Graf prikazuje odstopanje števila klicev na 113 v primerjavi s povprečjem in fazo lune. V obdobju, ko je luna najbolj osvetljena (na sredini grafa, kjer je prikazana polna luna), je število klicev na 113 celo nižje od povprečja (zato je večji del zelenih stolpcev pod 0,00 %). Število klicev na 113 je nekoliko višje v času mlaja (skrajno levo in desno). Foto: Policija/Tomo Iskra
Graf prikazuje odstopanje števila klicev na 113 v primerjavi s povprečjem in fazo lune. V obdobju, ko je luna najbolj osvetljena (na sredini grafa, kjer je prikazana polna luna), je število klicev na 113 celo nižje od povprečja (zato je večji del zelenih stolpcev pod 0,00 %). Število klicev na 113 je nekoliko višje v času mlaja (skrajno levo in desno). Foto: Policija/Tomo Iskra
Tomislav Iskra
Tomislav Iskra je odgovoren za nemoteno tehnološko delovanje in analizo klicev na številko 113. Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
Tomislav Iskra
Ker ima vsak dogodek svojo geokordinato, lahko Iskra izvaja poglobljene analize. Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić

Za take analize skrbi Tomislav Iskra, višji policijski inšpektor na OKC-ju, ki skrbi za področje informatike. "Moje delo je zelo široko. Poskrbimo, da sami sistemi 113 delujejo. Za temi klici stojijo celotni sistemi, katerih avtor nisem jaz, ampak Uprava za informatiko in telekomunikacije. Moja naloga je, da v sodelovanju z njimi poskrbim, da se klici zabeležijo, da nudimo vse potrebne informacijske storitve, se pravi preverjanje ozadij, oseb in tako dalje. Nudimo informacije in podatke, ki so potrebni za napotitev," se je predstavil Iskra.

Eni prvih, ki so razvili tak sistem
Ta sistem so začeli razvijati relativno zgodaj, kmalu po ustanovitvi OKC-ja. "Ta informacijski sistem je omogočal, da nudimo geografsko pomoč pri napotitvah na kraj dogodka. Pozneje smo temu geografskemu sistemu dali analitsko orodje. Na področju tega smo orali ledino in smo bili enih prvih, ki smo imeli tak sistem v policiji, mogoče tudi v drugih službah na svetu. Nekoč smo sodelovali na sejmih, takrat bi, če bi lahko, tak sistem prodajali kot vroče žemljice," pravi Iskra.

Usklajuje med uporabniki in razvijalci
Vsi informatiki dobro vedo, da izdelek še ne pomeni končanega posla, ampak začetek optimizacije izdelka, kjer so seveda zelo pomembni odzivi tistih, ki to storitev uporabljajo. "Informacijski sistemi so dinamični sistemi. Neprenehoma je treba spremljati razvoj in iti korak z razvojem. Nove stvari mogoče uporabnikom v prvi fazi najprej niso tako všeč. Moja naloga je, da uporabnikom predstavim novosti, hkrati pa dobim povratno informacijo. Sem usklajevalec med razvijalci aplikacij, ki imajo omejitve, in uporabniki, ki imajo želje. Včasih je ta vloga nehvaležna, ker moraš na vsaki strani vleči, hkrati pa nekomu dopovedati, da ne gre vse, kot si vsak želi," je realen Iskra.

Na podlagi analiz predlagajo spremembe
Vse dogodke geokodirajo, saj jim pripnejo geografsko komponento, kar omogoča prikazovanje na zemljevidu. "Potem z raznimi orodji, ki smo jih razvili za analitske potrebe, lahko določimo območje (križišče, občine, področje PU-ja ...) in za to območje lahko naredimo analizo po različnih parametrih (čas, vzrok, posledice ...). Tako dobimo zgostitve teh dogodkov, lahko izločimo črne točke, kjer se dogajajo prometne nesreče in drugi dogodki, ki jih policija obravnava," razloži višji policijski inšpektor. Na podlagi teh ugotovitev lahko predlagajo ukrepe (kot so sprememba prometnega režima, napotitve na teren ...).

Kakšen vpliv ima luna?
Tomislav Iskra je naredil tudi zanimivo raziskavo o luni in telefonski številki 113. (Polna) luna je namreč pogost krivec za marsikaj. Za slabo voljo, za prometne nesreče in številne druge negativne dogodke. Iskra je zato raziskal morebitne povezave med telefonskimi klici na 113, številom posredovanj policistov in delovanjem lune.