Križarka MSC Orchestra je dolga 300 metrov. Foto: Reuters
Križarka MSC Orchestra je dolga 300 metrov. Foto: Reuters

Ob vnovičnem začetku sezone križarjenj je v Benetke priplula 300 metrov dolga in 90.000 ton težka ladja MSC Orchestra, ki lahko sprejme 3000 potnikov. Ladja je prebivalce mesta presenetila, saj je marca letos vlada pod vodstvom Maria Draghija oznanila, da takšne ladje ne bodo smele več v središče mesta.

Po novem naj bi ladje preusmerjali v industrijsko pristanišče v Margheri, medtem ko se načrtuje izgradnja terminala za križarke zunaj lagune. A da bi takšne ladje priplule do Marghere, bi morali najprej opraviti infrastrukturna dela, saj je kanal, po katerem bi ladje plule do industrijskega pristanišča, preozek in premalo globok, piše Guardian. Protestniki pravijo, da je to vlada vedela, ko je obljubila preusmeritev križark.

Ko je Orchestra izplula, so jo obkrožili čolni protestnikov, drugi so z nabrežja vzklikali, da morajo ladje iz lagune. Člani različnih beneških združenj se proti ladjam, ki uničujejo laguno in temelje mesta, borijo že leta. Leta 2019, denimo, je v Benetke priplulo in izplulo 667 velikih potniških križark.

Meščani temu nasprotujemo, so pa tudi proti modelu turizma, ki uničuje mesto in iz njega izriva prebivalce, je ogorčeno povedala Benečanka Marta Sottoriva.

Vodja italijanske veje Združenja podjetij za križarjenja Francesco Galietti je zadovoljen. Zagotavlja, da je vpliv te turistične panoge na Benetke minimalen. Trdi, da si podjetja že leta prizadevajo za trajno rešitev vprašanja rute, po kateri ladje plujejo v beneško pristanišče, je za Radio Slovenija poročal Janko Petrovec.

A gradnja novega terminala zunaj lagune bo trajala leta, vsaj leto pa tudi sprememba rute do obstoječega pristanišča. Letos bodo ladje zanesljivo še plule mimo trga sv. Marka.

Protest proti križarkam v Benetkah