zmanjkalo moči za šprint na velodromu v Roubaixu

Nov napad Mohoriča!
Slovenski prvak si je vzel nekaj kilometrov, da je prišel k sebi, nato pa je slabih 30 kilometrov pred ciljem spet napadel! Priključil se mu je Yves Lampaert, hitro sta ujela Devriendta, od zadaj pa jih je ujel še van Baarle. Skupinica si je hitro nabrala 40 sekund prednosti. V ozadju je presenetljivo brez moči ostal van der Poel in se poslovil od misli na zmago. 18 km pred ciljem je ključni napad uspel van Baarleju, ki si je sprva nabral nekaj le nekaj metrov prednosti, a ta je ves čas rasla in kmalu je bilo jasno, da mu zmaga ne more več uiti.

Zdaj sloviti dirki v Belgiji
Res epska izvedba spomenika! Naslednji je na sporedu že naslednji teden, in sicer Liege−Bastogne−Liege, ki je v zadnjih dveh izvedbah pristal v slovenskih rokah. Leta 2020 je bil najboljši Primož Roglič, lani pa Tadej Pogačar. Za ogrevanje pa v sredo sledi še valonska puščica. Za ljubitelje kolesarstva torej ni prostih dni ...