Na operativno-komunikacijskem centru Ljubljana sprejmejo slabo tretjino vseh klicev na telefonsko številko 113. Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
Na operativno-komunikacijskem centru Ljubljana sprejmejo slabo tretjino vseh klicev na telefonsko številko 113. Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
Interventni klici
Struktura vseh klicev na telefonsko številko 113 v Sloveniji v letu 2017. Kliknite na sliko za ogled v višji ločljivosti. Foto: Policija
Število klicev
V zadnjem desetletju pada tako število klicev na 113 (modra črta) kot število posredovanj policije (rdeča črta). Kliknite na sliko za ogled v višji ločljivosti. Foto: Policija
Reakcijski čas
Reakcijski čas po vseh policijskih upravah. Kliknite na sliko za ogled v višji ločljivosti. Foto: Policija

Policija je jasna — interventno številko 113 naj bi ljudje poklicali, če:
– so udeleženci ali priče v prometni nesreči,
– so žrtev ali očividci kriminalnega dejanja,
– mislijo, da je moten njihov mir,
– menijo, da policija lahko na drug način poskrbi za njihovo varnost.

Dobra tretjina klicev je interventnih
Statistika je malce drugačna. V letu 2017 je policija naštela skoraj pol milijona klicev na številko 113 oziroma natančno 494.452, od tega je bilo 178.784 (36,2 odstotka) takšnih, ki so zahtevali posredovanje, 315.668 (63,8 odstotka) pa je bilo drugih klicev. Te policija označuje kot tako imenovane 'prazne' (v katerih klicatelji iščejo informacije o prometu, mejnih prehodih, potrebnih vizumih za obiske drugih držav, si želijo pogovora ...).

Klice sprejemajo v osmih OKC-jih
V Sloveniji je osem policijskih uprav (PU), vsaka ima delujoč operativno-komunikacijski center (OKC), kjer sprejemajo klice na številko 113 in na teren napotijo patrulje. Razrez številk pokaže, da največji delež klicev sprejmejo na PU-ju Ljubljana. Lani so jih sprejeli dobrih 150 tisoč.

153.501: Ljubljana
79.272: Maribor
66.548: Celje
47.232: Kranj
46.940: Novo mesto
41.060: Kranj
34.248: Nova Gorica
25.651: Murska Sobota

Leta 2006 več kot 800.000 klicev
Na policiji sicer opažajo upadanje števila klicev na 113. Rekordno leto je bilo leta 2006, ko je število teh klicev edinkrat do zdaj preseglo mejo 800.000 klicev (našteli so jih natanko 816.513). V zadnjih letih se je ta številka ustalila na približno pol milijona.

Katere podatke je treba sporočiti?
Da bi policisti lahko čim prej ukrepali, morajo klicatelji povedati najpotrebnejše podatke, kot so:
– kaj se je zgodilo (prometna nesreča, kaznivo dejanje, pretep ...),
– kje se je dogodek zgodil (kraj, vrsta ceste, npr. avtocesta, smer vožnje, bližina vidnejših objektov),
– kdaj se je zgodilo (ali so na dogodek naleteli ali so udeleženci dogodka),
– ali je kdo poškodovan, število udeležencev (vozil, oseb),
– druge podatke, ki bi pripomogli k varnosti prijavitelja in drugih občanov.

V nujnih primerih je policija pri vas v 12 minutah
In še reakcijski čas. To je čas, ki mine od klica na 113 do trenutka, ko policisti pridejo na kraj dogodka. Reakcijski čas za vse interventne dogodke v Sloveniji je bil lani 23 minut in 50 sekund. Policija je še posebej pozorna na nujne intervencijske dogodke. Med te uvrščajo primere, ko je neposredno ogroženo življenje, ko je uporabljeno nasilje, je napaden policist, se kaznivo dejanje še izvaja in bi storilec lahko pobegnil, prometne nesreče s hudimi telesnimi poškodbami ... V teh nujnih primerih je reakcijski čas dvakrat hitrejši, znaša namreč natančno 11 minut in 51 sekund. Seveda pa se ta čas razlikuje med različnimi deli Slovenije. Lani je bil tako najkrajši v Murski Soboti (10:18), najdaljši pa v Novi Gorici (14:19).

Danes klic na 113 pomeni klic na pomoč, kjer policija nudi operativno pomoč v realnem času, kar pa včasih ni bilo tako ...