Tadej Pogačar med vožnjo proti cilju. UAE Team Emirates je štartal 12 minut pred Jumbo Vismo. Foto: Reuters
Tadej Pogačar med vožnjo proti cilju. UAE Team Emirates je štartal 12 minut pred Jumbo Vismo. Foto: Reuters

V zadnjih nekaj sto metrih se je proti cilju "izstrelil" tudi kapetan ekipe UAE Team Emirates Tadej Pogačar in sam prečkal ciljno črto. Emirati, za katere dirka tudi Domen Novak, so pokazali odlično vožnjo, predvsem v drugem delu, in zasedli peto mesto. Za Jumbo Vismo z Jonasom Vingegaardom in Janom Tratnikom so s časom 34:18 zaostali 23 sekund.

Nizozemska ekipa je zmagala za las, le sekundo je bila namreč v cilju pred moštvom EF Education Easy Post. Jayco AlUla je na tretjem mestu zaostal štiri sekunde, Groupama FDJ pa na četrtem 14 sekund.

Pogačar izgubil zgolj 23 sekund: "Sem zelo zadovoljen"

Majico vodilnega na dirki je oblekel kolesar EF Educationa, Danec Magnus Cort. Sekundo zaostaja član Jumbo Visme Nathan Van Hooydonck. Tretji je Michael Matthews, četrti pa Tratnik (oba +0:03). Vingegaard je z istim časom na petem mestu.

Pogačar ima na desetem mestu 14 sekund zaostanka za Cortom in 11 za Vingegaardom, ki je v cilj prišel skupaj s Tratnikom in Van Hooydonckom. S povprečno hitrostjo skoraj 57 kilometrov na uro.

"Na žalost smo Domna kar hitro izgubili in potem v drugem delu ostali samo štirje. Ker smo zelo pozno dobili opremo in kolesa, nismo mogli veliko trenirati, zato mislim, da smo naredili svoj maksimum. Sem zelo zadovoljen. Jutri je že prvi cilj v klanec, gremo dan za dnevom," je za TV Slovenija povedal gorenjski volk.

"Po pravici povedano smo pričakovali malo večje razlike, glede na to, da je bil tako dolg kronometer. Prvih pet ekip je bilo precej skupaj," pa je dejal Tratnik.

V sredo kolesarje čaka 164,7 km dolga preizkušnja med krajema Saint-Amand-Montrond in La Loge des Gardes, ko bodo morali premagati dva vzpona tretje kategorije in za konec še ciljnega prvega kategorije. Dolg bo 6,7 kilometra s povprečnim naklonom 7,1 odstotka. Cilj bo 1077 metrov visoko.

Dampierre-en-Burly ob reki Loari v bližini Orleansa je gostil ekipni kronometer v dolžini 32,2 km. Ravninska trasa v obliki trikotnika z vsega 145 višinskimi metri ni bila tehnično zahtevna, saj je imela le tri obrate. Zadnjih 400 metrov do cilja v vasici se je vzpenjalo s povprečnim naklonom 3,5 odstotka. Foto: ASO
Dampierre-en-Burly ob reki Loari v bližini Orleansa je gostil ekipni kronometer v dolžini 32,2 km. Ravninska trasa v obliki trikotnika z vsega 145 višinskimi metri ni bila tehnično zahtevna, saj je imela le tri obrate. Zadnjih 400 metrov do cilja v vasici se je vzpenjalo s povprečnim naklonom 3,5 odstotka. Foto: ASO

Eksperiment, ki bi mogoče oživel disciplino

Ekipni kronometri so v zadnjih letih tako rekoč izumrli na največjih kolesarskih dirkah, vse od izbruha epidemije je bil na Grand Tourih zgolj eden, lani na Dirki po Španiji.

Na najpomembnejši enotedenski dirki pomladi se je prireditelj ASO odločil za eksperiment, ki bi mogoče oživel disciplino. Namesto časa tretjega ali četrtega kolesarja v ekipi je namreč za končni čas ekipe veljal čas prvega čez ciljno črto, preostalim članom pa se je za skupno razvrstitev prištel dejanski čas. Na Pariz-Nica so sicer nazadnje imeli ekipni kronometer pred 30 leti.

Jumbo Visma je bil nesporni prvi favorit današnje etape. Vingegaard je imel ob sebi podporo štirih izvrstnih kronometristov, kot so zdajšnji svetovni prvak Tobias Foss in nekdanji svetovni prvak Rohan Dennis, italijanski specialist Edoardo Afffini ter seveda slovenski prvak v vožnji na čas Tratnik.

Pogačar se je v prvih dveh etapah prelevil v sprinterja in pobral 12 bonifikacijskih sekund, tokrat pa jih je proti Vingegaardu 23 izgubil.

"Pogi" je predtem odpeljal samo en ekipni kronometer v svojih dobrih štirih sezonah. Na uvodni etapi Dirke po Španiji 2019 je ekipa UAE Team Emirates padla na mokri cesti (kriv naj bi bil izpust vode iz napihljivega bazena) in zasedla predzadnje 21. mesto.